کد خبر 323734
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: ایدز بیماری رفتاری است که دو راه اصلی انتقال آن، رفتارهای جنسی پرخطر محافظت نشده و استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در جریان مصرف تزریقی مواد مخدر است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: اچ آی وی (ویروس عامل بیماری ایدز) از طریق شنا در استخر، نوشیدن آب، استفاده از وسایل غذا خوری مشترک، استفاده از حمام و سرویس‌های بهداشتی عمومی، تماس‌های معمولی از جمله دست دادن و روبوسی و حتی نیش پشه منتقل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به راههای اصلی انتقال این بیماری، خویشتن داری و وفاداری به همسر، استفاده از وسایل محافظت کننده و پرهیز از استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در جریان تزریق مواد مخدر برای پیشگیری از ابتلا به آن ضروری است.



مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمّد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    به جان خودم گفتم نکنه نفس بکشم بگیرم راحت شدم فقط کم مونده بگن بگی اچ آی وی یا ایدز،ایدز بگیری البته خدا نکنه و کسانی که این نظر میخونن امیدوارم به حق علی سالم باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس