خرید پیراهن از باشگاهی کوچک در جنوب شیلی یا دعوت از این تیم جهت برگزاری یک بازی دوستانه به فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد می‌شود.

به گزارش مشرق- سال های سال است، شاید به قدمت تاریخ فوتبال، از 1935 تا به امروز، شوخی نیست. باشگاهی قدیمی که می تواند تاریخ خود را با تاریخ باشگاه های بزرگی چون رئال مادرید یا منچستر یونایتد مقایسه کند. پالستینو، نامی برگرفته از فلسطین در زبان اسپانیایی؛ زبانی که خود به شیلی مستعمره اسپانیا در روزگاران نه چندان دور، تحمیل شد.

وقتی هزاران پناهنده فلسطینی به بندر جنوبی شیلی رسیدند، در میان مهاجران اقشار و اصناف مختلفی حضور داشتند. مردمی از سرزمین صلح و زیتون که پی آرامش به این نقطه از جهان دل بستند و در آن ماندگار شدند. تنها 3 ماه از ورود اولین کشتی فلسطینیان آواره می گذشت که جوانان مهاجر اقدام به تاسیس باشگاهی به نام "فلسطین" (پالستینو) کردند و تا 32 سال بعد از آن به صورت آماتور در دسته های دوم و سوم حضور داشتند.

دعوت از فلسطینِ شیلی برای بازی دوستانه

در ژانویه سال 2014 میلادی باشگاه فلسطین به خاطر طرح خاصی که روی پیراهنش داشت و تداعی کننده نقشه سرزمین های اشغالی بود، از سوی فدراسیون شیلی به مبلغ 1300 دلار جریمه شد. باشگاهی که پیش از این بارها به همین فدراسیون کمک مالی کرده بود این بار جریمه خود را با کمال میل پرداخت کرد و در نامه تاریخی خود به فدراسیون نوشت: "ما ادعایی درباره تبعیض نژادی و دینی در فوتبال این کشور نداریم. شیلی به ما پناه داد و تا کنون نزدیک به 3 نسل در خاک شیلی با نام فلسطین زندگی کرده است؛ اما از شما می خواهیم کمتر تحت فشار صهیونیست ها باشید و بگذارید این باشگاه به نام فلسطین، خانه مردم محروم جنوب شیلی، پناهگاهی برای مردم بی خانمان، جوانان، مسیحیان، یهودیان، اعراب و البته همه انسان های آزاد بر قوت خود بماند و به راه خود ادامه دهد."

دعوت از فلسطینِ شیلی برای بازی دوستانه

حالا در ایران هم با توجه به اوج گیری سبعیت و وحشیگری نظامیان صهیونیست، اخبار مربوط به این فلسطین کوچک در جنوب شیلی بیشتر پیگیری می‌شود. باشگاهی که نمادی از مقاومت و صلح سرزمین زیتون در آمریکای جنوبی است و هوادارانش تحت هر شرایطی به یاد فلسطین مظلوم هستند، به تازگی از کشورهای مختلفی چون دانمارک، فرانسه، الجزایر و هلند پیشنهاداتی ارسال شده تا برای خرید پیراهن و کمک های نقدی اقدام شود.

دعوت از فلسطینِ شیلی برای بازی دوستانه

پیراهن هایی که مزین به نقشه کشور تاریخی فلسطین است، این روزها بر تن بسیاری از جوانان الجزایری دیده می شود. در چنین شرایطی و در حالی که فرصتی هر چند کوتاه تا آغاز لیگ برتر باقی است، شاید داشتن توقع از فدراسیون فوتبال برای ترتیب دادن یک بازی دوستانه و دعوت این باشگاه به ایران، چندان دور از ذهن و غیر منطقی نباشد.

دعوت از فلسطینِ شیلی برای بازی دوستانه

از طرفی به راحتی می‌شود با این باشگاه از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور شیلی مذاکره و مکاتبه کرد تا راه های کمک به این باشگاه کوچک و ارسال کمک از طریق رابط این باشگاه به مردم غزه بررسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    جالب و تاثیر گذاره امیدوارم فدراسیون فوتبال استقبال کنه.
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس