کد خبر 327387
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

روزهای پر خبر سن دیگو تا چند روز دیگر شروع می‌شوند. جایی که همه غول‌های سینمایی کمیک دور هم جمع می‌شوند و از برنامه‌های جدیدشان رونمایی می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزهای پر خبر سن دیگو تا چند روز دیگر شروع می‌شوند. جایی که همه غول‌های سینمایی کمیک دور هم جمع می‌شوند و از برنامه‌های جدیدشان رونمایی می‌کنند. حالا از برنامه روز به روز و دقیق این مراسم هم رونمایی شده است.به تفکیک هر روز نگاهی به مهم‌ترین برنامه‌های کمیک کان 2014 می‌اندازیم.

مهم‌ترین برنامه‌های پنجشنبه 24 جولای 2014:

دیزنی/ پیکسار و شبکه abc نوید یک برنامه خوب را برای هواداران مجموعه «داستان اسباب بازی» داده‌اند. آن‌ها قرار است نخستین تصاویر را از «داستان اسباب بازی» ویژه تعطیلات کریسمس منتشر کنند. گالین سوسمن تهیه کننده این انیمیشن با همراهی استیو پارسل که سابقه کارگردانی انیمیشن اسکار برده «شجاع» را در کارنامه‌اش دارد قرار است از طراحی‌ها، تصویرسازی‌های مفهومی و استوری بورد «داستان اسباب بازی» رونمایی کنند. در این برنامه درک تامپسون- که او را با «وال ای» می‌شناسیم- هم آن‌ها را همراهی می‌کند.

در این روز کمپانی دریم وورکس هم نگاهی به محصولات و انیمیشن‌های آینده‌اش می‌اندازد.

کمپانی سونی پیکچرز از دو محصول تابستان آینده‌اش رونمایی می‌کند و نگاهی به آن‌ها می‌اندازد. یکی از این دو محصول، «بانگ وحشت» است. فیلمی اقتباسی که از روی نوشته‌های آر. ال. استین برداشت شده است. کتاب او بیش از 400 میلیون بار در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این فیلم به کارگردانی راب لترمن ساخته می‌شود و جک بلک در آن بازی می‌کند. بلک و لترمن هر دو در کامیک کان 2014 حاضر می‌شوند و چگونگی ساخت این فیلم هیولایی را شرح می‌دهند. «بانگ وحشت» 17 آگوست 2015 اکران می‌شود.

قرار است کریس کلومبوس هم از فیلم جدیدش رونمایی کند. در فیلم جدید کارگردان «هری پا‌تر و سنگ جادو» و «هری پا‌تر و تالار اسرار» آدام سندلر کمدین مشهور آمریکایی بازی می‌کند. این فیلم هم با همکاری سونی پیکچرز در روز 15 می‌2015 اکران می‌شود.

کمپانی وینستین از نخستین ویدیوهای فیلم «اهدا کننده» رونمایی می‌کند. فیلمی که بر اساس رمان سال 1993 لویز لوری، به همین نام ساخته شده است. کارگردان آن فیلیپ نویس- کارگردان تریلر سیاسی «سالت» - است و جف بریجز، مریل استریپ، تیلور سوییفت، کیتی هولمز و... از مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند.

اما اگر فکر کرده‌اید که دیزنی دیگر برنامه‌ای برای این روز ندارد، سخت در اشتباهید. آن‌ها می‌خواهند از پیشرفت بصری «قهرمان بزرگ 6»، انیمیشن علمی-تخیلی و جذابشان با حضور عوامل پشت صحته آن رونمایی کنند.

پارامونت چندان از جزئیات برنامه‌هایش پرده برداری نکرده است. آن‌ها مواد تبلیغی چند فیلم جدیدشان که نامی از آن‌ها برده نشده را منتشر می‌کنند. همین طور مهمان‌هایی ویژه هم از عوامل مهم‌ترین فیلم‌های سالشان دعوت کرده‌اند. آخرین اخبار پروژه‌های پارامونت پیکچرز را هم می‌توانید در این روز دنبال کنید.

انیمیشن صنعت مهمی در سینمای جهان و آمریکا محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر اقبال مردم به این صنعت چشمگیر بوده است. در سال 2013 سه انیمیشن اول آمریکا در حدود 10 درصد کل فروش باکس آفیس سال را تامین کرده‌اند. چارلز سالامون که نویسنده 16 کتاب در این رابطه است یک بحث جذاب در مورد این موضوع را در اتاق 26AB کمیک کان برگزار می‌کند. همین طور اعلام شده که دو کارگردان فیلم‌های بلاک باستر در مورد هنر فیلمسازی با هم به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند.

خیلی‌ها نویل پیج را نمی‌شناسند. اما اگر به آواتار، ترون، پرومتئوس، پیشتازان فضا و نوح علاقه دارید باید به آثار او هم علاقه‌مند باشید. نویل طراح صحنه و خالق موجودات خیالی است که در این فیلم‌ها دیده‌اید. او هم قرار است ضمن رونمایی از کتاب جدیدش در مورد تکنیک‌هایش برای علاقه مندان صحبت کند.

مهم‌ترین برنامه‌های جمعه 25 جولای 2014:

یکی از مهم‌ترین اتفاقات امروز می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ کمیک کان باشد. برای نخستین بار «لوکاس فیلم» آرشیوش را باز کرده و قرار است استوری بورد تریلوژی جنگ ستارگان را با خود به سن دیگو بیاورد. این اتفاق در قالب کتابی نوشته جی جی آبرامز رخ می‌دهد. این کتاب «استوری بوردهای جنگ ستارگان: سه گانه اصلی» نام دارد.

دنیل رادکلیف، بازیگر سر‌شناس و جوان بریتانیایی که با نقش هری پا‌تر در این مجموعه شناخته می‌شود برای نخستین بار در کمیک کان سن دیگو حاضر می‌شود. بهانه این حضور فیلم «شاخ‌ها» است که با بازی او ساخته شده و قرار است در مراسم امسال از تریلر آن رونمایی کنند. در این بخش که توسط کمپانی رادیوس برگزار می‌شود جو هیل هم حاضر است. ضمن اینکه سلما هایک هم از فیلم جدیدش در این بخش رونمایی می‌کند.

حاضرین کمیک کان 2014 همین طور با مستند «آتاری: بازی تمام شد» هم آشنا می‌شوند. مستندی که به روند افول کنسول‌های آتاری می‌پردازد. مستند «سریال سازان» هم که به سریال سازی در تلویزیون آمریکا می‌پردازد از دیگر مستند‌های مهم این روز کمیک کان 2014 است. چهره‌هایی چون جاس ویدون و جی جی آبرامز در این مستند حاضر هستند.

فاکس قرن بیستم هم مثل پارامونت از جزئیات برنامه‌هایش صحبتی به میان نیاورده است. این کمپانی می‌خواهد نگاهی به پشت صحنه چند اثر مهمش باشد و همین طور از مواد تبلیغی جدید آن‌ها رونمایی کند. آخرین اخبار محصولات این کمپانی را هم می‌توانید در روز جمعه و پس از برگزاری پنل فاکس بخوانید.

لیجیسی ایفکتس کمپانی مشهوری است که پشت طراحی جلوه‌های ویژه بسیاری از فیلم‌های ابر قهرمانی بوده است. این کمپانی که قرار است در ساخت لباس «مرد آهنی» هم به ارتش آمریکا کمک کند، پشت صحنه بسیاری از فیلم‌هایش را برای نشان دادن به مخاطبین با خود به کمیک کان 2014 می‌آورد. بسیاری از طراحان این شرکت هم در برنامه حضور خواهند داشت و با هم نگاهی به مراحل ساخت «مرد آهنی»، «کاپیتان آمریکا»، «حاشیه اقیانوس آرام» و «اوتار» می‌اندازند.

جف گلدسمیت، ژورنالیست و نویسنده مشهور هم در این روز با سایمون کینبرگ، کارگردان «آقا و خانم اسمیت» و نویسنده و تهیه کننده «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» مصاحبه خواهد کرد و در مورد رمز و رازهای فیلم‌های پر فروش با وی صحبت خواهد کرد.

مهم‌ترین برنامه‌های شنبه 26 جولای 2014:

روز پر خبر کمیک کان و برادران وارنر شنبه است. برنامه این کمپانی مشهور هالیوودی در صبح این روز آغاز می‌شود. آن‌ها قرار است به سه فیلم مهم پیش رویشان نگاهی بیندازند. فیلم اول «صعود مشتری» است. فیلمی علمی- تخیلی از خالقان ماتریکس: اندی و لانا واچوفسکی. در فیلم جدید آن‌ها دیگر خبری از کیانو ریوز نیست و چانینگ تاتوم در کنار می‌لا کونیس در آن نقش آفرینی می‌کنند. فیلم دوم «مکس دیوانه: جاده فیوری (خشم)» است. جرج می‌لر کارگردان این فیلم است و تام هاردی بازیگر نقش اول آن. چارلیز ترون از دیگر بازیگران مهم این فیلم است. فیلم سوم مخصوص هواداران جی آر آر تالکین و پی‌تر جکسون است. قسمت سوم و پایانی سه گانه «هابیت». «هابیت: نبرد پنج ارتش» دسامبر امسال و در فصل جوایز اکران می‌شود تا نیو لاین سینما، برادران وارنر و مترو گلدوین مه یررا به جایزه گرفتن امیدوار کند. کیت بلانشیت، اورلاندو بلوم، یان مک کلن، اونجلین لیلای، ریچارد آرمیتاژ، بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن از مهم‌ترین بازیگران جدید‌ترین ساخته پی‌تر جکسون هستند.

پاتریک تاتوپولوس طراح تولید فیلم‌های «بتمن در برابر سوپرمن: سپیده دم عدالت» و «300: ظهور یک امپراطوری» با همراهی فیلیپ مسینا، طراح تولید مجموعه «بازی‌های گرسنگی» و طراح تولید «روز استقلال»، الیور شول در کنار جان مایر که «دزدان دریایی کارائیب» را در کارنامه‌اش دارد هم میزگردی در مورد صنعتشان برگزار می‌کنند.
لجندری پیکچرز هم چندان از جزئیات برنامه‌هایش پرده برداری نکرده. آن‌ها مواد تبلیغی چند فیلم جدیدشان که نامی از آن‌ها برده نشده را منتشر خواهند کرد. همین طور مهمان‌هایی ویژه هم از عوامل مهم‌ترین فیلم‌های سالشان دعوت کرده‌اند. آخرین اخبار پروژه‌های لجندری پیکچرز را هم می‌توانید در این روز دنبال کنید.

دایمنشن فیلمز هم قسمت‌هایی از فیلم کمیک بوکی «شهر گناه» رونمایی خواهد کرد. فیلمی که از روی کمیک‌های فرانک می‌لر مشهور ساخته شده است. فرانک می‌لر و رابرت رودریگوئز مشترکا کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته‌اند.

همین طور هواداران ایندیانا جونز می‌توانند خوشحال باشند که تولد سی سالگی فیلم «معبد در کمیک کان امسال جشت گرفته خواهد شد.

مارول هم اعلام کرده که چیزهای جدیدی از دنیای سینمایی فیلم‌های کمیک بوکیش را به ما نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر باید تا شنبه صبر کنیم.

در کمیک کان امسال همین طور دیوید فینچر و نویسنده رمان «باشگاه مشت زنی» هم روند به تصویر کشیدن این اثر مشهور را مطرح خواهند کرد.

مهم‌ترین برنامه‌های یک شنبه 27 جولای 2014:

دانا ناچمن مستند سازی است که در این روز از «بت کید» رونمایی خواهد کرد. مستندی که از روی زندگی پسر بچه‌ای ساخته شد که آرزویش تبدیل شدن به بتمن بود. آرزویی که چند ماه پیش به حقیقت تبدیل شد و او توانست در کنار بتمن قهرمان شهرش شود. تمامی عواملی که آرزوی این پسر بچه را به حقیقت تبدیل کردند در کمیک کان امسال حاظر خواهند شد.

اگر فکر کرده‌اید که روز آخر کم خبر‌تر است اشتباه کرده‌اید. برایان باولر مدیر بخش بازاریابی برند لگو به همراه متیو اشتون تهیه کننده انیمیشن «فیلم لگویی» و مایکل فولر طراح ارشد محصولات لگو و جیدن سندز در روز یک شنبه حاظر خواهند شد و در مورد ساخته جذابشان و احتمالا پروژه پیش رویشان صحبت خواهند کرد.

طرفداران هری پا‌تر هم خوشحال باشند. تعداد زیادی از هواداران، کار‌شناسان، نویسندگان، بازیگران و... دور هم جمع خواهند شد تا در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کنند. گفته می‌شود موضوع اصلی این جلسه مجموعه جدید سینمایی باشد که قرار است از روی هری پا‌تر مشتق شود و فیلمنامه‌اش را خود خانم جی کی رولینگ می‌نویسد. هنوز اعلام نشده که آیا خود خانم نویسنده هم در این جلسه شرکت می‌کند یا خیر.

این‌ها بخشی از مهم‌ترین اتفاقاتی بودند که در کمیک کان 2014 رخ خواهند داد.‌‌ همان طور که می‌دانید یکی از سنت‌های تغییر نیافتنی این مراسم سورپرایز‌ها است. تعداد زیادی از کمپانی‌ها با سوپرایز‌هایشان به کمیک کان می‌آیند و آن‌ها را نمی‌توان پیش بینی کرد. تعداد زیادی از کمپانی‌های بازیسازی هم در قسمتی مجزا حاضر خواهند بود که خبر‌هایشان برای دنبال کنندگان بازی‌های رایانه‌ای جذاب خواهد بود. چیزی که مشخص است این است که فانتزی باز‌ها دیگر تحمل این همه مخفی کاری ندارند و دوست دارند هر چه سریع‌تر 4 روز رویایی امسالشان را مثل هر سال با شکوه جشن بگیرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس