کد خبر 323715
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

مشاور استاندار و مديركل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزايش است و حمايت از اين قشر نيازمند طرح جامعي است كه براي نخستين بار در كميته زنان سرپرست خانوار استانداري به اجرا در مي آيد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، زهرا ساعي مشاور استاندار و مديركل امور بانوان، افزود: در كارگروه زنان و خانواده استان براساس اولويت ها و مشكلات بانوان چهار كميته تشكيل شد كه براساس بررسي هاي انجام شده رسيدگي به وضعيت زنان سرپرست خانوار به ويژه اشتغال آنها اولويت اصلي را به خود اختصاص داد و در مراحل بعدي كميته هاي بهداشت وسلامت،فرهنگي و اجتماعي و آموزش و پژوهش فعال شده است.

وي افزود: بالارفتن آمار اعتياد و به دنبال آن افزايش طلاق موجب شده تا هر روز شاهد افزايش جمعيت زنان سرپرست خانوار باشيم و براي بهبود زندگي اين قشر از زنان جامعه نيازبه داشتن برنامه اي منسجم احساس مي شود.

مشاور استاندار تهران ادامه داد: براي نخستين بار است كه كميته رسيدگي به وضعيت زنان سرپرست خانوار در استان تهران تشكيل مي شود كه در آن مشاوران استاني امور بانوان دستگاه هاي اجرايي همچون كميته امداد، بهزيستي، آموزش و پرورش، فني و حرفه اي،كار،رفاه  و امور اجتماعي ، ميراث فرهنگي و گردشگري، قوه قضاييه و ساير دستگاههاي متولي حضور دارند.

به گفته ساعي، در كميته تخصصي رسيدگي به وضعيت زنان سرپرست خانوار استان تهران رسيدن به برنامه جامع و منسجم براي حمايت از اين قشر جامعه اولويت اصلي ما است.

وي گفت: لزوم داشتن برنامه اي منسجم در حمايت از اين زنان از آن جهت است كه شاهد اقدامات پراكنده اي توسط هريك از دستگاه هاي متولي نخواهيم بود. براي جلوگيري از اين ناهماهنگي در استانداري تهران چرخه اي تعريف شد كه در قالب يك طرح جامع دستگاه ها براساس ظرفيت و وظايف خود بخشي از امور را در حمايت از زنان سرپرست به عهده بگيرند تا بتوان به اهداف اصلي دست يافت.

مديركل امور بانوان استانداري تهران گفت:‌ در طرح تعريف شده ابتدا زنان سرپرست خانوار به چند گروه تقسيم می شوند زيرا اين گروه از جامعه جمعيت و گستردگي فراواني دارند و براساس آن براي هر گروه برنامه خاصي تعريف شده است، به طوريكه در گروه نخست زنان سرپرست خانواري كه در وضعيت اضطراري قرار دارند گنجانده شده و براساس برنامه توانمندسازي با كمك ساير دستگاه هاي متولي از آنها حمايت مي شود.

وي افزود: پس از توانمندسازي زنان سرپرست خانوار زمينه خود اشتغالي آنها رافراهم مي كنيم و در مرحله نهايي شرايط عرضه محصولات توليد شده آنها را مهيا مي كنيم.

به گفته ساعي، زنان سرپرست خانواري كه امكان توانمندسازي ندارند با ارايه بسته هاي حمايتي تحت پوشش قرار مي گيرند.

تهيه بانك اطلاعاتي جامع از زنان سرپرست خانوار

مشاور استاندار در امور بانوان با بيان اينكه رويكرد ما خانواده محور است گفت: در اين كميته علاوه بر توجه به زنان سرپرست خانوار ،خانواده آنها نيز مورد حمايت قرار مي گيرند و در صورت نياز فرزندان آنها ويا مواجه شدن با آسيبهاي مختلف برنامه هاي حمايتي از خانواده محقق مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه بخشي از زنان سرپرست خانوار استان تهرانتحت پوشش هيچ ارگان و سازماني نيستند گفت: متاسفانه بانك اطلاعات آماري كاملي از وضعيت اين زنان در دسترس نيست و اطلاعات موجود به شكل پراكنده و مختص هر دستگاه متولي جمع آوري شده است براين اساس از طريق دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد در قالب يك نرم افزار جامع درحال جمع آوري بانك اطلاعاتي از ساير دستگاه ها هستيم و براي نخستين بار است كه اطلاعات يك دست و جامعي از اين زنان در جامعه جمع آوري مي شود.

ساعي افزود: در كنار بانك اطلاعات زنان سرپرست خانوار استان در تلاش هستيم بانك اطلاعاتي زنان كارآفرين و افرادي كه در بخشهاي اقتصادي موفق هستند نیز تهيه كنيم و براساس آن  جلساتي با مولاوردي، مشاور امور بانوان رييس جمهور و مشاوران وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي داشتيم تا هرچه بهتر بتوانيم اين طرح را در استان پياده كنيم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس