کد خبر 326549
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

همزمان با پنجمین روز عملیات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه ده‌ها مورد تظاهرات در قاره‌های مختلف جهان در محکومیت این جنایات برگزار شد.

به گزارش مشرق، روزنامه فلسطین چاپ غزه در استامبول ترکیه صدها نفر از شهروندان ترک و اقلیت عربی و فلسطینی با حضور در میدان الفاتح این شهر تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند .

 استامبول آتش کشیدن پرچم اسراییل

در استامبول ترکیه صدها نفر از شهروندان ترک و اقلیت عربی و فلسطینی با حضور در میدان الفاتح این شهر تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند .

شرکت کنندگان در این تجمع با آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس شعارهایی در حمایت از فلسطین سردادند و خواستار پاسخ در خور به جنایات اسرائیل شدند.

شرکت کنندگان همچنین با حمایت از گروههای مقاومت فلسطینی خواستار محاکمه رهبران اسراییل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شدند.

مصر ؛ موضع دولت شرم آور است

در مصر و در شهر 6 اکتبر این کشور صدها نفر از مصری ها با تجمع در برابر مسجد الحصری از بزرگترین مساجد این شهر جنایات اسراییل را محکوم کردند و مواضع دولت مصر را در قبال جنایات اسراییل بسیار ضعیف توصیف کردند.

شهرهای  بقریه در استان دمیاط و البحیره  و طلخا در الدقهلیه و استان بنی سویف مصر،  شهروندان مصری با حمل پرچم های فلسطین خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند. در این تظاهرات مصری ها همچنین مواضع  نظام مصر را نسبت به این تحولات شرم آور توصیف کردند.

اندونزی خواستار اقدام سازمان ملل برای توقف جنایات اسراییل شد

 در مرکز شهر جاکارتا پایتخت اندونزی نیز هزاران نفر از مسلمانان این کشور بعد از نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت تجاوزات اسراییل راهپیمایی کردند. در این تظاهرات که به دعوت کمیته ملی همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد اندونزیایی ها با حمل پرچم های فلسطین  از جنایات اسراییل علیه ملت غزه ابراز انزجار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت دانستند و خواستار محاکمه جنایتکاران اسراییلی شدند.


تظاهرات در محکومیت جنایات اسراییل علاوه بر جاکارتا در دیگر شهرهای اندونزی همچون باندونگ و بالی نیز برگزار شد و در آن مردم از ملت و گروههای مقاومت فلسطینی حمایت کردند. تظاهر کنندگان همچنین از دولت اندونزی خواستار اتخاذ تصمیم جدی در قبال تجاوزات اسراییل از طریق فشار به سازمان ملل شد.

اردن؛ حکام عرب مجوز حمله به اسراییل را صادر کنند

 در اردن و در نزدیکی اردوگاه آوارگان فلسطین حطین راهپیمایی عظیمی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان از حکام و روسای کشورهای عربی خواستند تا اجازه دهند با مردم سلاح به دست گیرند  تا در حمایت از مردم فلسطین به جنگ رژیم اشغالگر قدس بروند.

در این راهپیمای که به دعوت جنبش اسلامی اردن برگزار شد شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی سکوت دولت های عربی در قبال جنایات اسراییل را محکوم کردند. در این تظاهرات همچنین مردم خواستار اخراج سفیر رژیم اشغالگر قدس از امان پایتخت اردن شدند.

تظاهر کنندگان ضمن حمایت از مقاومت فلسطینی شعار « الشعب یرید طرد سفیر » و « بالروح بالدم نفدیک یا اقصی» سرمی دادند.

یمن؛ سکوت دولت های عرب محکوم است

 در یمن نیز بسیاری از شهرهای این کشور شاهد راهپیمایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات اسراییل بود.

در صنعا، تعز، عمران، صعده، حجه، ذمار، جوف، قعطبه، الحدیده، یریم، البیضاء و دیگر شهرهای یمن مردم با حمل پلاکاردهایی خواستار توقف جنایات اسراییل به نوار غزه شدند. شرکت کنندگان ضمن همبستگی با مقاومت فلسطینی در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس سکوت دولتهای عربی را در قبال جنایات اسراییل محکوم کردند.

 تظاهرات در آفریقا ، آمریکا و اروپا

 مردم شهرهای تونس، لبنان (بیروت) ، آمریکا (لس آنجلس) و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله  اتریش، ایرلند، نروژ، فرانسه، انگلیس نیز با اطلاع از جنایات اسراییل به رغم بایکوت خبری این جنایات در رسانه  های غربی به خیابانها ریخته و جنایات اسراییل را محکوم کردند. در شهر وین اتریش مردم خواستار توقف جنایات اسراییل و تحریم این رژیم شدند.

 

 حمله به خودروی سفیر اسرائیل در دوبلین

در ایرلند جنوبی که یکی از کشورهای اروپایی است که معمولا احساسات ضد صهیونیستی بالایی در آن وجود دارد جوانان خشمگین این کشور به کاروان حامل خودروی سفیر اسراییل در اعتراض به جنایات اسراییل علیه نوار غزه حمله بردند و خودروی وی را مورد ضرب وش تم قرار دادند. 

 پاریس؛ مسئولیت جامعه جهانی در قبال مردم فلسطین

در منطقه سامشیل در مرکز شهر پاریس پایتخت فرانسه نیز به دعوت انجمن های حامی فلسطین تجمعی اعتراضی برگزار شد و در آن شرکت کنندگان از جامعه بین المللی خواستند تا نسبت به وظایف خود در قبال ملت فلسطین در برابر جنایات اسراییل پایبند باشند.

 تظاهرات در نیویورک و شیکاگو و سانفرانسیسکو  در همبستگی با غزه

شماری از طرفداران فلسطین و ضد صهیونیست بمنظور همبستگی با فلسطینی های ساکن غزه، در شهرهای نیویورک و شیکاگو و لوئیزیانا تظاهرات برگزار کردند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی خواستار پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار شهروندان فلسطینی شدند. 


 تظاهرات یهودیان ضد صهیونیسم 

در این تظاهرات تعدادی از یهودیان مخالف سیاستهای رژیم صهیونیستی نیز شرکت داشتند و با در دست داشتن پلاکارد اعتراض خود را به جنایات صهیونیستها اعلام کردند. در پلاکارد دیگری نیز از دولت آمریکا خواسته شده است تا کمکهای مالیاتی مردم آمریکا را به اسراییل و برای ارتکاب جنایات اختصاص ندهند.

در سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا  که تجمع عظیمی از مردم این شهر علیه جنایات اسراییل در غزه برپا شده بود پلیس این شهر برای جلوگیری از درگیری میان هواداران عظیم فلسطین و اقلیت صهیونیستهای هوادار اسراییل تدابیر شدید امنیتی برپا کردند.

استقبال اسکاتلند از مجروحان غزه

در پی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین در شهر غزه، دولت اسکاتلند از آمادگی بیمارستانهای کشورش برای پذیرش مجروحان غزه خبر داد.

به نقل از روزنامه الرای، حمزه یوسف، وزیر امور خارجه دولت اسکاتلند در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات کشورش برای پذیرش شهروندان فلسطینی ساکن غزه که در حملات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی زخمی شده اند، اعلام آمادگی کرده اند.

نامه وزیرخارجه اسکاتلند به وزیرخارجه انگلیس

یوسف در نامه ای به ویلیام هیگ همتای انگلیس خود از وی خواست تا به دولت اشغالگر اسراییل برای پایان دادن به محاصره غزه که دولت اسکاتلند آن را نوعی مجازات دسته جمعی می داند، فشار بیاورد.

 اعتراض در مقابل سفارت اسراییل در لندن


جمع کثیری از انگلیسی‌های خشمگین از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقابل سفارت این رژیم در لندن، تظاهرات کردند.

 تجمع اعتراضی در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو

منابع خبری  از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس خبر می‌دهند. به نقل از الاقصی، مقابل مقر سازمان ملل در ژنو تظاهراتی اعتراض آمیز علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شده است.

حمایت انقلابیون  بحرین از مقاومت فلسطین

رهبر شیعیان بحرین نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تاکید بر اینکه "فلسطین در حال سوختن است" از ملت های عربی و امت اسلام خواست به داد ملت مظلوم فلسطین برسند.به نقل از الوفاق، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خطاب به ملت‌های عرب اعلام کرد: امت عرب در کجای مساله فلسطین قرار گرفته‌اند و فلسطین کجاست؟   فلسطین در حال سوختن است، ملت مسلمان کشته و خوار می‌گردند.وی در ادامه گفت: کجاست امت عرب، کجاست امت اسلامی، هردوی آنان در غیبت هستند، چه چیز آنان را سرگرم می‌کند؟ کشتن و سربریدن از سوی مدعیان اسلام، این چه تفکر نا آشنایی است برای سلام.

 افریقای جنوبی فراخوانی سفیر از تل آویو

در شهرهای کیپ تاون و پروتوریا و دوربان  آفریقای جنوبی نیز شماری از شهروندان این کشور با تجمع در مناطق مختلف این دو شهر جنایات اسراییل علیه مردم غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات بیانیه های محکومیت آمیز را برای توقف جنایات  اسراییل کافی ندانستند و خواستار اقدام عاجل از سوی سازمانهای بین المللی برای حمایت از مردم بی دفاع غزه در برابر وحشیگری اسراییل شدند.

در پروتوریا پایتخت آفریقای جنوبی  تظاهر کنندگان خشمگین از جنایات اسراییل از وزارت خارجه این کشور خواستند در اعتراض به تجاوزات اسراییل سفیر این کشور را از تل اویو فراخوانند.

 موریتانی؛ محکومیت جنایات اسراییل

در نواکشوط پایتخت موریتانی نیز مردم این شهر بعد از نماز جمعه در میدان مرکزی تجمع کردند و ضمن حمایت و همبستگی با اهالی غزه تجاوزات اسراییل را محکوم کردند.

 سودان ؛ پرچم اسراییل به آتش کشیده شد

  سودان و همچنین اهالی کرانه باختری پس از اتمام نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. شهر خارطوم پایتخت سودان نیز شاهد اعتراض مردم خشمگین سودانی از جنایات اسراییل بود. در این شهر مردم پرچم اسراییل را به آتش کشیدند.

 خشم فلسطینی های داخل از جنایات اسراییل

همزمان با مردم دنیا در داخل فلسطین نیز بویژه در کرانه باختری خاصه شهرهای رام الله  ، الخلیل، نابلس و طولکرم مردم این مناطق در همبستگی با مردم نوار غزه تظاهرات کردند. فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی سال 1948 م نیز در حمایت از ملت فلسطینی در غزه تظاهرات کردند. در قدس نیز مردم پس از ادای نماز جمعه به خیابانها ریخته و در محکومیت جنایات اسراییل در غزه راهپیمایی اعتراضی کردند که منجر به درگیری نیروهای امنیتی و نمازگزاران فلسطینی شد.

 بوسنی؛ پایان اشغالگری اسراییل

 پیش از این نیز همزمان با آغاز جنایات اسراییل علیه نوار غزه در برخی از کشورهای دنیا نیز تجمعاتی اعتراضی برگزار شده بود که بوسنی یکی از این کشورها است. فعالان حامی فلسطین در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین طی تجمعی ضمن اعلام انزجار از رژیم غاصب، خواستار خروج این رژیم از سرزمین فلسطین شدند.

 استرالیا؛ همبستگی با مردم غزه


همچنین پیش تر مردم استرالیا با حضور مقابل پارلمان کشور، حملات وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر در کرانه باختری و غزه را شدیدا محکوم کردند.

 دانمارک؛ روشن کردن شمع به یاد شهدای غزه


مردم شهر کپنهاگ دانمارک با تجمع در میدان شهرداری و روشن کردن شمع، ضمن اعلام حمایت از فلسطین، خواستار پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند.

 لوئیزیانا؛ تجمع مقابل ساختمان تجارت جهانی

 در ایالت لوئیزیانای آمریکا، حامیان فلسطین با تحصن مقابل ساختمان تجارت جهانی، تداوم جنایات رژیم غاصب علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.

 آرژانتین؛ محاکمه جنایتکاران اسرائیلی

 مردم آرژانتین نیز طی تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه جانیان جنگی این رژیم و پایان قتل، بازداشت و حملات وحشیانه رژیم سرکوبگر صهیونیستی شدند.

 در ادامه تصاویری از این تظاهرات‌ها را مشاهده می‌کنید:

مغرب

پاکستان

مکزیک

 

مکزیک

 

لبنان

ایتالیا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس