رییس اتحادیه کشوری قنادان از کاهش چشمگیر میزان شکایت ها از واحدهای صنفی مجاز فروش شیرینی خبر داد.

گروه اقتصادی مشرق - فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر ساله سبب می شود مصرف زولبیا و بامیه به شکل چشم گیری افزایش پیدا کند و همین موضوع بهانه ای شد تا با گذشت نیمی از این ماه مبارک با رییس اتحادیه کشوری قنادان در رابطه با اخرین وضعیت رضایت مردم از شیرینی فروشان و همچنین عرضه این نوع شیرینی در مغازه های غیر مجاز و همچنین گران فروشی برخی قنادان گفت و گوی کوتاهی را انجام دهیم:

محمد نصرتی رییس اتحادیه کشوری قنادان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مشرق گفت:‌ خوشبختانه در چند سال گذشته میزان شکایت از عملکرد واحدهای صنفی کاهش یافته است و دوستان ما در اتحادیه های سراسر کشور همواره برکیفیت مرغوب شیرینی تاکید داشته و دارند.

وی افزود:‌در ماه رمضان زولبیا و بامیه بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد و به همین دلیل تمرکز بازرسان ما نیز بر فروش این نوع شیرینی است و بر اساس بررسی های کارشناسی از سوی اتحادیه و همچنین کمیسیون فنی اتاق اصناف هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در شهرهای بزرگ 8500 تومان و درجه 2 نیز کیلویی 8 هزار تومان تعیین قیمت شده اند.

وی تصریح کرد:‌ موارد شکایت از گرانفروشی و کم فروشی این نوع شیرینی بسیار کم بوده است.

تولید و فرو ش زولبیا و بامیه در واحدهای غیر مجاز / مردم گرانی را گزارش کنند

نصرتی گفت:‌ متاسفانه یکی از مواردی که بسیار زیاد هم به چشم می خورد فروش زولبیا و بامیه در واحدهای غیرمجاز است، به طوری که برخی از واحدهای صنفی غیر مرتبط اقدام به فروش آن می کنند که متاسفانه این واحدها در طول ماه مضان همانند قارچ در مناطق مختلف شهر رشد می کنند و معمولا واحدهایی که پروانه و جواز کار به عنوان قنادی و شیرینی فروشی را ندارند در این ماه اقدام به پخت آن که معمولا در شرایط غیر بهداشتی و ... است می کنند و این ماده خوراکی را به فروش می رسانند.

وی خطاب به مصرف کنندگان  اظهار داشت:‌مواد خوراکی رابطه مستقیم با سلامت افراد دارند، بنابراین به هموطنان توصیه می شود نسبت به خرید این مواد از واحدهای مجاز اقدام کنند.

تولید و فرو ش زولبیا و بامیه در واحدهای غیر مجاز / مردم گرانی را گزارش کنند

وی خاطر نشان کرد:‌ در سال های گذشته بارها از اداره نظارت بر مواد غذایی،‌اداره بهداشت محیط و سازمان بازرسی خواسته ایم تا نسبت به برخورد با این واحدها اقدامات جدی صورت بگیرد، اما یا اقدامات کافی نبوده و یا در عمل این واحدها جمع آوری نشده‌اند.

نصرتی تاکید کرد:‌ هر واحد صنفی که فاقد پروانه و جواز صادره از سوی اتحادیه قنادان بوده و اقدام به فروش زولبیا و بامیه و سایر شیرینی ها کند، غیر مجاز است.


عضو هیات مدیره اتحادیه قنادان تهران درباره گرانفروشی زولبیا و بامیه در برخی واحدهای مجاز پایتخت به قیمت کیلویی 10 هزار تومان با این بهانه که کیفیت آن متفاوت است،‌ گفت:‌ این مساله اصلا وجاهت قانونی ندارد، زیرا کمیسیون فنی اتحادیه و کمیسیون نرخ اتاق اصناف قیمت زولبیا  و بامیه درجه یک و 2 را تعیین کرده و فروش آن بیش از این قیمت ها تخلف محسوب می شود و شهروندان می توانند به اتحادیه شکایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جمشی0 ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    من قبلا به این شیرینی خیلی علاقه داشتم از وقتی که از نزدیک طرز ساختش را دیدم به طور کلی ازش زده شدم شاید بارها با دیدنش حالم بهم خورد.
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    واقعا این بی عدالتیهای بازار رو کی باید کنترل کرد؟ به عهده چه کسی است؟ تا کی ؟ فقط شعار؟ فکر نمیکنید خیلی وقت زمانش گذشته؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس