بانک مرکزی: در 2 ماه نخست امسال، تعداد چک های برگشتی به 825 هزار برگ رسید که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش چک‌های برگشتی نشانه چیست؟گروه اقتصادی مشرق -بر اساس گزارش بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه امسال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران بالغ بر 4/1 میلیون برگ چک به ارزش حدودا 116 هزار میلیارد تومان مبادله شده است.

تعداد چک های مبادله شده نسبت به ماه مشابه سال قبل 2 درصد و ارزش آن 18 درصد افزایش یافته است.

اما بخش قابل تامل آمار بانک مرکزی درباره میزان چک های برگشتی در اردیبهشت ماه است. در این ماه، حدود 464 هزار چک برگشت خورده است که نسبت به فروردین ماه امسال 28 درصد و نسبت به اردیبهشت سال قبل 11 درصد افزایش نشان می دهد.

ارزش چک های برگشتی در اردیبهشت ماه حدود 4800 میلیارد تومان بوده که از این لحاظ نسبت به فروردین ماه 72 درصد و نسبت به اردیبهشت سال گذشته 5 درصد رشد نشان می دهد.

در اردیبهشت امسال، نسبت تعداد چک های برگشتی به کل چک های مبادله شده 11 درصد بود؛ در حالی که این رقم در اردیبهشت سال قبل 10 درصد بود.

در مجموع در 2 ماه نخست امسال، تعداد چک های برگشتی به 825 هزار برگ رسید که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش چک های برگشتی نشانه مستقیمی از رکود در اقتصاد کشور و کسادی بازارها است که سبب کاهش فروش و درآمد تجار و کسبه شده است.

کارشناسان امیدوار بودند در یک سال اخیر با با بهبود فضای کسب‌وکار و بازگشت رونق به اقتصاد کشور، نسبت چک‌های برگشتی به کل چک‌های مورد معامله در بازار کاهش یابد که این انتظار، محقق نشده است.

افزایش شدید چک های برگشتی در اردیبهشت 93

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن آقا ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    رکود و خواب بازار .چند روز پیش تو پست بانک بودم از هر پنج نفری که چک داشت ، چهارتا از چک ها تو حسابشون پول نبود و قیافه مراجعه کنندگان دیدنی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس