کد خبر 326541
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی از کم بازده بودن 100 شرکت زیرمجموعه شستا و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این شرکتها در فرابورس عرضه می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، نجات امینی معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی، در خصوص شرکتهای زیان ده شرکت سرمایه گذاری شستا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر 400 شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا هستند که سازمان تامین اجتماعی سهامدار آنهاست و شرکتهای زیرمجموعه به دسته های کم بازده، کوچک، مقیاسی ،خارج از استراتژی و زیان‌ده تقسیم می‌شوند.

وی گفت: کمیته ای به منظور ساماندهی و تعیین نوع فعالیت شرکت های زیرمجموعه در شستا تشکیل شده که خود سازمان تامین اجتماعی نیز در این کمیته حضور دارد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: پس از بررسی کم بازده و یا سودآور بودن این شرکت ها در نهایت شرکت های کم بازده و ضرر و زیان‌ده در فرابورس عرضه می شود که البته این اقدام مدتی است آغاز شده است.

امینی با اشاره به اینکه شستا سهامدار شرکت، کارخانه و... است، تاکید کرد: تک تک این شرکتها از سوی کمیته مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که صد شرکت در دسته شرکتهای کم بازده و ضرر و زیان‌ده قرار دارند.

وی در خصوص سود سالیانه شستا گفت: سود این شرکت سرمایه گذاری در یک فرآیندی از محل تقسیم سود شرکت های زیرمجموعه محاسبه می شود، اما در مجموع 3 هزار و 300 میلیارد تومان سود شستا است که البته مبلغ واقعی خیلی بیشتر از این مقدار است.

به گفته معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی سیاست تقسیم سود هولدینگ و شرکتهای تابعه، میزان سود شستا را مشخص می کند.

امینی در خصوص کسری اعتبارات سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در سال 92، 5 هزار میلیارد تومان این سازمان با کسری مواجه بوده است که کسری اعتبارات ربطی به سود شرکت شستا ندارد، اما این شرکت سرمایه گذاری میزان کسری های سازمان را جبران می کند و در مجموع میزان مبلغی که به عنوان کسری عنوان می‌کنند در مقایسه با اعتبارات دولتی است که به سازمان تعلق گرفته است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس