کد خبر 328190
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

سیف، رئیس کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران با اشاره به بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت و شرکت های وابسته به آن، گفت که تاکنون ۳۰۰۰ میلیارد تومان از اموال وی شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه جام جم در ستون " نبض سیاست" امروز پنجشنبه خود نوشت؛منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تسنیم گفت: اخیرا نامه جمعی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس به مسئولان کشورمان به دستمان رسیده که در جلسه آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این نامه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او اظهار کرد: این که تعدادی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در ارتباط با تقویت تعاملات با ایران نامه نگاری کرده اند را به طور قطع مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم؛ اما همچنان معتقدیم آمریکا و انگلیس از دخالت های بی مورد و نابجا در امور داخلی ایران باید پرهیز کنند. ما با تلطیف فضای مذاکرات بتدریج شاهد گرایش کشورهای اروپایی به سمت توافق و تقویت روابط به ایران می شویم و حتی در ماه های آینده احساس می شود رقابت عجیبی در این زمینه برای حضور در بازار ایران به وجود آید.

نوبخت: فرجی دانا اقدامات لازم را انجام خواهد داد

نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری خود در حاشیه جلسه هیات وزیران، در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزیر علوم، گفت: حتما دولت از آقای فرجی دانا حمایت می کند و البته ایشان هم در مواردی که خواسته شده دقت نظر بیشتر داشته باشند، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی در مورد اصلاح قانون احزاب و نگرانی ها از نقض حقوق شهروندی هم تصریح کرد: هر جا ببینیم با حقوق شهروندی مباینت دارد، با آن مخالفت خواهد شد.

به احمدی نژاد گفتم مشایی رد می شود

صادق خلیلیان، وزیر پیشین کشاورزی در گفت وگویی با سایت مشرق، به انتخابات سال گذشته و موضوع مشایی در کابینه احمدی نژاد پرداخته و گفته است: ... وقتی رهبری فردی را برای معاون اولی مناسب ندانستند، نمی توان انتظار داشت که برای ریاست جمهوری مورد تائید قرار بگیرد. واضح است که چنین اتفاقی نمی تواند رخ بدهد و اصرار بر آن حاشیه ها را بیشتر می کند. او در پاسخ به این سوال که در این زمینه صحبت دوستانه یا خصوصی با احمدی نژاد داشتید؟ تاکید کرد: بله، به آقای رئیس جمهور گفتم که در بحث تائید صلاحیت مشایی همه احتمالات را در نظر بگیرند... من عدم احراز صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان را قطعی می دانستم؛ اما جملات را قدری با ملاحظه به کار بردم.

شناسایی 3000 میلیارد تومان از اموال زنجانی

سیف، رئیس کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران با اشاره به بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت و شرکت های وابسته به آن، گفت که تاکنون 3000 میلیارد تومان از اموال وی شناسایی شده و قرار است در اختیار وزارت نفت قرار گیرد. وی با بیان این که این مبلغ ممکن است در ادامه بررسی ها افزایش یابد، از پیگیری های دستگاه قضایی در این خصوص قدردانی کرد.

درگیری لفظی 2 نماینده در مجلس

چندی قبل سایت الف که احمد توکلی نماینده تهران، مدیرمسئولی آن را به عهده دارد، مطلبی علیه مقداد نجف نژاد، نماینده بابلسر در مجلس منتشر کرده بود و همین موضوع باعث شد نجف نژاد در نطق میان دستور دیروز خود نسبت به این مساله اعتراض کند. به گزارش خبرگزاری ها، او در نطق خود علاوه بر پاسخگویی به موارد منتشر شده در سایت الف، اتهاماتی را علیه توکلی مطرح کرد و همین موضوع باعث شد توکلی در تذکری به پاسخگویی به نجف نژاد برآید. پاسخگویی مجدد نجف نژاد، دوباره انتقاد توکلی را به همراه داشت و وقتی علی لاریجانی، رئیس مجلس دید این فرآیند، بی پایان است گفت: مطالبی که گفتید یک مسیر دادگاهی دارد که در آنجا باید طی شود و دیگر لزومی ندارد در اینجا مطرح شود، مجلس محل محکمه نیست و این مسائل باید در جای خودش رسیدگی شود و سپس موضوع به هیات نظارت بر نمایندگان ارجاع شد.

تازه ترین خبرها از وضع جسمانی آیت الله مهدوی کنی

ابراهیم انصاریان، رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشریح آخرین جزئیات وضع جسمی آیت الله مهدوی کنی گفت: مشکل عفونت ریوی ایشان طبق گزارش هایی که روز چهارشنبه از پزشکان معالج گرفتم برطرف شده، وضع قلب، کبد، آزمایش های خونی و مسائل گوارشی نیز خدا را شکر نسبت به قبل تثبیت شده و حالت ایشان رو به عادی است. به گزارش فارس، وی اضافه کرد: اما مشکلی که تاکنون برطرف نشده بحث مغزی ایشان است، البته آیت الله تا حدودی برخی حرکات را دارد ولی کامل نیست که روند درمانی ایشان در این خصوص ادامه دارد.

هشدار درباره استفاده از گروه های تروریستی برای تغییر نظام های سیاسی

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با بیان این که ایران در قبال تحولات کشورهای منطقه همواره بر اصل دموکراتیک احترام به رای مردم تاکید داشته است گفت: روش های نامتعارف استفاده از گروه های تروریستی برای تغییر نظام های سیاسی امری خطرناک است که باید متوقف شود.به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا با اشاره به اهمیت تقویت روندهای سیاسی به منظور تضعیف تفکرات افراطی و مبارزه با تروریسم افزود: دستاوردهای سیاسی مردم عراق بعد از سال ها تجربه تلخ استبداد و اشغال در این کشور باید مورد حمایت قرار گیرد.

نامه جمعی از نمایندگان به هیات رئیسه درباره مطهری

علی مطهری، شکایت جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خود را تائید کرد. این نماینده تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشره مبنی بر شکایت جمعی از نمایندگان از وی به خاطر برخی اظهاراتش گفت: من این موضوع را شنیده ام و از آقای ابوترابی فرد، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سوال کردم ایشان هم گفتند نامه ای از سوی نمایندگان آمده، اما هنوز مطالعه نکرده اند. وی اضافه کرد که از متن نامه و امضاکنندگان آن اطلاعی ندارد. پیش از این اخباری مبنی بر شکایت جمعی از نمایندگان از علی مطهری به هیات نظارت بر نمایندگان، به دلیل برخی از مواضع وی منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس