تحلیلگر یک مجله صهیونیستی به دنبال تبلیغ این مدعا بودند که یهودیان و کردها با هم بیش از یک همسایه هستند و نزدیکان یکدیگرند که اجداد مشترکی دارند. صهیونیست‌ها [حضرت] ابراهیم [ع] را پدر روحانی توراتی‌ها می دانند و این دیدگاه در کردستان عراق وجود دارد که حضرت ابراهیم (ع) ریشه های کردی دارد.

وقتی صهیونیست‌ها خود را برادر کردهای عراق می دانند!/درحال ویرایشگروه بین‌الملل مشرق - کسینیا اسویتلوفا تحلیلگر صهیونیست مسایل کشورهای عربی در شبکه 9 تلویزیون رژیم صهیونیستی و عضو آکادمی سیاست‌ خارجی و منطقه ای این رژیم در مقاله‌ای تحلیلی از مناسبات تل‌آویو با کردها بویژه در  کردستان عراق نوشت که در زمانی که دولت عراق دچار مصیبت شده است، کردها همچنان قدرت خود را افزایش می‌دهند.

این مقاله تصریح کرد که تسلط کردها بر شهر مملو از نفت کرکوک که چند هفته پیش انجام شد، نشانی از عهد جدیدی برای کردهاست که سالها به دنبال دریافت سود خود از پول نفت عراق بوده‌اند.

این مقاله که سعی در تحریک فرقه‌ای و طایفه‌ای کردها علیه دولت مرکزی عراق دارد، توصیه کرد که آنها نباید منتظر بمانند تا روند تحولات این کشور مشخص شود. اقدام بعدی که کردها می توانند انجام دهند، این است که مشتریانی برای صادرات نفت خود به دست آورند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد که اولین محموله از نفت کردستان عراق در بندر اشکلون در جنوب سرزمین های اشغالی لنگر انداخته است. البته کسانی که همواره مناسبات اسرائیل با کردها را دنبال می کنند، از این اقدام غافلگیر نشدند، مناسبات تاریخی بین اسرائیل و کردها از اوایل دهه شصت قرن گذشته میلادی آغاز شده است، زمانی که مزدوران صهیونیستی در مناطق کردستان عراق حضور داشتند و به مقامات محلی در اداره اقلیم کمک می‌کردند.


کسینیا می گوید که میزان همکاری بین دو طرف بعد از سقوط صدام حسین به صورت ملموسی افزایش یافته و پیمانکاران اسرائیلی و شرکت‌های این رژیم وارد کردستان عراق شده اند. برخی اخبار از اقدام کماندوهای عراقی به آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان حکایت دارد. ارائه این اخبار و مطالب در روزنامه‌های عراقی دیگر به امری عادی تبدیل شده است. البته هنوز هم روابط رسمی بین دو طرف برقرار نشده است، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر اخیری که به آمریکا داشت، از دیدار با هر مقامی از گروه های فشار یهودی (لابی صهیونیستی) در این کشور خودداری کرد.

وقتی صهیونیست‌ها خود را برادر کردهای عراق می دانند!/درحال ویرایش

یکی از عوامل این تاخیر در اعلام مواضع رسمی نسبت به اسرائیل ارتباط کردهای عراق با ایران است، ایران بازیگر اساسی منطقه است و با همگرایی بین کردهای عراق و اسرائیل موافق نیست. این شاید علت اصلی رد قاطع و علنی فروش نفت اقلیم کردستان عراق به اسرائیل از سوی وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق باشد. در همین راستا یک منبع در داخل وزارتخانه به شبکه تبلیغاتی کرد زبان "روداو" گفت: هرگز به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به اسرائیل نفت نفروخته‌ایم.

کسینیا در مقاله خود ابراز داشت: علاوه بر اینها با وجود تشابه منافع دو طرف در روابط، اسرائیل نیز نمی خواست مناسبات خود با ترکیه را به علت ایجاد روابط نزدیک با کردها با حمایت از درگیریهای آنها برای کسب آزادی تهدید کند. اما الان شرایط فرق کرده است و اوضاع ژئوپلتیک منطقه‌ای باعث شده تا هر کدام از طرفین در مواضع سابق خود و روند مناسبات با یکدیگر تجدید نظر کنند.

وقتی صهیونیست‌ها خود را برادر کردهای عراق می دانند!/درحال ویرایشاین تحلیلگر صهیونیست ادامه داد که چند سال قبل مجله ای با عنوان اسرائیل- کرد در شهر اربیل در شمال عراق منتشر شد، این مجله به دو زبان کردی و انگلیسی منتشر می‌شد و بسیاری از اخبار را در مورد اسرائیل و سیاست‌های این رژیم در بر داشت. تحریریه این مجله به دنبال تبلیغ این مدعا بودند که یهودیان و کردها با هم بیش از یک همسایه هستند و نزدیکان یکدیگرند که اجداد مشترکی دارند. صهیونیست‌ها [حضرت] ابراهیم [ع] را پدر روحانی توراتی‌ها می دانند و این دیدگاه در کردستان عراق وجود دارد که حضرت ابراهیم (ع) ریشه های کردی دارد.


این تحلیلگر صهیونیست در ادامه تلاش خود برای تحریک و اغوای کردهای عراق نوشت که بسیاری از کردها خود را شبیه به اسرائیل می‌دانند، چرا که معتقدند هر دو "دولت"هایی غیر عربی هستند که با دشمنان استقلال خود احاطه شده‌اند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توان ارتش و ماهیت متغیر جامعه صهیونیستی، کردها را که همواره به دنبال ایجاد دولت مستقل کردی هستند، جذب کرده است. حامیان همگرایی اسرائیلی از میان کردها اعتقاد دارند که این شراکت مبتنی بر منافع مشترک و ارزش‌های متقابل است. این مشارکت می‌تواند موازنه قدرت قوی را در خاورمیانه ایجاد کند و این پیشرفت می‌تواند به نفع اسرائیل نیز باشد.

کسینیا تصریح می‌کند که در این زمینه توجه به اوضاع کردستان عراق نیز مهم است، چرا که کردهای این منطقه نیز به دنبال ایجاد اقلیم خود مختار هستند، پیش نویس قانون اساسی کردها به گونه‌ای تشکیل می‌شود که بر خلاف کشورهای عربی شریعت اسلامی نقش محوری در آن ندارد، در حالی که هواداران جریان های افراط‌گرای دینی نظیر داعش در عراق و سوریه رو به افزایش است، کردها به دنبال نسخه معتدل از اسلام هستند و می‌خواهند دولتی مدرن تشکیل دهند.

البته کسینیا معتقد است که اسرائیل مهم‌ترین و نزدیک ترین هم‌پیمان هیچ دولت مستقل کرد نخواهد بود. کردستان عراق از نظر اقتصادی به ترکیه تکیه دارد، این منطقه نفت خود را به بندر جیهان در ترکیه می‌فرستد و از سوی دیگر ترکیه بزرگترین بازار کالاهای کردی است. ایران نیز برای کردهای عراق خیلی مهم است، چرا که این کشور همسایه خود می‌دانند که نسبت بالایی از کردها را نیز در خود جای داده است.

وقتی صهیونیست‌ها خود را برادر کردهای عراق می دانند!/درحال ویرایش

مسعود بارزانی اخیرا به ایران سفر کرد تا در زمینه پیشروی های داعش در عراق و اتخاذ اقدامات احتمالی بر ضد اسلامگرایان افراطی با مقامات تهران صحبت کند.

این تحلیلگر صهیونیست مدعی است که منافع ایران در این است که کردهای عراق مهار شوند تا از بروز هر نوع تنش در میان مناطق کرد نشین ایران جلوگیری شود. کردهای عراق به دنبال استقلال خواهی هستند، اما می خواهند از هر مقابله مستقیم با دولت های منطقه‌ای بزرگ مانند ایران دوری کنند. بنابراین باید تبعات این ملاحظات را در مناسبات بین اسرائیل با کردها بررسی کرد.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان اینطور نتیجه گیری می‌کند که به نظر می‌رسد دو طرف سطح مناسبات خود را افزایش داده اند، اما ماهیت محرمانه بودن این مناسبات ادامه خواهد داشت، در صورتی که کردها بتوانند استقلال را از دولت مرکزی به دست آورند، دولت آنها در ابتدا بسیار ضعیف خواهد بود، به گونه ای که نمی‌تواند مناسبات رسمی با تل‌آویو داشته باشد، به همین علت است که احتمال ایجاد سفارت اسرائیل در شهر کرکوک در شرایط کنونی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 20
  • حسین ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 2
    خیلی‌ وقته که صهیونیستها نفوذ بسیار زیادی پیدا کردند در کردستان عراق و فقط محدود به عراق نیست بلکه قصد سرایت تنش را به کردستان ایران دارند انقدر غفلت شده که دیگه جای غفلتی باقی‌ نمونده،این مساله نه تنها تهدید ملی‌ برای عراق بلکه تهدید امنیت ملی‌ ایران هم هست
  • مثبت 14 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 6
    مرگ بر مسعود بارزانی
  • مرتضی sk ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    6 1
    تقرقه بنداز و حکومت کن ، سیاست قدیمی روباه پیر که از طرف اسراییل پیاده میشه
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 1
    کردهای عراق مراقب باشند شریک خودشونا بشناسن.... هدف اول تکه تکه شدن عراق... هدف دوم تکه تکه شدن ارزشها... و در نهایت نا امنی و اختلاف برای همیشه... ساده و آسان شرف خود را به باد ندهید...!
  • ناشناس ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 7
    اخ این مرتیکه کوتوله کیه دم در اورده ؟؟ بره یاد بگیره چفیه شو ببنده بعد بیاد اعلام تجزیه طلبی بکنه دماغشو نمیتونه بکش بالا !!
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 2
    این نتیجه آگاه نبودن مردم و نداشتن بصیرت کافیست... این مردم از نظر آگاهی و هوشیاری یتیم و بی سرپناهند... خدا به داده هممون برسه...
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 2
    اين قسمت اشتباهه: مسعود بارزانی اخیرا به ایران سفر کرد تا در زمینه پیشروی های داعش در عراق و ... اوني كه سفر كرد نچيروان بارزانی بود نه مسعود
  • علی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 13
    کرکوک یک شهر ترکمن نشین بود که کردها با روشی مشابه روش داعش با سر بریدن این شهر رو تصرف کرده اند . معلوم هم هست که کردهای بازوی جدید نظامی اسراییل هست . هم ایران هم ترکیه وهم سوریه وعراق رو به راحتی با دولتی کردی می توان کنترل کرد و به آشوب کشید .
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 3
    قرآن به کمرت بزنه...
  • افشین تهران ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 2
    ای صهیونیستهای اشغال از این نمد کلاهی برای شما درست نمیشود.خواهید دید.
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 7
    آقا این کردها به خدا با دعش دست به یکی هستن نظرات من رو حذف میکنی ولی این دعواها ها فرمالیته و بر سر منافه بیشتر هست بین کردها و داعش و گرنه اصلا داعش پیشروی به سمت کردها چرا نداره؟؟؟؟ این کردها همون کردهایی هستن که از صدام حمایت میکردن و به سرنوشت صدام دچار میشوند
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    البته صهیونیستها دو هدف رو در این بین دنبال میکنن: 1- ایجاد پایگاهی نزدیک به ایران برای جاسوسی ترور و... علیه کشورمان. 2- تحریک کردهای ایران برای استقلال خواهی و
  • علی خوی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 2
    مرگ بر صهیونیست
  • اسمال ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 1
    برادران یوسف (ع) ؟!!!!
  • حسین ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 4
    خیال مستقل شدن به قیمت ریختن خون این همه آدم!!
  • حامد ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 2
    ان اکرمکم عند الله اتقاکم این نژاد پرستی چه ها که با این بشر دوپا نکرده.
  • ناشناس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    خالا که شیعیان عراق اکثریت ارا را بدست اورده اند عراق یکپارچگی خودشو از دست بده توسط بارزانی وحزب بعث وداعش وترکیه واسرائیل واقعا شیعیان عراق چقدر مظلومند
  • مبين ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 4
    تمام مردم ايران، چه كرد، ترك،فارس، عرب، بلوچ، تركمن، لر و . . . بايد بدانيم و بفهميم كه ما قبل از ايراني بودن مسلمانيم و هيچ مسلمان با غيرتي اجازه نمي دهد تا دشمنان دين او در ميان آنها تفرقه بياندازد و بعد بشود كدخدا آنها و با اين روش به مقاصد شوم شيطاني خود برسد.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    اتفاقا خیلی هم هوشیار و آگاه هستند و کارشون رو بلدند تو حواست به خودت باشه
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    8 4
    کرکوک متعلق به کردها است
  • کاظمی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 3
    مثلی است که میگوید شتردر خواب بیندپنبه دانه ومیگویند سگ زردبرادرشغال است این بارزانی ها کلا"خانوادگی مزدوروجاهل وقدرت پرست هستندودست کمی ازاسراییلی های صهیونیست ندارندوخریت را به حداعلی دارا میباشند شما هم خانم یااقای مشرق وجدانا"اگربیطرف هستیدنظرمرامنعکس نما
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 2
    بارزانی شده سگ صهیونیست ها حتما پاداشش خواهد گرفت صهیونیست ها جزو آرمان های اساسیشون شعار یک کشور برای هر ملت بوده و با همین ایده آرمانی مستمسک کمک های نظامی به گروه های تجزیه طلب پ ک ک و پژاک و اقلیم کردستان بودن اقلیم کردستان یک اسرائیل کوچیک در منطقه خواهد بود و بدتر از اون و حتی بدتر از داعش خاورمیانه ای که کاندولیزارایس آرزوش رو داشت محقق خواهد کرد
  • فرید جینگلبرت ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 0
    مرگ بر آمریکا و هم دستانش
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 3
    چگونه است که ارتش بعث در سوریه که نظام حاکم بر آن کماکان نظام بعثی است ارتش مقاوم و قهرمان تلقی می شود اما نظامیان بعثی در عراق مزدوران استکبار و صهیونیسم هستند؟!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    6 2
    علت عدم پیشروی داعش در کردستان عراق برخورد با مانع محکمی است به نام نیروهای پیشمرگه با صد هزار عضو و تجهیزات نظامی خریداری شده از غرب
  • Rou ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    هنوز نه به دار نه به باره چرا به کردها فحش میدید ؟
  • ن ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 1
    پس گرگهای خاکستری چه هستند؟
  • م ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    پس قضایای گرگهای خاکستری چه بود؟!
  • ط ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 1
    خوب به ما چه مربوط؟عراق با ارتش 1200000نفری اگر نتواند کاری کند ما چه کاری می توانیم بکنیم؟
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 6
    اونی که میگه کرکوک متعلق به کردهاست یه کمی تاریخ مطالعه کنه خوبه.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 4
    اقلیم کردستان اسراییل و داعش 100 درصد با هم هماهنگ هستند برای تجزیه ی عراق.
  • خ ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 1
    و همچنین ترکهای اذربایجان همین قضایای گرگهای خاکستری وشعارهایشان را در ورزشگاهها فراموش نکردید.اگر قرار باشد اذربایجان از ایران جدا شود دیگر چرا قصه کردستانش را بخورم؟!
  • ل ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    فکر نمی کنم چون ابو مصعب زرقاوی کردها را تکفیر وخونشان را حلال اعلام کرد ودر سوریه خیلی از کردها را کشتند.
  • خ ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    14 0
    خیر چون کردها از چهار طرف محاصره می شوند و گرفتاریهایشان بسیار زیاد می شود.
  • ب ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    و همچنین در جمهوری اذربایجان
  • ناشناس ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    الهام علیف چی؟
  • ناشناس ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 2
    اکثر کامنت ها به کرد ها فحاشی کرده اند حداقل بنویسید کردستان عراق.کردها اعم از عراق هستند
  • مسعود ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 2
    اتفاقا كرد ها خودشونو اريايي مي دونن اين حرفا چي يه مي زنين ابراهيم و اينا، خيلي هم ايراني ها رو دوس دارن من خودم با چند تا كرد عراقي و تركيه كه صحبت كردم متوجه اين موضوع شدم هر سال چند بار خواننده ها و هنر مندان ايراني رو دعوت مي كنن مثل شهرام ناظري و شجريان تازه كلي از شركت هاي ايراني تو كردستان عراق فعاليت مي كنن من نمي دونم اين تحليل من دراوردي ابكي رو از كجا اوردين
  • مسعود ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    اتفاقا كرد ها خودشونو اريايي مي دونن اين حرفا چي يه مي زنين ابراهيم و اينا، خيلي هم ايراني ها رو دوس دارن من خودم با چند تا كرد عراقي و تركيه كه صحبت كردم متوجه اين موضوع شدم هر سال چند بار خواننده ها و هنر مندان ايراني رو دعوت مي كنن مثل شهرام ناظري و شجريان تازه كلي از شركت هاي ايراني تو كردستان عراق فعاليت مي كنن من نمي دونم اين تحليل من دراوردي ابكي رو از كجا اوردين
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 2
    الهام علیف قلاده به گردن یهودی ها شده
  • ح ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 0
    یک کمی هم راجع به همدستی اردوغان با داعش مطالبی بفرمایید.
  • ع ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 4
    اصلا هیچکدام!کرکوک متعلق به عربهاست!!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    یکی که این همه اسرائیلیات باعث انبساط خاطرش می شه:در جواب برادران یوسف ،شوهر زلیخا (ع)
  • مهدی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    6 2
    اعش جرات پیش روی سمت کردستان عراقو نداره چون کردها اماده جنگ با داعش هستند و در صورت در گیری احتمال دخالت مستقیم ایران زیاده.اگه کردستان عراق سقوط کنه اتوبانی واسه داعش بسمت ایران باز میشه!!!
  • آسمان ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 2
    کرکوک متعلق به قوم خاصی نیست. کرکوک متعلق به تمامی عراقی ها اعم از عرب و کورد و ترکمان و آشوری میباشد.
  • مهدی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 15
    سلام برادران وخواهران!من یک کرد هستم!یک هم وطن!یک مسلمان!در چند نظری که خواندم متاسفانه دیدم که برخی از دوستان به کردها توهین کرده اند!بسیار ناراحت شدم،نه از توهین ها،از اینکه چه ساده برخی از هموطنان ما بازم گول حقه قدیمی اختلاف های قومی را خوردند!دوستان تا کی می خواهید با این بازی خوردن ها قدیمی ب جان هم بیو فتید!این حرف از نظر ژنتیکی درست است که کردها و یهودیان قلسطین با هم همریشه هستند وحتی یهودیان فلسطین ب کردها نزدیک تا به عرب های فلسطین! اما ما و رژیم صهونیستی هرگز در یک جبهه در کنار هم قرار نخواهیم گرفت.کرد،لر،ترک،فارس،عرب...همه ما با هم نقش زیبای ایران را بر نقشه جهان ساخنه ایم،برای حفظ وطن فرزندان خود را قربانی کرده ایم و خواهیم کرد.میجنگیم برای خدا،وطن و ناموس
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 1
    فقط بارزانی ؟ ترکایی که حامی صهیونیست شدن رو فراموش کردی ؟ هر کی با اسرائیل همکاری کنه خائنه میخواد کرد باشه ترک باشه فارس باشه یا عرب من خودم کردم و برام هیچ چیزی مهم تر از اسلام و ایران نیست اما شمام بهتره از آب گل آلود ماهی نگیری
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 0
    تفاوت حزب بعث سوریه و حزب بعث عراق را می دانید؟ زمان جنگ افسران بعثی سوری پاسدارها را آموزش می دادند تا با افسران بعثی عراقی بجنگیم.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 1
    ترکیه و صدام خیلی به کردها ستم کردن طبیعیه که بعضی مردم در اثر این ستم ها فریب قدرت های غربی رو بخورن یادمون باشه اکثر کردهای عراق سنی هستن و عقایدشون مثل ما شیعیان نیست اما ایران میتونه مانع گسترش نفوذ اسرائیل بشه نگاه کنین صهیونیستا چطور دارن الکی خودشونو به کردها نزدیک میکنن در حالی که هیچ قرابتی ندارن باهاشون اونوقت ما با این همه اشتراکات فرهنگی نتونیم از نفوذمون استفاده کنیم خیلی مسخره س اینا بیشتر از 60 ساله با خانواده ی بارزانی آمد وشد دارن ولی من شنیدم همه ی کردها راضی نیستن اما قدرت دست بارزانیاس مردم عادیم که مثل زمان شاه خودمونن کلی شرکت اسرائیلی اینجا بود ما اوایل مقابلشون وایسادیم ؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 0
    "مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر اخیری که به آمریکا داشت، از دیدار با هر مقامی از گروه های فشار یهودی (لابی صهیونیستی) در این کشور خودداری کرد."
  • علی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    22 1
    اگر ادعای اسرائیلی ها درست باشه ، پس کردها سامی هستند و سامی بودن با آریایی بودن کاملا در تضاده
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    "مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر اخیری که به آمریکا داشت، از دیدار با هر مقامی از گروه های فشار یهودی (لابی صهیونیستی) در این کشور خودداری کرد."
  • محمد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    16 2
    کرد ها آریایی هستن ، اگه انقد بجای کوبیدن رو تبل دین و مذهب و حمایت از غیر آریایی های شیعه ، از کرد هم خون و هم نژاد حمایت کرده بودیم الان منافعمون بیشتر تامین شده بود ، تو مملکت ما آوردن واژه ای مثل آریایی و ... توسط کوته فکران بی ریشه یه جورایی ممنوع شده ، خدا شاهده میشد با کشیدن پای قضیه نژاد کرد های آریایی رو از خودمون کرد ولی خب برای بعضیا مذهب از ریشه مهم تره ، از فحاشی به کردها بدتر نیست ، تایید کن نظرم رو اگه وطن داری.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 0
    هر گردی گردو نیست برادر. در زمان جنگ بعثی های عراق شهر های ما را بمباران میکردند و بعثی های سوریه به ما تجهیزات می رساندند.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 0
    کی با کردا کار داره هرچی میکشیم از سردمدارهای خوذفروختشونه
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    یکهو دلم رفت پیش داریوش رضایی نژآد پدر آرمیتا....
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    ترکمنهای عراق شیعه هستند و همشون طرفدار مالکی هستند و در لیست مالکی حضور دارند.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 2
    این یهودیا از سادگی کردها استفاده کردند و اونها رو به جون هموطن های خودشون انداختند.کردها نه ترکن و نه عرب. دوباره کردستان به خاک و خون کشیده میشه
  • ناشناس ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 1
    کنفرانس تجزیه ی ایران در باکو با دعوت از تجزیه طلبان رو فراموش کردی؟
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    4 1
    شما چرا حرص علیف و بارزانی را می خورید از پیشرفتهای کشورهاشون در این مدت زمان کم ناراحتید یا از درجا خوردن کشورتون ظرف اینهمه سال.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 2
    چرا توجیه می کنید ارمانها هر دو تاشون یکی هست و حافظ اسد فقط از لج صدام از ایران حمایت کرد والا هیچ تفاوتی ندارند هر دو شعارهای سوسیالیستی میدن و دشمن اسلام سیاسی هستند بخاطر همین اولین کسی که به سیسی دیکتاتور تبریک گفت بشار اسد بود.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 0
    بنظرم اتحادی پشت پرده بین داعش کردستان و اسراییل صورت گرفته برای تجزیه ی سوریه وعراق ودر اخر ایران عربستان و قطر هم حامیان مالی این قضیه هستند.دیروز یک مقام اسراییلی از جدایی کردستان اعلام حمایت کرد و تنها مشتری نفت صادراتی کردها هم اسراییله . تا حالا با خودتون فکر کردین چرا با شروع این قضیه ها کردها فورا کرکوک نفت خیز رو اشغال کردند که نصف جمعیتش ترکمنهای شیعه و طرفدار مالکی هستند و داعش هم تا حالا یک گلوله به طرف کرکوک شلیک نکرده کرکوک که از تکریت به موصل نزدیکتره و هدف خیلی مهمتریه نسبت به تکریت.اگه با نگاه عمیق به موضوع نگاه کنید این اقدامات کاملا هماهنگه.
  • emam ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 1
    کردهای عراق بازماندگان ایرانی دولت ساسانیان هستند که از ظلم و جور اعراب مهاجم از اطراف تیسفون و موصل و سایر شهرهای دوره ساسانیان در حاشیه دجله و فرات به کوههای شمال و شرق عراق پناه بردند و اعراب پس از تسلط بر ایران در مناطق نفت خیز و حاصل خیز پایتخت ساسانیان جاگیر شدند.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    دیگه هم دستی داعش و اردوغان که بر همه عیان است چه مطلبی بنویسم؟؟؟؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    ذات تفکر یهود برادر نمیشناسه.انها همه نژاد ها رو پایینتر از خود میدانن.در واقع اعتقاد دارند که همه انسانها افریده شده اند برای خدمت به یهود. از طرفی کردها مردمانی ساده هستند.و زود گول میخورند.در تاریخ دیده شده.
  • ام ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    و همچنین اردوغان
  • ترکیه ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 0
    ترکیه هرچه کرد ترکیه ای داشت کشت تبعید کرد زندانی کرد الان شده رفیق کردهای عراق واقعا خنده داره الان رهبر کردهای ترکیه زندانه بعد داره از کردهای عراق حمایت میکنه
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 1
    خدا شفایت بدهد. آنچه انسانها را نزدیک می کند تفکر و عقیده است نه موهوماتی مانند آریایی بازی. ضمنا ما دیدیم برخی از همین آرایاییها در پاوه چه کردند. تا کرد ها بر طریق اسلام هستند با آنها برادریم.
  • آسمان ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 0
    ما آریایی های شیعه هیچوقت برادران عرب شیعه خود را تنها نمیگذاریم.تا کور شود هر آنکه نتوان دید.
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    فازت چیه؟؟؟
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 0
    واسه اینه همه به طرف کردها پناه بردن.خاک تو سرتون فحاشی نکنید
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    تو که نه دین داری نه وطن با آریایی میخواستی از وطنت محافظت کنی تو جنگ دوم میکردی
  • محمد ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 0
    این بی اصل و نسب های جهود پیامبر کش و تاریخ دزد با هرکسی بیشتر دشمنی دارند خودشان را بیشتر به اونها میچسبونند. اینها توی کشور خود ما در زمان هخامنشیان کشتار راه انداختند، از اونطرف به کوروش احترام زیادی قائلند. اسرائیل باید از بین برود...
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    اریایی یعنی چی هست
  • الاهوازی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    شکرا یا استاذ مهدی
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    جو گیری شدی
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 1
    اخه ای کیو !نتیجه آخرین انتخابات رو در شهر کرکوک ببین بعد ادعا کن نصف جمعیت کرکوک ترکمنه.از 12 کرسی کرکوک کردها صاحب هشت کرسی شدن و ترکمن ها یک کرسی به دست اوردن.ضمنا داعش نمیتونه رو به کردستان بیاد چون پیشمرگ ها مانند ارتش نیستن که با شلیک دو گلوله تسلیم بشن.کردها هم در سوریه وهم در عراق ضرباتی به داعش زده ان که جرات چپ نگاه کردن به سرزمین کردا رو ندارن.
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    آرایایی چه خریه. یه چی کردن تو سرتون که مت از نژاد آرایایی ها هستیم.... مزخرف همچین چیزی به اثبات نرسیده
  • ناشناس ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 0
    اردوغان قاتل کردهاست
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 1
    يادشون رفته كه امام يه بار گفتن مگر نژاد اريايي از اروپايي چه كم دارد
  • مسعود ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 0
    من يك مسلمان شيعه هستم نژادم يادم رفته فقط مي دونم بنده خدا هستم و تسليم خدا اگه فرمان جهاد صادر بشه سلاح بر مي دارم از حدود مسلمين دفاع و با دجال هاو سفياني هاي زمان مي جنگم يا علي
  • ناشناس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 2
    واقعا برای شماهایی که اینقدر در جهالتید متاسفم واقعا آدم تعجب می کنه همچین طرز دیدهایی در قرن 21 وجود داره . کرد یک نژاد پاک است و با اسرائیل هیچ رابطه ای ندارد. . مدیونید اگه سانسور کنید.
  • استاذ ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    آقای جلال طالبانی خود از مخالفان اصلی تشکیل کشور کردستان هست. دلیلش هم اینه که با تجزیه هیچ مرز دریایی نخواهد داشت و توطئه چهار کشور سازنده کشنده خواهد بود. در جنگ ایران و عراق بسیاری از کردهای عراقی به ایران مهاجرت کردن. نمونه اش وجود دو شهرک در کامیارن هست. بارزانی و طالبانی و حزب هایشان طرفدار ایران هستند. خود ایشان سالها در کرج بوده است.
  • احسان ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    احسنت شهيد رضايي نژاد از كردهاي ايلام بود روحش شاد
  • salman ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 1
    من خودم رفتم کرکوک، عمدتا ترکمن، عرب و کرد هستند و ظاهرا از قدیم منطقه ای ترکمن نشین بوده است.
  • باستانشناس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 2
    اینکه کردها با یهودیان از یک ریشه هستند چرند ترین و مزخرف ترین حرف عالم است.یهودی ها سامی و کردها ایرانی تبار و آریایی هستند.انگلهای صهیونیست یک روز خود را به کورش و فارس ها و روز دیگر به کردها میچسبانند بعد به عرب ها میگویند پسر عمو هستیم.کردها ایرانی تبار و آریایی هستند و یهودیان سامی تبارند.اتفاقا بیشتر کردها شافعی مذهب و با فلسطینی ها هم مذهب اند.
  • اهوازی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    کردهای ساکن عراق از ساختار واحد برخوردار نیستد.عمده آنها سنی و شافعی اند اما در میان آنها شیعه و ایزدی و اهل حق و شبک ...وجود دارد. در حال حاضر رییس جمهور و وزیر خارجه کرد هستند اگر کردستان استقلا پیدا کند طایفه طالبانی ها که از نظر جمعیت از بارزانی ها کمتر هستند قدرت چندانی نخواهند داشت و به یک مشاور یا فرماندار محلی تنزل پیدا خواهند کرد. کردهای شیعی هم تابع مرجعیت در نجف و قم هستند و در برابر تغییر فرهنگی و تحمیل زبانی بارزانی ها مقاومت خواهند کرد.
  • آریا ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 1
    این حرف کردها با یهودیان هم تبار هستند جک سال است.کردها از اقوام و تیره های ایرانی و آریایی تبار هستند. نمیدانم چرا برخی دوستان نسبت نام آریایی حساسیت و موضع دارند؟ همانطور نژادی بنام سامی وجود دارد آریایی هم وجود دارد.بین گروهای قوم گرای تجزیه طلب و صهیونیست ها و برخی افراطیون مذهبی ضدیت و اتحاد عجیب و نانوشته ای برای ضدیت با آریایی ها و تاریخشان وجود دارد.
  • اهوازی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 1
    کردها یهودی نیستند اما در پاکی و راستی خصلت های یوسف را دارند اما این نابرادران حرامزاده ی صهیونیست قصد دارند آنها را به در چاه بیاندازند.
  • اهوازی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    با قرار گرفتن علمای اهل سنت در کنار علمای شیعه خطر جنگ مذهبی تا حد زیادی کاهش یافت.اگر کردها اعلام استقلال کنند با عربهای سنی و شیعه و حتی کردهای شیعه بر سر کنترل مناطقی مثل کرکوک نفتخیز وارد جنگ خواهند شد و عاق وارد جنگ داخلی میگردد.
  • اهوازی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 2
    همه ما از نسل آدم هستیم ولی نمیدونم این صهیونیست ها از نسل چه خری هستند.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    برو بابا بازرانی تا الان فرش برا داعش پهن نکرده خیلیه پیشمرگه هم تا الان با ارتش درگیر شده چند بار
  • Rou ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 2
    چرا به کردا بهتان میزنید، تاریخی هم بخوایم نگاه کنیم ، کردستان عراق متعلق به ایران بود که به خاطر بی عرضگی پادشاهان الان برای عرباست.. کرد اونقدرسیاست داره که با پنبه سرصهیونیست رو ببره ، مثل ما ایرانیا نیستن که فحش بدن..
  • م ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 1
    خوب پانترکیست ها هم اینگونه اند.
  • ط ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    شما بگو گرگ خاکستری چی هست؟
  • ض ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    در مورد کرکوک باید خود عراقیها نظر بدهند نه ما
  • hasan ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 2
    بارزانی وپدرش از عمال انگلیس واسرائیل بوده اند وهمیشه به انها خوش خدمتی کرده اند پس از روابط شان با اسرائیل تعجب نکن
  • ه ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    کرد کردستان همیشه از کردها لولو درست کرده اند برای سرپوش گذاشتن روی مسائل و گرفتاریهای خودشون
  • ناشناس ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    اینها همه از اسرائیلیات است!
  • بی نام ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    گرگ خاکستری چی هست؟
  • محمود ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    باید خودمان را از مسائل داخلی عراق دور نگه داریم.
  • آسمان ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    در جواب ناشناس۱۵:۳۶ حافظ اسد از لج صدام از ایران حمایت نکرد.بلکه به خاطر جوشش رگه های علوی بودنش از ایران حمایت کرد. اینو بدون که علوی های سوریه عاشق ایران هستند.
  • هانی ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    3 1
    آهای شمایی که نژاد پرست نیستید چرا به نژاد یهودیان توهین میکنید اون ها هم آدم هستند. چه فرقی میکنه کرد ها از چه نژادی هستند مهم اینه که خوب و باحالن من دوسشون دارم.
  • هانی ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 1
    آهای شمایی که نژاد پرست نیستید چرا به نژاد یهودیان توهین میکنید اون ها هم آدم هستند. چه فرقی میکنه کرد ها از چه نژادی هستند مهم اینه که خوب و باحالن من دوسشون دارم.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 2
    اصلنم اینجور نیس کردها هیچ وقت پیرو داعش و یهود نیستند وبه نوبه خود اگه به تاریخ نگاه کنیم خانواده سابق بارزانی خدمت بزرگی به کردستان کرده اند @@@

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس