کد خبر 323123
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

عضو کمیسیون بهداشت: براساس نظر مراجع، روش‌های پیشگیری از بارداری که منجر به عقیمی دائم برای فرد شود، خلاف شرع است. کلیات طرح به تصویب رسیده اما احتمال تغییر در جزئیات این طرح وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شاهین محمد صادقی عضو کمیسیون بهداشت گفت: جمعیت مسئله بسیار مهمی است که به عنوان مولفه قوی سیاسی، اقتصادی، نظامی و دینی، مذهبی در راهبردهای کلان کشور تاثیرگذاز است به ویژه جمعیت جوان که به عنوان مهره ای موثرتر در حوزه های یاد شده به ایفای نقش می پردازند اما جمعیت مسن جامعه به دلیل توانایی های پایین تر در معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی با اشاره به نرخ رشد 3.5 جمعیت در سالهای گذشته افزود: در این نرخ رشد جمعیت امکان پاسخگویی به نیازهای جامعه ممکن نبود و جمعیت سه تا چهار میلیونی بیکار در امروز نیز حاصل همان نرخ رشد بالای جمعیت است

عضو کمیسیون بهداشت ادامه داد: با اقدامات کنترلی صورت گرفته در حال حاضر نرخ رشد جمعیت به 1.7 رسیده و با این نرخ رشد جمعیت طی 20 سال آینده قطعا با انبوده جمعیت مسن در جامعه مواجه خواهیم بود.

محمد صادقی تصریح کرد: به دنبال سیاست های افزایش جمعیت، طرح مفصل جمعیت و تعالی خانواده در مجلس تهیه شده که تمام عوامل موثر از جمله؛ راه های ترغیب و تشویق مردم به ازدواج و فرزندآوری، حفظ سلامت خانواده تامین مسکن و اشتغال جوانان دیده شده است اما به دلیل بار مالی زیاد آن در شرایط فعلی کشور امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: به منظور انجام اقدامات کوتاه مدت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در مجلس ارائه شده که هدف اصلی آن توجیه خانواده ها در زمینه بحران جمعیت و لزوم فرزند آوری و رفع موانع رشد جمعیت از جمله محدودیت های موجود در خصوص فرزند چهارم است.

عضو کمیسیون بهداشت در خصوص مجازات های دیده شده در این طرح برای انجام روش های دائمی پیشگیری از بارداری گفت: براساس نظر مراجع استفاره روش هایی که منجر به عقیمی دائمی برای فرد شود، خلاف شرع است و نباید شانس بجه دارشدن را از زن یا مرد گرفت و مجازات دیده شده در این طرح نیز برای پزشکانی است که خلاف قانون عمل کنند نه فرد

محمد صادقی با تاکید بر اینکه هنوز جزئیات طرح افزایش نرخ باروری در مجلس به تصویب نرسیده است، افزود: در حال حاضر کلیات این طرح در صحن به تصویب رسیده و احتمال بازنگری در جزئیات آن در کمیسیون های تخصصی وجود دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    ساعت خواب بعد اينهمه سر و صدا. خابكم الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس