کد خبر 325685
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران توصیه‌هایی برای سلامت چشم بیان کردند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد علی زارعیان دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران درباره سلامت چشم اظهار داشت: مصرف بیش از حد غذاهاى شور، تند، بخار زا مانند پیاز، سیر، کلم، عدس  به سلامت چشم آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه مصرف هر ماده غذایی که موجب آزار دهانه معده شود به سلامت چشم تاثیر می‌گذارد، گفت: مصرف غذاهای دیر هضم و سنگین و غلیظ و زیاد استحمام کردن، خواب زیاد، گریه زیاد به چشم آسیب وارد می‌کند.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران ادامه داد: مصرف هر ماده غذایی مانند غذاهای شور و تند به دلیل اینکه موجب غلضت خون می‌شود به سلامت چشم تاثیر دارد همچنین چشم باید از ، گرد و غبار، سرما و گرمای زیاد محافظت کرد.

زارعیان افزود: برای پیشگیری از آسیب چشم باید از زل زدن و تمرکز چشم روی یک شیء پرهیز کرد همچنین به چیزهای بسیار ریز نباید چشم دوخت البته این در صورتی است که در حال ورزش برای چشم نباشد لازم به ذکر است که نگاه کردن به خطوط ریز از اقسام ورزش‌هایی است که برای سلامت چشم مفید است.

و ی اضافه کرد: زیاد بر پشت  خوابیدن، با شکم پر خوابیدن، مصرف غذاهای خشک کننده مانند نمک زیاد، خواب بسیار و کم‌خوابی به سلامت چشم تاثیر می‌گذارد همچنین افراط  در  آمیزش بدترین زیان‏ را به چشم می‌رساند.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: رگ زدن مخصوصا حجامت پیاپى برای سلامت چشم مفید نیست همچنین چشم را به زیر آب روشن بردن و نگاه کردن به آن، چشم را صاف و تیز می‌کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس