کد خبر 328835
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

فرانسه به موجب توافقی که بزرگ ترین قرارداد نظامی با مصر طی 20 سال گذشته محسوب می شود، چهار فروند ناو محافظ به ارتش مصر می فروشد.

به گزارش مشرق، ˈلوران فابیوسˈ وزیر خارجه فرانسه که به قاهره سفر کرده است، دیروز (شنبه) پس از دیدار با ˈعبدالفتاح السیسیˈ رییس جمهوری مصر گفت: در نشست صورت گرفته با السیسی مسایل اقتصادی و برخی قراردادها بین دو کشور از جمله قراردادهای دفاعی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ˈدی سی ان اسˈ که دولت فرانسه یکی از بزرگ ترین سهامداران آن است، توانسته قرارداد مربوط به فروش چهار فروند ناو جنگی تندرو به نیروی دریایی مصر را از آن خود کند.

به گفته یک دیپلمات فرانسوی که رویترز نامش را فاش نکرد، ˈاین قرارداد در حدود یک میلیارد یورو ارزش دارد .

وی افزود: این قرارداد نخستین قرارداد بزرگ نظامی فرانسه با مصر طی 20 سال گذشته است.

مصر نگران است که ناآرامی های لیبی، اوضاع امنیتی مصر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این کشور که زمان مهم ترین دریافت کننده کمک های نظامی آمریکا بود، پس از قیام های مردمی سال 2011 که به سرنگونی حکومت ˈحسنی مبارکˈ منتهی شد، از بسته کمک های سالانه یک میلیارد و 300 میلیون دلاری واشنگتن بی بهره ماند.

هرچند دولت آمریکا در سال میلادی جاری از موضع سختگیرانه اش عقب نشینی و اعلام کرد که 650 میلیون دلار کمک نظامی به مصر خواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه جمعه گذشته برای انجام یک دیدار سه روزه از خاورمیانه به منظور برقراری آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس وارد قاهره پایتخت مصر شد.

وی هدف از سفر خود به مصر را گفت وگو با ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه عنوان کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    خوشحالم كه ازسيسي داره حمايت ميشه آدمه لايقيه
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    همون السیسی الان اجازه ورود مواد غذایی و دارو به داخل غزه رو نمیده. یعنی همین السیسی داره در جنایات اسرائیلی ها مشارکت میکنه. بله برای صهیونیست ها وجود السیسی ها بسی جای خوشحالی داره.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    عربستان سعودی پولش رو میده بحرحال کودتا علیه رئیس جمهور مرسی با پول عربستان و اجرای سازمان های اطلاعاتی غرب و اسراییل بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس