سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت مربوط به تعیین تکلیف سربازانی که در سپاه دچار حادثه می‌شوند در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، ایرج عبدی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی، گفت: در جلسه امروز بحث تعیین تکلیف سربازان خدمت وظیفه سپاه که دچار حادثه شده و جانباز می‌شوند مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون قانون استخدامی ارتش و سپاه در خصوص چنین افرادی متفاوت بود. در ارتش به چنین افرادی مستمری پرداخت می‌شود اما در سپاه به سربازان وظیفه این مستمری تعلق نمی‌گیرد بنابراین این طرح که در صحن مجلس نیز رای آورده بود و به شورای نگهبان رفته بود دچار ابهاماتی برای شورا بوده که اعضای کمیسیون از آن رفع ابهام کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از بررسی طرح دیگری که جمعی از نمایندگان در خصوص تنقیح قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: طبق این طرح دستگاه‌های مختلف باید مکلف شوند که همه قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی را از مجلس گرفته و هر جا که قانون مزاحمتی دارد و یا پیشنهادات خود را به اداره قوانین مجلس ارائه کنند که در خصوص این طرح اختلاف‌نظراتی وجود داشت که برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه‌ای در کمیسیون سپرده شد.

عبدی همچنین از جلسه مشترکی با حضور مدیرعامل و نمایندگان صندوق بازنشستگی شرکت فولاد خبر داد و تصریح کرد: حقوق بازنشستگی کارکنان فولاد چند ماهی بود که عقب افتاده بود که چندی پیش پرداخت شد اما نگرانی‌هایی از باب دارایی‌های این صندوق و کسری بودجه آن وجود دارد.

وی یادآور شد: بنا شد در سه‌شنبه همین هفته و یا در هفته آینده جلسه مشترکی در محل کمیسیون با حضور وزرای مربوطه و مسئولان صندوق بازنشستگی و اعضای کمیسیون اجتماعی تشکیل شود تا این موضوع هر چه بهتر مورد بررسی قرار گیرد و ان‌شاءالله در بودجه سال 94 نیز مبلغی برای آنها در نظر گرفته شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس