مسئولین سازمان چون به تنویر افکار عمومی اشاره کرده اند از آنان دعوت می شود در مناظره ای که به همین منظور در حضور ایثارگران و رسانه ها برگزار می شود اعلام شرکت نمایند تا جزییات بیشتری بررسی و افکار عمومی و ایثارگران در معرض قضاوت و ارزیابی عملکرد سازمان قرار گیرند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - در پی انتشار سخنان بی پرده جانباز «یوسف مجتهد» در «مجمع خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس» که توسط تعداد زیادی از رسانه ها منعکس شد، سازمان اقتصادی کوثر، جوابیه ای را به خبرگزاری فارس داد و جانباز مجتهد نیز پاسخی به این جوابیه صادر کرد و مسئولان این سازمان را به مناظره در حضور ایثارگران و رسانه ها طلبید.

در سخنان جانباز «یوسف مجتهد» آمده بود: آقای اسکندری (وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد) به عنوان مدیر عامل می‌گوید: سه هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌های سازمان اقتصادی کوثر است... بعد می‌پرسید از کنار این، سالانه چقدر به ایثارگران و بنیاد می‌دهید؟ معلوم می‌شود چیزی نمی‌دهند. این سه هزار میلیارد را اگر در سیستم بانکی می‌گذاشتید و سودش را می‌گرفتند بهتر نبود؟

جانبازی که یک سازمان را به مناظره طلبید+عکس

جوابیه «سازمان اقتصادی کوثر»

با سلام و تحیت

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت شریف، مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، پیرو درج گفت‌وگویی به شماره 13930421000644 مورخ 1393.4.21 ساعت 12:4721 با عنوان «ناگفته‌هایی دردناک از معضلات مغفول مانده جانبازان «در گروه حماسه و مقاومت/ حوزه دفاع مقدس که در بخشی از آن اشاره شده است:

«آقای (الف) (وزیر کشاورزی دولت احمدی‌نژاد) به عنوان مدیرعامل می‌گوید: سه هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌های سازمان اقتصادی کوثر است... بعد می‌پرسید از کنار این، سالانه چقدر به ایثارگران و بنیاد می‌دهید؟ معلوم می‌شود چیزی نمی‌دهند. این سه هزار میلیارد را اگر در سیستم بانکی می‌گذاشتید و سودش را می‌گرفتند و برای جانبازان خرج می‌کردند، بهتر نبود؟»

بدینوسیله به استحضار مخاطبان محترم می‌رساند:

باید ذکر نمود که طرح این موضوع از سوی آقای مجتهد که از فعالین حوزه جانبازان و ایثارگران و از مسئولان اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشند، جای تأمل بسیار دارد. ایشان از مصاحبه و گفت‌وگوی مفصلی که مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر انجام داده است، فقط به بخشی از موضوعی اشاره می‌کنند که تنها نیت و قصد ایشان، فرافکنی، ایجاد شبهه و ذهنیت خاص در مخاطبان می‌باشد!

- مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر در گفت‌گویی که مدنظر ایشان (آقای مجتهد) می‌باشد، عنوان می‌نماید که «اگر همین امروز بنیاد شهید بخواهد شرکت‌هایش را بفروشد، کف قیمت مزایده 3 هزار میلیارد تومان است.» این به آن معناست که پس از فعالیت مضاعف و کارهای توسعه‌ای 5 سال اخیر سازمان اقتصادی کوثر، ارزش سازمان اقتصادی کوثر به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است و در بخش دیگری از گفت‌وگوی مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مطرح می‌گردد: «قیمت سقف کل شرکت‌ها را در سال 88، 403 میلیارد و قیمت کف را 110 میلیارد تومان اعلام کردند. سهم بنیاد در صورتی که همه شرکت‌ها در سقف قیمت به فروش می‌رسید، رقمی حدود 340 میلیارد تومان می‌شد.»

- مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر در گفت‌وگویی که مدنظر ایشان (آقای مجتهد) می‌باشد، عنوان می‌نماید که «سوددهی مجموعه در سال 88 چیزی نزدیک به 20 میلیارد تومان بود. سال 91 سودهی سازمان به 320 میلیارد تومان رسید و سال 92 بیش از 380 میلیارد تومان....»

اینک از جناب آقای مجتهد سؤال می‌شود:

1. به راستی این میزان عملکرد و پیشرفت که مرهون کار و تلاش و روحیه خودباوری و جهادی فرزندان شهدا و خانواده معظم ایثارگران و جانبازان گرانقدر شاغل در سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد، باید نادیده گرفته شود!!؟

2. در کدام بخش این گفت‌وگو اعلام شده است که سازمان اقتصادی کوثر از این میزان سود، مبلغی را به بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف پرداخت ننموده است!!؟

برادر ارجمند جناب آقای مجتهد!

جنابعالی که از جانبازان گرانقدر می‌باشید و سوابق مسئولیتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران را در کارنامه کاری خود دارید، آیا بهتر نیست به صورت شفاف و صادقانه سخن به میان آورید، تا این که تنها با ذکر کلماتی خاص، ذهن مخاطبان محترم را مشوش نمایید!!؟

آیا بهتر نیست همان‌طور که به عملکرد سازمان اقتصادی کوثر (به صورت کاملاً ناآگاهانه و بعضاً غرض‌ورزانه) اشاره می‌نمایید، بعضاً به ارائه گزارش عملکردتان در دوران طولانی مسئولیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اشاره‌ای فرمایید!

در نهایت جهت تنویر افکار عمومی از خبرگزاری محترم فارس- گروه حماسه و مقاومت - حوزه دفاع مقدس، تقاضا می‌گردد جوابیه سازمان در اسرع وقت و در همان صفحه منعکس گردد.

جانبازی که یک سازمان را به مناظره طلبید+عکس

سئوال و درخواست مناظره یک جانباز از سازمان اقتصادی کوثر


در پی جوابیه سازمان اقتصادی کوثر، سوال جانباز «یوسف مجتهد» نیز در خبرگزاری فارس منتشر شد. متن این پاسخ به جوابیه سازمان اقتصادی کوثر چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

از اینکه مسئولین محترم سازمان اقتصادی کوثر به یک موضوع کاملا ساده با چنین ادبیاتی پاسخ داده اند تشکر می کنم. حساب دو دو تا چهارتا ست.

سرمایه ای در اختیار سازمان قرار دارد که به بهترین وجه و در جهت منافع ایثارگران باید از آن استفاده شود. وقتی مدیر عامل سازمان مدعی این ارزش برای سرمایه های سازمان است طبیعی است که این سوال مطرح شود و میزان منافعی که به ایثارگران از قبل آن می رسد بررسی شود.

مسئولین سازمان بهتر است به جای اینکه چنین برآشوبند و عنان از دست بدهند پاسخ دهند از این میزان سود مورد ادعا که جای سوال دارد، چه میزان به ایثارگران می‌رسد؟

مسئولین سازمان چون به تنویر افکار عمومی اشاره کرده اند از آنان دعوت می شود در مناظره ای که به همین منظور در حضور ایثارگران و رسانه ها برگزار می شود اعلام شرکت نمایند تا جزییات بیشتری بررسی و افکار عمومی و ایثارگران در معرض قضاوت و ارزیابی عملکرد سازمان قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    مسولان کی میخوان یاد بگیرن که جواب مردم را با احترام بدن ؟؟؟
  • افشین تهران ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    اقای اسکندری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر.تا اینجا درست اما وزیر اسبق دولت احمدی نژاد را چرا به ایشان میچسبانید؟تا کی غرض ورضی میکنید ؟از چه اینده ای وحشت دارید؟میترسید دوباره بیاد و بساط بعضی بخور بخورها جمع بشه.بابا مردم تمام حرکات رو میشناسن خودتون رو خسته نکنید.مشرق مدیونی اگه تایید نکنی حتی با اینکه به مزاج شما نمیسازه.
  • فرزانه ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام من جزو خانواده ایثارگر هستم.متاسفانه برای جمعی از فرزندان جامعه هدف مشکلاتی بوجود آمده که نیازمندم با آقای مجتهد صحبت کنم.ممکنه شماره تماسی از ایشون دراختيارم قرار بدید.امیدوارم کمکم کنید متشکرم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    فرزندان شهید در سازمان اقتصادی به چشم مجرم نگاه میشند به دلیل دلسوزی هاشون در هدر دادن بیت المال توسط مدیران نالایق و فامیل...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس