کد خبر 325224
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

سفر «محمد العریفی» شیخ وهابی و سعودی به بحرین در روز سه شنبه، موجی از اعتراضات شیعیان این کشور را برانگیخته است، بسیاری سفر وی به بحرین را در راستای فتنه‌‌انگیزی مذهبی می‌دانند.


به گزارش مشرق، محمد العریفی روحانی 43 ساله و تندروی سعودی، که به دشمنی شدید با شیعیان معروف است و از مفتیان جهادالنکاح محسوب می‌شود، سه شنبه این هفته (فردا) قرار است به بحرین سفر کرده و تا روز چهارشنبه در این کشور به سخنرانی در مساجد بپردازد.

همراه با اعلام خبر سفر این شیخ سعودی به بحرین، موجی از محکومیت‌های انقلابیون بحرینی در فضای مجازی به راه افتاده است.

کاربران شبکه تویتر با هشتگ «العریفی بحرین به تو خوش آمد نمی‌گوید» سفر وی به بحرین را محکوم کرده‌اند. آن‌ها همچنین وزارت کشور بحرین را نیز به علت صدور مجوز برای سخنرانی این شیخ فتنه در مساجد بحرین، مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

محمدالعریفی که فتوای جهادالنکاح در سوریه را صادر کرده، پیش از این از بحرینی‌ها خواسته بود تا هر چه در توان دارند برای کمک به مخالفان سوریه، دریغ نکنند. از همین رو بسیاری از کاربران، سخنرانی وی در مساجد را موجب تحریک اهل سنت برای جنگ در سوریه و عراق می‌دانند و مسئولیت آن را متوجه دستگاه امنیتی بحرین کرده‌اند.

چندی پیش روزنامه دیلی میل انگلیس، با ارائه مدارک متعدد به دستگاه امنیتی این کشور محمدالعریفی که مدتی  ساکن لندن بود را متهم به تحریک جوانان مسلمان انگلیسی برای جنگ در سوریه کرد.

روزنامه «دیلی میل» العریفی را متهم به تحریک جوانان انگلیسی برای سفر به سوریه کرده است.

کنسولگری انگلیس در «جده» نیز به روزنامه الحیاة گفته بود: «دولت انگلیس، به شخصی که دارای تفکرات افراط‌گرایانه است، خوش آمد نمی‌گوید» وی همچنین صدور گذرنامه برای العریفی را رد کرد.

سال گذشته نیز «شیخ العرعور» دیگر مفتی وهابی، با سفر به بحرین، مبالغ هنگفتی را برای تروریست‌های سوریه جمع‌آوری کرد.

بنر تبلیغاتی سخنرانی «العریفی» در خیابان‌های بحرین

 

اما خارج از موضوع سوریه، بیشترین دغدغه انقلابیون بحرینی، فتنه‌ای است که العریفی برای ایجاد آن استعداد خوبی دارد.

انقلابیون بحرینی اعتقاد دارند سفر این شیخ مخالف سرسخت تشیع به بحرین، بر آتش فتنه و ایجاد اختلاف در میان اهل سنت و تشیع دامن خواهد زد. العریفی که روزی تشیع را بازمانده آتش پرستان و خارج از دین توصیف کرده بود، پتانسیل بسیاری قوی برای دمیدن به اختلافات شیعه و سنی در بحرین دارد.

العریفی با گفتن اینکه شیعیان با اجنه در ارتباط هستند مورد تمسخر بحرینی‌ها قرار گرفته است.

این موضوع وقتی دامنه گسترده‌تری به خود می‌گیرد که طبق گفته انقلابیون، دولت آل خلیفه یک ملیون دینار بحرین برای دعوت از العریفی، به وی داده است.

انقلابیون بحرینی در ادامه، دستگاه حکومتی بحرین را با دعوت از العریفی، مسئول تمامی اتفاقاتی می‌دانند که ممکن است با سفر این شیخ وهابی در بحرین به وقوع بپیوندد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس