جانشین سازمان بسیج مستضعفین، جمع آوری خاطرات رزمندگان را پیش زمینه تولید آثار فاخر دانست و گفت: بخش مردمی دفاع مقدس شامل خاطرات، دیدگاه ها و رویدادها، جذابیت عمومی دارد و می تواند مخاطبان بسیاری جذب کند.

به گزارش مشرق، سردار «علی فضلی» با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای پایان ناپذیر است، بر لزوم جمع آوری خاطرات فرماند هان، رزمندگان و شهدا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ثبت خاطرات دفاع مقدس می تواند ابعاد نگفته آن را بیان کند، افزود: حماسه ها و رشادت های مردم باید بیان شود تا نسل امروز و آینده از آن آگاهی یابند، تا امروز نتوانسته ایم آنطور که در شان دفاع مقدس است، آن را به تصویر بکشیم و باید پیش از هر چیز به آسیب شناسی آن پرداخت.

سردار فضلی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین و سپاه های استانی و شهرستان ها در زمینه بیان دفاع مقدس و ترویج آن در جامعه کارهایی را انجام می دهند اما برای اینکه بتوانیم در این مسیر به توفیق دست یابیم، نیاز به عزم ملی داریم تا تمامی کسانی که می توانند در این مسیر مفید باشند، دست به کار شوند.

وی با بیان اینکه برای بیان دفاع مقدس باید پیش از هر اقدامی به جمع آوری آثار پرداخت، افزود: بعد از جمع آوری آثار رزمندگان و شهدا و استخراج گنجینه دفاع مقدس، باید به وسیله هنرمندان و متخصصان امر ترویج و تبلیغ، اقدام به ساخت فیلم و سریال و نوشتن داستان و رمان کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین توضیح داد: تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس بستگی به موضوعات و ابعادی از این حوزه دارد که می خواهیم آن را توصیف کنیم؛ پس باید در انتخاب موضوع دقت بیشتری به کار ببریم، سپس نسبت به هر موضوعی، رویکرد خاص آن را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از دو بخش مردمی و نظامی تشکیل شده، افزود: یک بخش از هشت سال دفاع مقدس کاربرد نظامی داشته، از این رو بیان آن می تواند برای نیروهای نظامی مفید باشد، در عین حال نمی توان آن را برای مردم بیان کرد زیرا عامه مردم بهره ای از آن نمی برند.

سردار فضلی یادآور شد: یک بخش دیگر از دفاع مقدس مربوط به محتوایی آن است که خاطرات، دیدگاه ها و رویدادهای دفاع مقدس را در خود جای داده و می توان آن را به مردم منتقل کرد؛ این همان بخش از دفاع مقدس است که جذابیت عمومی دارد و می تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای انتشار خاطرات خود دارد، افزود: در 36 سال گذشته میلی بر انتشار خاطرات خود نداشتم، در عین حال فرصت چندانی نیز برای آن پیش نیامده اما با توجه به اینکه باید دفاع مقدس به تصویر کشیده شود، امیدوارم بتوانم این کار را انجام داده و دین خود به اسلام، انقلاب و شهدا ادا کنم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس