علیرغم اینکه فرماندهان داعش تاکید فراوانی بر بکار گیری فرماندهان آموزش دیده از اهالی بومی مناطق استقرارشون در سوریه و عراق داشته و دارند اما کادر اصلی رهبری این گروه اکثرا از افسران ارشد گارد ریاست جمهوری ارتش بعثی عراق در زمان صدام هستند و دستورات اصلی برای فعالیتها و تعیین خط مشی این گروه تنها از شورای نظامی متشکل از این افسران صادر و برای اجرا به فرماندهان رده های پایین‌تر ابلاغ میشود.

گروه بین‌الملل مشرق - گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که به اختصار داعش نامیده می شود؛ با همکاری حزب بعث عراق اقدامات تروریستی خود را افزایش داده و به کادر سازی در منطقه پرداخته است در این گزارش به معرفی برخی از مسئولان این گروه تروریستی پرداخته‌ایم.

ابوبکر بغدادی
 

نام وی ابراهیم عواد ابراهيم عبد المؤمن علي البدري معروف به ” أبو دعاء" و شیخ نامرئی! هست.امیر و رییس گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام!

مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ 
 
ابراهیم عواد یا همان ابوبکربغدادی متولد 1971 میلادی و از اهالی سامراء، وی در زمان رژیم صدام امام جماعت مسجد احمد ابن حنبل در شهر سامراء بود مدتی نیز امام جماعت و خطیب مسجد جامع کبیسی در منطقه الطویجی شهر بغداد و پس از آن نیز مدتی را امام جماعت و خطیب یکی از مساجد شهر فلوجه واقع در استان الانبار بود.

ابوبکر بغدادی دارای مدرک دکترای علوم اسلامی از دانشگاه بغداد و استاد تمام و مدرس دانشگاه شهر تکریت زادگاه صدام دیکتاتور سابق عراق بود. از سال 2004 تا 2006 در زندان نیروهای امریکایی همراه با برخی از خطرناکترین افسران گارد ریاست جمهوری ارتش عراق و عناصر تکفیری در حبس بود و از آنها بشدت تاثیر پذیرفت.

پس از مدتی نامبرده بدون اعلام هرگونه دلیل یا حکمی از زندانهای نیروهای امریکایی آزاد شد و بلافاصله به فلوجه پایتخت تروریسم در عراق بازگشت و گروه تروریستی "ارتش اهل سنت" را تشکیل داد و همزمان عضو شورای فرماندهی شورای دولت اسلامی عراق (متشکل از چندین گروه تروریستی تکفیری – بعثی ) گردید در تمام این مراحل سرهنگ ستاد گارد ریاست جمهوری صدام با نام مستعارحجی بکر مشاور و همراه وی بود و کلیه امور نظامی و امنیتی وی و گروهش را مدیریت و فرماندهی میکرد.

درپی بروز برخی اختلافات میان ابوبکر بغدادی با یکی از طوایف منطقه تروریست پرور فلوجه عناصری از طایفه آلبوفراج همسر ابوبکر بغدادی را طی حمله ای در منزل وی کشتند.
 
معاونت ابوعمر بغدادی امیر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق (معروف به دست راست امیر!) امیر شرعی استان الانبار، فلوجه، دیالی ، بغداد و سامرا در همین گروه از دیگر مناصب ابوبکر بغدادی بوده است. وی مدعی است که نسبش به امام حسن بن علی (ع) می رسد. چرا که یکی از شرایط خلافت برای تکفیری ها این است که فرد باید از قریش باشد. این ادعا در حالی مطرح شده که او از عشیره بوبدری است و سایر اعضای این عشیره چنین ادعایی ندارند!!

بغدادی از سوی بسیاری از سازمانهای اطلاعاتی و قضایی جهانی تحت تعقیب قرار داشته و دارد تا جایی که حتی آمریکایی ها هم مجبور شده اند ولو به ظاهر نام او را در صدر لیست افراد تحت تعقیب به خاطر جرائم تروریستی سازمان یافته قرار بدهند و مبلغ 10 میلیون دلار برای هر اطلاعاتی که منجر به مرگ وی شود اختصاص داده اند.  

 
مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ابوعبدالرحمن بیلاوی

اسماعيل نجم معروف به ابوعبد الرحمن البيلاوی وابواسامه بیلاوی فرمانده شاخه نظامی (وزیر جنگ) و عضو شورای عالی فرماندهی گروه تروریستی داعش. باتوجه به نقش و قدرت وی در گروه داعش از وی به قائم مقام ابوبکر بغدادی نیز یاد میشود.
 
متولد سال 1971 میلادی از عشیره بوبالی که در منطقه الخالدیه (بین فلوجه و رمادی) ، نفر دوم گروه داعش ، افسر سابق گارد ریاست جمهوری در دوره صدام با درجه سروانی ، بادیگارد شخصی ابومصعب زرقاوی فرمانده جنایتکار گروه دولت اسلامی عراق (اهل و ساکن اردن که منشا جنایات فراوانی از سربریدن مردم و سربازان ارتش در مقابل دوربین تا گروگانگیری و اعدامهای دسته جمعی مردم و عابران رهگذر در خیابانهای بغداد با دست وچشمان بسته!)

در سال 2005 توسط نیروهای آمریکایی به اتهام تروریسم دستگیر و در زندان بوکا همان زندانی که ابوبکر بغدادی بمدت دوسال در آن زندانی بود محبوس شد. ماه گذشته مکان اختفایش در منطقه مزرعه در شهر موصل توسط یکی از مرتبطینش که توسط نیروی ویژه مبارزه با تروریسم دستگیر شده بود لو رفت و به همراه یکی از رهبران تونسی داعش بنام أبو البراء الشعاني محاصره و به هلاکت رسیدند.

هلاکت بیلاوی چنان بر داعش و ابوبکر بغدادی گران و سنگین آمد که بلافاصله نام عملیات حمله به شهر موصل را بنام وی نامگذاری نمود و در اولین اقدام انتقامجویانه اقدام به اعدام میدانی 1700 نفر از افسران و سربازان شیعه مذهب ارتش عراق که در دانشگاه نیروی هوایی ارتش عراق در پایگاه اسپایکر (تکریت) به اسارت عناصر این گروه در آمده بودند کرد و تصاویر این جنایت فجیع را در فضای مجازی منتشر کردند که موجب اعتراضان فراوان بین المللی و کاربران فضای مجازی به متولیان توییتر و فیسبوک گردید و دو شرکت یاد شده اقدام به مسدودسازی حساب کاربری که اقدام به انتشار این تصاویر کرده بودند نمودند. بیلاوی عامل و فرمانده و طراح اصلی کلیه عملیاتهای تروریستها داعش در سوریه وعراق بود.
 
مسئولان داعش چه کسانی هستند؟حجی بکر (ابوبکر عراقی!)
 
اسم حقیقی اش "سمير عبد محمد نايل الخليفاوي " بود که بغیر از "حاجی بکر" به "ابو بلال مشهداني" هم شناخته می‌شد!   
دست راست ابوبکر بغدادی رهبر داعش ، نفر سوم گروه داعش ، افسر ارشد گارد ریاست جمهوری رژیم دیکتاتوری صدام با درجه سرهنگی! ، تا سال 2012 فرمانده کل نظامی داعش بود و سپس جایش را به ابوعبدالرحمن بیلاوی داد و مسئول ساخت جنگ افزار و تکنولوژی گروه داعش شد. او نیز دو سال به همراه ابوعبدالرحمن بیلاوی و ابوبکر بغدادی در زندان بوکا در بند امریکایی ها بود! وی یکی از موثرترین و بانفوذترین افراد نزد ابوبکر البغدادی بود.
 
حجی بکر سه ماه پیش در سوریه در درگیریهای داخلی میان گروههای تروریستی به هلاکت رسید.
 
مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ 
 
مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ابوایمن عراقی
 
اسماعيل لطف حمید سویداوی معروف به "ابو عبد السلام وابومهند سویداوی و ابوایمن عراقی" متولد 1965 نفر چهارم داعش و از فرماندهان داعش در سوریه، افسر سابق گارد ریاست جمهوری در زمان دیکتاتوری صدام با درجه سرهنگی، در سال 2007 در زندان بوکا زندانی بود در سال 2010 آزاد شد و به داعش پیوست و مسئول امنیتی کل داعش شد سپس بغدادی وی را به سوریه شهر دیرالزور برای سرو سامان دادن به اوضاع داعش دراین منطقه فرستاد و وی نیز توانست در مدت یکسال 1000 نفر نیرو برای داعش جذب و استخدام و سازماندهی کند که همین افراد ستون فقرات فرماندهان و کادرهای اصلی داعش سوریه شدند، در شهرهای ادلب، حاشیه لاذقیه و حلب هم فرمانده اول گروه داعش بوده است. آخرین سمت وی " والی ولایت الانبار" و عضو شورای نظامی داعش بود. هفته گذشته محل استقرار وی شناسایی و در عملیات ارتش عراق به هلاکت رسید. 


ابوعلی الانباری

مسئول شرعی گروه داعش، ساکن در شهر رقه سوریه، قبلا در مسجد جامع امام نووی محله رکن الدین دمشق امام جماعت و خطیب بوده و در بین دو نماز مغرب و عشاء برای نمازگزاران مسائل شرعی را تدریس میکرد. مدتی نیز مسئول تامین اماکن امن برای اقامت ابوبکر بغدادی و سایر فرماندهان ارشد داعش بود؛ از وی اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ 
نفر وسط ابوعلی الانباری

مسئولان داعش در سوریه

مسئولان داعش چه کسانی هستند؟أبو لقمان
اسم اصلی وی "علي موسى الشواخ معروف به ابوعبدالله" هست امیر داعش در شهر رقه سوریه و مسئول کل اعدامها و سربریدنهای افراد بی گناه و تروریستهای عضو گروههای رقیب علی الخصوص گروه تروریستی جبهه النصره هست. شاخص ترین فردی را که شخصا اعدام کرده ابو سعد حضرمي امير جبهة النصرة در شهر رقة بوده است؛ این فرد در بیرحمی و شقاوت مانند ندارد.
 
عوف عبدالرحمن العفری معروف ابو سجی
مسئول هماهنگ کننده امور بیوه زنان،خانواده کشته شدگان و اسیران گروه داعش
 
فارس ریاض النعیمی معروف به ابو شیماء
مسئول کل ارتباطات و امور پیکها و خزانه مالی داعش
 
شوکت حازم کلاش الفرحات معروف به ابو عبدالقادر
مسئول روابط عمومی
 
عبدالله احمد المشهدانی معروف به ابو قاسم
مسئول مهاجران عربی و شناسایی و تعیین عوامل انتحاری برای داعش!
 
بشار اسماعیل الحمدانی
مسئول کل امور اسیران در زندان ها و معروف به ابو محمد

نعمه عبد نایف الجبوری
والی کرکوک و معروف به ابو فاطمه
 
رضوان طالب حسین اسماعیل الحمدونی معروف به ابو جرناس
والی استان های مرزی
 
أبو مصعب الحلوس
اسم واقعی وی خلف ذياب حلوس می‌باشد که در میان نزدیکان و هم روستاییانش به ابوذیاب مشهور هست. از اولین افرادی بود که در آغاز تشکیل داعش به ابولقمان فرمانده کل داعش در رقه پیوست و با وی بیعت کرد و منزلش را به مقر فرماندهان داعش تبدیل کرده بود تا مدتها هیچ سمتی در داعش نداشت اما بعدها بعنوان جانشین ابولقمان درشهر رقه و مدتی هم فرمانده داعش در منطقه تل ابیض منصوب شد. وی مسئول واحدهای شناسایی و ترور و نابودی سران و فرماندهان گروههای تروریستی رقیب داعش هم هست، در مدتی که سمتی در داعش نداشت باگروه جبهه النصره بیعت کرد ولی پس از تهدید ابولقمان و پیغام وی مبنی بر قرار گرفتن نام ابومصعب در لیست ترور داعش نامبرده مجددا به داعش پیوست!
 
أبو عمر قرداش (ابوجاسم عراقی)
55 ساله ، افسر سابق گارد ریاست جمهوری در ارتش دوره دیکتاتوری صدام ، اهل و ساکن در شهر عمدتا شیعه نشین تلعفر در شمال عراق و دارای اصلیت ترکمنی ، مدتی را درلبنان به همراه حجی بکر نفر شماره سه داعش مشغول جذب و سازماندهی نیرو و خرید سلاح و مواد منفجره برای داعش بود، برادرش عبدالناصر مسئول بخش شرقی امارت های داعش در عراق و سوریه هست،متخصص مواد منفجره و مسئول کل تدارک و نظارت واجرای عملیاتهای بمبگذاری و انتحاری در عراق و سوریه،مدتی هم مسئول داعش در حلب بود.

ابوعمر ملاکم
اهل عراق – مدتها به جرم جرائم تروریستی در زندان تسفیرات شهر تکریت عراق محبوس بود که در سال 2011 موفق به فرار از زندان و انتقال به سوریه شد،متخصص الکترونیک و مواد منفجره و بمبهای کنترل از راه دور، صدور حکم اعدام برای وی در تونس بجرم عملیات تروریستی ،فرمانده داعش در حلب و ادلب سوریه هم بود. 

مسئولان داعش چه کسانی هستند؟محمود خضر (معروف به ابوناصر الامنی!)
30 ساله ، یکی از سه فرد بسیار خطرناک گروه داعش در شهر رقه بعد از ابولقمان و ابومحمد جزراوی ، مستقر در شهر رقه سوریه ، یکی از مسئولان بخش امنیتی و ترور داعش ، بشدت محتاط در روابط با اشخاص وحضور در هرگونه محافل عمومی واستفاده از تلفن و تجهیزات الکترونیکی ، از وی به عنوان نفر اول امنیتی داعش در سوریه هم نام برده اند. که کلیه اطلاعات مربوط به ترورها و کشتارها و عملیاتهای نفوذی و اطلاعاتی داعش در سوریه مستقیما توسط وی نظارت میشود.

ابوعبدالرحمن الامنی!
اطلاعات چندانی از نامبرده در دست نیست بغیر از اینکه تا قبل از آغاز شورشهای تروریستی بین المللی علیه سوریه دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه دیرالزور بوده و از اهالی روستای جایف در اطراف شهر دیرالزور هست.
 
ابوعلی شرعی
نام حقیقی وی فواز علی هست و اهل روستای کرامه در اطراف شهر دیرالزور.  

ابوانس عراقی  
فرمانده کل بخش نظامی داعش در سوریه و از افسران سابق گارد ریاست جمهوری در ارتش دوره دیکتاتوری صدام ، اطلاعات بیشتری از نامبرده در دسترس نیست.
 
چند نکته در مورد داعش:
 

1-    علیرغم اینکه فرماندهان داعش تاکید فراوانی بر بکار گیری فرماندهان اموزش دیده از اهالی بومی مناطق استقرارشون در سوریه و عراق داشته و دارند اما کادر اصلی رهبری این گروه اکثرا از افسران ارشد گارد ریاست جمهوری ارتش بعثی عراق در زمان صدام هستند و دستورات اصلی برای فعالیتها و تعیین خط مشی این گروه تنها از شورای نظامی متشکل از این افسران صادر و برای اجرا به فرماندهان رده های پایین‌تر ابلاغ میشود.

2-    حجی بکر سرهنگ ستاد گارد ریاست جمهوری صدام ،فرمانده سابق نظامی و مسئول ساخت و تهیه تسلیحات داعش بشدت معتقد به تمرکز فعالیتهای فرماندهان عراقی این گروه در گستره جغرافیایی عراق بود و این موضوع را بارها در جلسات به ابوبکر بغدادی فرمانده داعش و سایر فرماندهان این گروه تذکر داده بود. وی معتقد بود کادر اصلی داعش به هیچ وجه نباید وارد فعالیتهای اجرایی در سوریه بشوند و می بایست در عراق مشغول فعالیتهای خود باشند و تنها عملکرد فرماندهان زیرمجموعه داعش در سوریه را مورد ارزیابی و نظارت قرار داشته باشند.

اما با قدرت گرفتن دولت اسلامی عراق، آنها بر برخی منابع نفتی و ایستگاه های تولید برق و سوخت و کارخانه های دولتی در الانبار نیز مسلط شدند و حتی با برقراری ایست و بازرسی در راههای استانهای مرکزی عراق، از خودروها مالیات گرفته و کامیون ها را غارت می کردند.

به این ترتیب بود که اموال این گروه به اندازه ای بالا رفت که توانست حقوق اغواکننده ای را به عناصر خود بدهد و هزینه های زیادی را نیز برای عملیات نظامی خود صرف کند. در طول این مدت، اعضای شورای فرماندهی را حجی البکر تعیین می کرد و همگی عراقی بودند. 

بعد از تشدید بحران سوریه، حجی بکر و ابوبکربغدادی ابتدا مخالف حضور در این کشور بودند، اما نمی توانستند مانع از رفتن نیروهای خود به سوریه شوند. خصوصا اینکه در سوریه دستمزدهای پرداختی به عناصر تروریست بسیار بالاتر از پرداختی های داعش درعراق بود.
البغدادی در همین راستا فتوای!! حرمت رفتن به سوریه را صادر کرد و هر کسی که نظری مخالف این فتوا داشت، به دار آویخته یا تیر باران می شد.

اما وهابی‌ها، سوریه را به عنوان سرزمین جهاد معرفی کردند و گروه بغدادی و سرهنگ حجی بکر ممکن بود در حاشیه قرار بگیرد. به همین علت، حاجی بکر ایده تشکیل شاخه گروه در سوریه را مطرح کرد و جبهه النصره با فرماندهی ابومحمد جولانی شکل گرفت. اما سیر حوادث و تحولات بعدی در شاخه سوری داعش موجب بوجود امدن اختلافات شدید میان داعش با جولانی و وقوع درگیریهای شدید و خونین میان دوطرف گردید که تا کنون نیز به شدیدترین وضعی ادامه دارد. و هزاران نفر از دوطرف در این زد و خوردها به هلاکت رسیده اند
 
3-    از برخی از فرماندهان داعش هیچ عکس و مشخصات تکمیلی وجود ندارد و این بدلیل رعایت شدید مسایل امنیتی از سوی آنان برای گریز از افتادن در دام سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی هست.

4-    اکثریت کادر و فرماندهان داعش از اعضای ارشد ارتش صدام ملعون و گارد ویژه ریاست جمهوری و فداییان صدام  و از متخصصین و عناصر آموزش دیده نظامی و امنیتی هستند.
 
5-    فرمانده اصلی داعش همگی سالها در زندانهای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در عراق محبوس بوده واحتمال اینکه توسط سرویسهای امنیتی امریکا مورد جذب و اموزش و هدایت اطلاعاتی و امنیتی و نظامی قرار داشته باشند بسیار زیاد هست.

بویژه اینکه اخیرا اطلاعاتی بدست یکی از سرویسهای اطلاعاتی مشهوررسیده مبنی بر اینکه ابوبکر بغدادی شخصا مزدور سازمان سیا بوده و برای رشد و ارتقای نامبرده در تشکیلات داعش برنامه مدونی تهیه شد و در همین راستا برخی رهبران گروه دولت اسلامی عراق مانند ابوعر بغدادی و ابومصعب زرقاوی توسط نیروهای امریکایی حذف و کشته شده اند تا بغدادی به فرماندهی برسد. اسناد موجود نشان میدهد که ابوبکر بغدادی آخرین فردی بوده که با این دو فرمانده اصلی گروه دولت اسلامی عراق دیدار کرده و بلافاصله پس از خروج وی از مکان دیدار هواپیماهای امریکایی اقدام به بمباران سنگین محل استقرار دو فرمانده یاد شده کرده اند.

در تصویر زیر نمودار مسئولان و کادر اصلی رهبری داعش را مشاهده میفرمایید.
 
مسئولان داعش چه کسانی هستند؟ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهوازی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    زندان جای انسان سازی است...البته انسانهایی در خدمت توحش آمریکا و انگلیس و اسراییل و غرب.
  • rou ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    گانگسترهای آمریکایی ، همشون هم " ابو"دارن ! خدایا مددی برسان که امت خاتم انبیاء نگرانن ، نگران.
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    لعنهم الله
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    لعنت خدا بر جمیع آنها
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    بنویسید گوانتانامو بخوانید کارخانه هیولاسازی .
  • سید امیر ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اینها تربیت شده سرویس جاسوسی امریکا هستند
  • رادا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    تکفیری ها و داعش همان خوارجی اوباشی هستندکه علیه حضرت علی (ع) در نبرد نهروان خروج کردند.
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    یاد خبر ویژه های مشرق به خیر!
  • عمار ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اللهم العنهم جمیعا
  • آینه ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام گنده آنهاصدام بود چه شد انشاا...اینها هم میروند پیش صدام انشاا...
  • پریسا ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    تشکر .
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    تو دانشگاه های عراق چه زود استاد تمام میشن!
  • مریم سراوانی ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    برای چی افسر عراق است مگر افسر فقط مال امریکان نیست؟
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    حالا تا مبتونید این چارتا جوجه تروریستو بزرگ کنید گرفتن این فنچا کار24 ساعته
  • sarbaze001 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    سرباز شماييم يا حجت ابن الحسن العسگري(عج)
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنه الله علي القوم الظالمين
  • محسن ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    ممنون از مقاله خوبتون. عزیزان من این نطفه سرطانی ساخته و پرداخته آمریکا و اسراییله، و طبق معمول همیشه سران یابوی عرب (عربستان و قطر و امارات) باید متحمل هزینه هایشان بشوند. اما خبر ندارن که امریکا وقتی کارش با داعش تموم بشه مثل القاعده و .... میذارتشون کنار! ايمن الظواهري رو یادتون هست؟!! رییس القاعده است، الان حتی اسمی هم ازش تو رسانه های دنیا نمیارن. مطمئن باشید این راه برای داعش و النصره و ارتش آزاد هم هست. جالب اینکه آمریکا با ما بحثش سر شیعه و مسلمون و از اینجور چیزاست ولی با کشورهای عربی بحثش پوله!!! مطمئنم بعد این جریانات که تموم بشه میره سروقت اونا که باید تمامی نفت و معدناتون و بدین من ببرم اونوقت شیوخشون میمونه و یه کلاه گشاد و یه جیب خالی و یه جایی که بدجور داره میسوزه!اونم بدجور
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت الله علیهم! حرامزادگی ازشون میباره!
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    الهم العنهم جمیعا
  • محراب ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت به امريكا و مزدورانش
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اللهم العن جميعا
  • مرگ بر داعش ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    عوامل فریب خورده انگلیس...
  • ابوالفضل ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین
  • ASAD ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    چه قیافه های نتراشیده نخراشیده و حروم زاده ای صد رحمت به زندانی های خودمون که خیلی هاشون سهوا و بطور غیرعمدی زندانی شدن. به اون کامنت اولی که اهوازی داده من منفی دادم چون بصورت کلی نوشته یعنی همه زندانیها در خدمت توحش امریکا و انگلیس و ...؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! و این توهین به زندانی های خودمونه که اغلب خانواده دار و بخاطر مشکلات چک و سفته و ضمانت و مهریه و ... به زندان افتاده اند. لااقل یه تبصره ای چیزی باید میزدی داداش اهوازی یا آبجی اهوازی. نه والله؟؟
  • شفق ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    زندانهای آمریکا یا حیات وحش آدم کش ها؟
  • منتظر ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • بشارت ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    امپراطوری ننگین انگلیس از دیر باز در هر مستعمره ائی برای حفظ منافعش از افراد همان مستعمره استفاده میکرد. یا دسته و گروه ویا کیش و آئین میساخت و بین مردم تفرقه میانداخت... مانند وهابیت در عربستان و بهائیت در ایران. امروزه از همین سلاح آمریکا و صهیونیسم استفاده میکنند. همچون ایجاد طالبان و القاعده و داعش. انگلیس زمانی لورنس را به عربستان اعزام کرد تا حکومت مقتدر عثمانی آن زمان را نابود و اعراب را تکه تکه کند و موفق شد با دست خود اعراب کشورهای کوچک عربی ایجاد کند و عثمانی را بزانو درآورد. تمام تلاش آمریکا و صهیونیسم و نوکرانش همچون عربستان و قطر وووو درهمین جمله خلاصه میشود... اگر خواهان تغییر رژیم سوریه هستند و اگر تلاش میکنند تا حزب الله لبنان نباشد.. اگر بدنبال هجوم به عراق هستند و بحث تجزیه عراق مطرح است.. علتش فقط ایران است. آنچه در نهان اهدافشان هست وهدف اصلی آنهاست تغییر نظام حکومتی ایران و تجزیه ایران به کشورهای کردستان و ترکستان و بلوچستان و ترکمنستان و لرستان ووووو میباشد که باید بهوش بود.. ایرانی با هرقومیت و نژادی همیشه اثبات کرده یک وجب از خاک خودرا بقیمت ریختن خون جوانانش اجازه نمیدهد بدست بیگانه افتاده و یا تجزیه شود.. داعش خیلی کوچکتر از آنست که حتی نگاهی به مرز دلیران ایران زمین داشته باشد و آمریکا و صهیونیسم تا ابد باید این آرزورا بگور ببرند.. ایران ایران است نه مصراست و نه لیبی و نه کشور اعراب. ایران فقط ایرانست.
  • مهتاب ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اینا همه جوجه فوکلی هی صدامن که اداعای کشور کشایی کردن خا ک برسا همشون به درک واصل میشن هرکه با آل علی درافتاد ور افتاد.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    هفت شهر قفقاز و افغانستان و عراق هم خاک ایران بوده زمانی ... کم داریم یک جومونگ ایرانی!!
  • هوشی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    ای بابا
  • محمد ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    بنظر شما بلی
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت الله علیهم اجمعین
  • محمد ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    بس تو هم همکلاس البغدادی در دانشگاه بغدادی بودید . !
  • محمد ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    این قدر داستان سرائی کردید ولی از خودتان خبر ندارید ، به تفکری تکیه دارید که سر و ته اش هیچ و پوچه .
  • آدرین ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    در تمام عمرشون یه عکس پرسنلی تمیز ننداختن این موجودات؟؟؟؟؟؟ بهترینش عکس بغدادیه که تونم دو تا عکسش , قبل عمل و بعدعمله
  • محمد ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    جناب ASAD جناب اهوازی هم فکرتان ، منظورشان مجرمین سیاسی تروریستیه .
  • جواد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت و نفرین خدا و فرشتگان بر جمیع دشمنان امیر المومنین (ع) .
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    البته زندان آمریکا و انگلیس جای حیوان سازی شده مثل نمودار بالا
  • علیرضا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    لعنت به امريكا و مزدورانش باد
  • رحمن ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    یکی از ترفند هایی که صدام در زمان هجوم آمریکا به عراق انجام داد عدم مقاومت ارتشش بود که همه را زنده نیاز داشت تا بعد از اوسازمان دهی شوندو اطلاعات و امنیت صدام با دلارها و مهمات جنگی که در صحرا های عراق پنهان کرده بود و مخفیبگاه هایی که نیروهای ویژه صدام در مناطق مختلف عراق سازمان دهی کرده بود برای یک جنگ دراز مدت فرسایشی تهیه دیده بود که آمریکایی ها این را دانستند و سریع خود را از مهلکه خارج کردند و ماند دولن جدید و کم تجربه با این عناصر خبره صدامی و این شد آنچه می بینید متاسفانه دولت عراق هم از بی تجربگی و ندانستن حقایق موجود عراق نتوانست جاذبه خوبی داشته باشد تا با این جاذبه طیف وسیعی از بعثی ها را از سرانشان جدا کند .و بلعکس آنها را با طرد خود یگانه کرد حال گذشته گذشته است الآن هم باید سعی کند وابستگی رده های پایین تربعثی که به داعش پیوسته اند را عفو دهد و زندگیشان را تامین کند در حالی که فشار شدیدتری را به داعشی ها وارد نماید .اکثر اینها حرف دلشان گرسنگی است و بیکاری دولت عراق باید روی این موضوع کار کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس