کد خبر 326333
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

دولت های سه کشور اروپایی و آمریکا با پیوستن وزیران خارجه شان به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین موافقت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، مرحله بعدی ششمین دور مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین با حضور وزیران خارجه 4 کشور عضو این گروه انجام می گیرد. بر این اساس وزیران خارجه سه کشور اروپایی و آمریکا با حضور در مرحله بعدی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، موافقت کرده اند.
 
با این حال خبرگزاری ایتارتاس امروز جمعه اعلام کرد "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه به این نشست نخواهد آمد. این در حالی است که حضور روسیه به عنوان پلی جهت بهبود مناسبات ایران و غرب و کاهش اختلافات در این مذاکرات به شمار می رود.
 
به این ترتیب انتظار می رود وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان روز یکشنبه به مذاکرات هسته ای بپیوندند. با این حال گفته می شود "جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در وین خواهد بود. این در حالی است که رایزنی‌ها در وین بعدازظهر امروز در دو جلسه همزمان در سطح معاونان و کارشناسان برای نگارش متن توافق جامع ادامه دارد.
 
گفتنی است پس از توقف کوتاه نشست صبح سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون برای نگارش متن توافق این نشست بعد از ظهر امروز ادامه پیدا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس