به گزارش گروه بین الملل مشرق، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «عملیات دهم ماه رمضان» رو به رو شد.

خبرهای روز هشتم «دفاع غزه» را در اینجـا می‌توانید، دنبال کنید.

 تونی بلر از طرح اتش بس مصر حمایت کرد

تونی بلر فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اعلام کرد: ما از طرح آتش بس پیشنهادی دولت مصر برای برقراری آتش بس میان فلسطینیان و اسرائیل در غزه حمایت می کنیم.

 لیبرمن: بدون حمله زمینی به غزه قادر به تامین تابستانی آرام برای کودکان خود نیستیم

 یعدیعوت آحارونوت؛ آویدگور لیبرمن،‌ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان دیدار از منطقه اشکلون در اراضی اشغالی گفت: " بدون حمله زمینی به غزه قادر نخواهیم بود تابستانی آرام را برای کودکان خود تضمین کنیم."

لیبرمن پیش از این با تاکید بر ادامه حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: جامعه بین المللی موظف است با توجه به ادامه حملات موشکی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه به سمت اسرائیل، از ما به صورت سیاسی حمایت کنند.

این در حالی است که در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تعداد تلفات شهروندان فلسطینی به 208 شهید و 1550 زخمی رسیده است.

تونی بلر: اسرائیل و حماس هرگز به یکدیگر اعتماد نخواهند کرد

روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس، سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آی‌تی‌وی» گفت:‌ دولت مصر با بازگشایی دوباره 12 کیلومتر مرز مشترک خود با نوار غزه، قدرت دارد شرایطی را ایجاد کند که تداوم صلح را امکان‌پذیر سازد. 

وی افزود: هیچ اعتمادی میان اسرائیل و حماس وجود نخواهد داشت. این امر در کوتاه مدت و احتمالا هرگز رخ نخواهد داد.


شروط 10 گانه مقاومت برای آتش‌بس10ساله
جهاد اسلامی و حماس 10 شرط خود برای آتش‌بس حداقل 10 ساله را اعلام کردند.


بی‌بی‌سی: جنگ غزه دروغ است
شبکه بی‌بی‌سی از زمان هجوم ارتش صهیونیستی به غزه، تمام تلاش خود را در جهت وارونه جلوه دادن حوادث و جنایات علیه غزه به کار برده است.


السفیر: بارقه‌های انتفاضه سوم در فلسطین پدیدار شده است
خیزش جدید مردم فلسطین که در خلال تظاهرات و درگیریهای گسترده در سرتا سر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری تا قدس و و نوار غزه نمود پیدا کرده نشان از آن دارد که انتفاضه دیگری در راه است.

*** در اثر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک خودرو در «بنی سهیلا» واقع در خان‌یونس دو فلسطینی شهید و 8 نفر دیگر مجروح شدند.

رئیس سابق موساد، تل‌آویو را به مذاکره با حماس فرا خواند

خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت: «ابراهیم هالوی» رئیس سابق موساد در گفتگو با شبکه «CNN» که بخشی از آن بر پایگاه اینترنتی این شبکه منتشر شده گفت که شکی نیستی که مذاکره با حماس گزینه خوبی نیست اما گزینه‌های بدتری نیز وجود دارد.

وی افزود که رژیم صهیونیستی تا کنون به دلیل اینکه حماس 3 شرط کمیته چهارگانه بین‌المللی یعنی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، پایان خشونت و التزام به توافقهای امضا شده میان «اسرائیل» و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را نپذیرفته حاضر به مذاکره نشده است.

هالوی در ادامه گفت که درست است که رژیم صهیونیستی با حماس چند بار رو در روی هم ایستاده‌اند اما این درگیریها با توافق به پایان رسیده است.

دور جدید درگیری میان حماس و رژیم صهیونسیتی 9 روز است که آغاز شده و دهها حمله به غزه با 205 شهید تا به امروز چهارشنبه صورت گرفته است و مقاومت در پاسخ شهرهای اسرائیلی را با صدها موشک هدف قرار داده است.

بیمارستان «عسقلان» از 25 مجروح اسرائیلی در طی 24 ساعت خبر داد

پس از پرتاب چندین موشک مقاومت به شهرهای مختلف اسرائیلی بیمارستان یکی از این شهرها از پذیرش 25 مجروح در طی 24 ساعت خبر داد.

*** افزایش تعداد شهدا به 205 تن

وزارت امور داخلی نوار غزه گذرگاه «ایرز» را بازگشایی می‌کند

وزارت امور داخلی نوار غزه اعلام کرد که گذرگاه «ایرز» را به مدت 2 ساعت در روز بازگشایی می‌کند و مسئولیت به خطر افتادن جان کارمندان این گذرگاه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

*** آژیر خطر در شهر تل آویو و اطراف آن به صدا در آمد

*** درخواست رژیم صهیونیستی از اهالی تل‌آویو، غوش‌دان و هرتسلیا برای ماندن در پناهگاهها

موشکباران تل‌آویو با کار گروهی جهاد اسلامی و حماس برای اولین بار

 خبرگزاری مستقل فلسطین «سما»، گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای به صورت مشترک مسئولیت پرتاب دهها موشک به سمت تل‌آویو در ساعت 7 سه‌شنبه شب را بر عهده گرفتند.

پیشتر جهاد اسلامی مسئولیت موشکباران «اشدود» و «نتیفوت» و حماس نیز مسئولیت حمله موشکی به «بئر السبع» و دیگر شهرکهای صهیونیستی را بر عهده گرفته بودند اما این اولین باری است که این دو جنبش به صورت مشترک تل‌آویو را مورد هدف خود قرار می‌دهند.

در همین راستا رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی بر اثر پرتاب خمپاره مقاومت به گذرگاه «ایزر» واقع در مرز غزه کشته شد.

نامه کتبی روحانی به پادشاه بحرین
خبرگزاری رسمی بحرین از نامه کتبی حسن روحانی رئیس جمهور ایران به شاه بحرین درباره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.


*** بر اثر اصابت موشک به اشکلون (عسقلان) آتش‌سوزی بزرگی رخ داده است (المیادین)

۲۰۴ شهید و ۱۴۸۵ زخمی در حملات پیاپی هوایی و توپخانه‌ای به غزه تا روز نهم

با شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی دیگر تعداد شهدا به ۲۰۴ نفر و تعداد مجروحان به ۱۴۸۵ نفر رسید.

العربیه: جنگنده‌های اسرائیلی خانه «محمود الزهار» را هدف قرار دادند

برخی شبکه‌های خبری از جمله «العربیه» گزارش داده‌اند که جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی بامداد چهارشنبه خانه «محمود الزهار» از رهبران ارشد حماس را هدف قرار داده‌اند.

صهیونیست‌ها به بیمارستان «الوفاء» غزه دستور تخلیه دادند

رسانه‌های فلسطینی گزارش داده‌اند که مسئولان بیمارستان غزه پیامی را از رژیم‌صهیونیستی دریافت کرده‌اند که در آن دستور تخلیه بیمارستان تا صبح چهارشنبه صادر است.

جنگنده‌های صهیونیست مناطقی در نزدیکی گذرگاه رفح را هدف قرار دادند

نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی در ادامه حملات خود به نوار غزه، سه‌شنبه نقاطی در نزدیکی گذرگاه رفح را هدف قرار داد.

*** رسانه‌های اسرائیلی از اصابت دو موشک مقاومت به شهرکی صهیونیست نشین در الخلیل خبر دادند

رژیم صهیونیستی: مصر تنها میانجی مورد قبول ماست

یک مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو تنها میانجی‌گری مصر را برای آتش بس با حماس قبول دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کنده ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    واقعن مسخره است! غزه مثل موم تو دستای اسراییله و نیازی نداره زمینی حمله کنه چند روز غزه بمباران میشه بعد که همه چیز داغون شد میگن آتش بس و در آخر هم شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و از اینجور مزخرفات
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    راسی داعش کو په؟!
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    شکست یعنی اینکه نمی توانند با یک حمله همه جانبه در آنجا حماس را ساقط کنند. آره بمب ریختن آسونه. ولی یک نکته جالب اینکه لیبرمن برای تامین امنیت فرزندان اسرائیل!!! خون کودکان غزه را می ریزد.
  • ناشناس ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    مایه شرم انسانیت است. اسرائیل جنایتکار و حماس نادان و پخمه.
  • بصیر ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    همین که جهاد اسلامی و حماس پس از هر بار حمله از بین نمی روند و حتی قوی تر می شوند و غزه اشغال نمی شود یعنی شکست صهیونیستها
  • زهرا ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    من که فک میکنم اسرائيل برای یهودیا مثل طالبان و دائش و ... برای مسلموناست خدایا خودت از شرشون خلاصمون کن
  • ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    حماس موشکهای زلزال وفاتح را نداره ؟؟؟ اگه بزنه سرنوشت جنگ را عوض میکنه
  • حاجوی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    بی بی سی همواره بدروغ پردازیهای خود ادامه میدهد . هر چند که آرزوی خوبی نیست اما آقای لیبرمن ، کودکان شما نیز به سرنوشت کودکان غزه ای دچار شود اونوقت ببینی که بدبختی و آوارگی چه تلخه دیگر آرزوی حمله زمینی را نکنی
  • مهدی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    انشاالله هر روز بر ذلتشان افزوده شود! چرا ما کار رسانه ای را از این بی وجدانها یاد نمیگیریم!! چگونه با به کار بردن واژه های دقیق خودشان را محق جلوه می دهند : ما نگران!! صلح و حقوق بشر و آزادی و ... هستیم!!!!! بدون حمله زمینی به غزه!! قادر نخواهیم بود تابستانی آرام!!!!! را برای کودکان!!! خود تضمین کنیم."
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    0 0
    مصر تنها میانجی مورد قبول اسرائیل. البته بعد از اینکه مرسی رو برکنار کردند و دولت کودتا قدرت مصر رو به دست گرفت.
  • محمد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مرگ بر اسراییل غاصب و وحشی آدمکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس