کد خبر 32855
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷

بازداشت يکي از سرکردگان طالبان ، عذرخواهي "ديويد پتريوس" به دليل کشتار 9 کودک افغان در حملات هوايي ناتو و کشته شدن 6 نفر در نتيجه تيراندازي در پاکستان از جمله تحولات مهم همسايگان شرقي کشورمان به شمار مي رود.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از شينهوا نوشت: ايساف در بيانيه اي از بازداشت يکي از سرکردگان طالبان در نتيجه عمليات مشترک نيروهاي افغاني و ناتو عليه اعضاي اين گروه در روز 28 فوريه در ولايت قندهار در جنوب اين کشور خبر داد.

ايساف در اين بيانيه هويت فرد بازداشت شده را فاش نکرد اما اعلام کرد که اين فرد مسئوليت هماهنگي عمليات طالبان و رساندن تسليحات و آذوقه به سرکردگان اين گروه را برعهده داشته است.

خبر ديگر اينکه "ديويد پتريوس" فرمانده نيروهاي ائتلاف در افغانستان به دليل کشتار 9 کودک افغاني در نتيجه حملات هوايي ناتو در ولايت کونار عذرخواهي کرد.

هوايپماهاي بدون سرنشين آمريکا روز سه شنبه روستاي "ننگلام" در منطقه کوهستاني ولايت کونار را مورد هدف قرار دادند که در اين منطقه اعضاي طالبان حضور نداشتند و تنها 10 کودک مشغول جمع آوري هيزم بودند که در نتيجه اين حمله 9 کودک بي گناه افغاني جان سپردند و يک کودک ديگر به شدت مجروح شد.

همچنين در نتيجه تبادل آتش ميان نيروهاي امنيتي پاکستان و شبه نظاميان در ايالت خيبر در شمال غرب اين کشور دستکم 6 نيروي امنيتي کشته شدند.

بر اين اساس تعدادي از شبه نظاميان به سمت خودوري نيروهاي امنيتي پاکستان در ايالت خيبر در شمال غرب اين کشور در مرز با افغانستان شليک کردند که در نتيجه آن 6 نفر کشته شدند.

خبر ديگر اينکه اعضاي پارلمان پاکستان به اتفاق آرا ضمن محکوم کردن ترور "شهباز باطي" وزير اقليتهاي اين کشور خواستار بازداشت و مجازات فرد قاتل شدند.

طالبان پاکستان اعلام کرده که اين وزير مسيحي را به اتهام توهين به مقدسات اسلامي ترور کرده است. پليس در اسلام آباد اعلام کرد وي تنها وزير مسيحي کابينه در حالي که در نزديکي يکي از بازارهاي اسلام آباد با ماشين درحال حرکت بود مورد سوء قصد قرار گرفت.

گزارشها حکايت از حمله سه فرد مسلح به وي دارد که با کلاشينکف او را هدف قرار داده اند و با چهار يا پنج گلوله شيشه پنجره ماشين اين وزير را شکسته و او را به قتل رسانده اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس