دانشکده جنگ آمریکا دلایلی برای آسیب‌پذیری‌ این کشور در برابر حملات سایبری برشمرده است: خصوصی بودن زیرساخت‌ها اینترنتی ایالات متحده و درهم‌تنیدگی بیش از حد سیستم‌های شبکه‌ای این کشور.

گروه جنگ نرم مشرق- دانشکده جنگ ارتش آمریکا در گزارشی به تحولات جنگ سایبری و تروریسم سایبری پس از ماجرای ویروس استاکس نت پرداخته است.

ویروس استاکس نت در سال 2010 با هدف تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران طراحی شد و انتشار یافت. همان موقع، علاوه بر ایران بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان غربی نیز اعتراف کردند که این ویروس را آمریکا و رژیم صهونیستی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران طراحی کرده‌اند؛ هرچند آمریکا تاکنون این مسئله را رسما نپذیرفته است.

دانشکده جنگ ارتش آمریکا نیز در گزارش حاضر هیچ اشاره‌ای به نقش آمریکا در طراحی ویروس استاکس نت نکرده، اما دلیل تدوین این گزارش را افزایش خطرات حملات تروریستی به آمریکا پس از ماجرای استاکس نت عنوان کرده است. با این حال، در یکی از منابع این گزارش، به خبری از روزنامه نیویورک تایمز در سال 2012 اشاره شده که در آن فاش شده بود که اوباما از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش، دستور گسترش حملات سایبری علیه ایران را داده بوده است. به نوشته نیویورک تایمز، این خبر را افراد دخیل در این طرح افشا کرده‌اند.

گزارش دانشکده جنگ ارتش آمریکا از جنگ سایبری پس از استاکس نت

دانشکده جنگ آمریکا در ادامه دلایلی برای آسیب‌پذیری‌ این کشور در برابر حملات سایبری برشمرده است. یکی از آن دلایل، این است که 90 درصد زیرساخت‌های اینترنتی آمریکا در اختیار بخش خصوصی است و چون بخش خصوصی ذاتا علاقه‌ای به تحمل هزینه بالای ارتقاء امنیت شبکه ندارد، این شبکه‌ها در معرض آسیب حملات سایبری قرار دارند.

عامل دیگر آسیب‌پذیری آمریکا دربرابر حملات سایبری، در هم تنیدگی سیستم‌های شبکه‌ای این کشور است که موجب شده بروز یک اشکال در یک نقطه از یک شبکه به تمامی شبکه‌ها سرایت کند.

با این حال، دانشکده جنگ ارتش آمریکا در انتهای گزارش خود اینگونه نتیجه‌گیری کرده که پس از ماجرای استاکس‌نت، تغییر مهمی در حملات سایبری رخ نداده است که شاید علت آن در هزینه بالای طراحی عملیات‌های سایبری یا عدم تسلط کافی تروریست‌ها با این مسئله باشد.

گزارش دانشکده جنگ ارتش آمریکا از جنگ سایبری پس از استاکس نت
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غریبه ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    ما در نبرد فرهنگی شکست خوردیم در نبرد اقتصادی هم داریم شکست میخوریم در نبرد سایبری چه میکنیم خدا میداند
  • بابک ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    توهم داری ها
  • واداده ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    اگر به استاکس نت بود الان باید هسته ای ایران برچیده میشود فکر کنم ویروس دیگری است که راحت تر همه چیز را برچیده میکند.. اسمش... است
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    دانشکده جنگ ارتش آمریکا سالهاست برای امنیت سایبری کرسی تشکیل داده ما نمیتوانیم با انها رقابت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس