کد خبر 32337
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳

نماينده تام‌الاختيار رئيس جمهور در امور راهيان نور گفت: امسال با تعامل صورت گرفته با برادران حزب‌الله لبنان و مسئولان محلي، طرح سفر معنوي کاروان‌هاي راهيان نور به لبنان براي بازديد از مناطق عملياتي نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي تدارک ديده شده اس

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سيد جمال علي‌الحسيني جانشين نماينده تام‌الاختيار رئيس جمهور در امور راهيان نور با بيان اينکه امسال براي نخستين‌ بار طرح راهيان نور دريايي در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال با تعامل صورت گرفته با برادران حزب‌الله لبنان و مسئولان محلي، طرح سفر معنوي کاروان‌هاي راهيان نور به لبنان براي بازديد از مناطق عملياتي نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي تدارک ديده شده است.

وي ادامه داد: امسال هم، همچون سال‌هاي پيش شاهد اعزام ميليوني کاروان‌هاي راهيان نور از سراسر کشور به مناطق عملياتي خوزستان، ايلام و کرمانشاه براي زيارت مشهد شهيدان خواهيم بود. تعداد کاروان‌ها با توجه به سهميه تخصيص يافته در استان‌ها و تهران است و پيش‌بيني‌ مي‌کنيم حدود يک ميليون و 700 هزار نفر بتوانند از برکات معنوي اين اعزام‌ها بهره بجويند.

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور با اشاره به اينکه امسال براساس توافقي که با بيمه مرکزي صورت گرفته کليه کساني که در قالب کاروان‌ها قرار دارند در حوادث احتمالي و بيماري تا سه ميليون تومان تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند، يادآور شد: در جلسه‌اي که با نمايندگان تام‌الاختيار وزرا برگزار شد، کليه موارد موردنياز کاروان‌‌ها و همچنين ماموريت‌ها، ابلاغ و مقرر شد جمعيت هلال احمر، اورژانس کشور و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کليه استان‌هاي ميزبان و استان‌هاي در مسير نسبت به ايجاد و تقويت پايگاه‌هاي ثابت و سيار و همچنين امداد هوايي اقدام کنند.

علي‌الحسيني مدت اقامت کاروان‌هاي راهيان نور در مناطق عملياتي را به صورت ميانگين بين سه تا پنج روز عنوان و در خصوص حضور ميهمان خارجي در اين مناطق اظهار داشت: ميهماناني از کشور لبنان داريم که در فروردين ماه،‌ ميزبانشان خواهيم بود. آنها تمايل داشتند از مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس بازديد داشته باشند و اين مسئله را در راستاي انتقال فرهنگ حماسه و شهادت ارزيابي مي‌کردند.

وي با بيان اينکه همه گروه‌ها با عنوان کاروان‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي، فرهنگيان، مساجد، پايگاه‌هاي بسيج، هيئت‌هاي مذهبي، ادارات، سازمان‌ها و ... سازماندهي و از حمايت مستقيم دولت برخوردار خواهند بود، تصريح کرد: سفر به صورت انفرادي و با وسيله شخصي هم امکان دارد و در استان‌هاي ميزبان کليه وسايل پذيرائي و اسکان فراهم شده است.

*اعزام کاروان‌هاي راهيان نور به کل سال‌ تسري داده مي‌شود

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور در ادامه گفت‌وگوي خود با هفته نامه آفتاب حسن در پاسخ به اين سئوال که زمان شروع و اتمام اعزام کاروان‌ها چگونه است؟ گفت: در سال‌هاي گذشته اعزام معمولا در ماه‌هاي اسفند و فروردين انجام مي‌گرفت. اما بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده قرار است اعزام را به کل سال‌ تسري دهيم و در فصل مختلف به اقتضاي شرايط اقليمي استان‌ها کاروان‌‌ها را گسيل داريم. براي اين منظور هم با استان‌هاي غرب و شمال غرب هماهنگي‌هاي لازم صورت پذيرفته است.

علي‌الحسيني در مورد برنامه‌هاي برون مرزي راهيان نور در اعزام کاروان‌ها به مناطق عملياتي بيان داشت: امسال براي نخستين‌بار طرح راهيان‌نور دريايي را در دستور کار قرار داده‌ايم که مراحل اجرايي آن را به زودي اعلام خواهيم کرد. از طرفي با تعامل صورت گرفته با برادران حزب‌الله لبنان و مسئولان محلي، طرح سفر معنوي کاروان‌هاي راهيان نور به لبنان براي بازديد از مناطق عملياتي نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي و مرز مشترک با فلسطين اشغالي را تدارک ديده‌‌ايم.

*خانواده شهداي اقليت‌هاي مذهبي براي نخستين‌بار با کاروان‌هاي راهيان‌نور به مناطق عملياتي اعزام مي‌شوند

وي همچنين با تاکيد براينکه نقش اصحاب رسانه اعم از مکتوب، مجازي و رسانه ملي در ايجاد فضاي معنوي و ثبت و ضبط صحنه‌هاي ماندگار کاروان‌هاي راهيان نور در مناطق عملياتي ارزشمند و قابل تقدير است، درباره اعزام خانواده‌هاي شهداي اقليت‌هاي مذهبي به مناطق عملياتي نيز خاطرنشان کرد: براي نخستين‌بار در سال جاري خانواده شهداي اقليت‌هاي مذهبي براي بازديد از محل شهادت عزيزانشان به مناطق عملياتي اعزام خواهند شد.

جانشين نماينده رئيس جمهور در راهيان نور ادامه داد: درصدديم با چاپ کتاب نفيس راهيان نور، سفرنامه‌ها و عکس‌هاي ويژه اعزام‌ها را به چاپ برسانيم. از سوي ديگر قرار شده است با همکاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از اين پس در نمايشگاه‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ديگر کشورها، غرفه ويژه‌اي به کاروان‌هاي راهيان نور اختصاص يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس