کد خبر 320247
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

"پوران درخشنده" کارگردان سینما گفت: سینمای ایران نباید جدا از رفتارها، باورها و دین ما باشد.

گروه فرهنگی مشرق - "پوران درخشنده" کارگردان در خصوص پرداخت فیلمسازان به مقوله حجاب در عرصه سینما حجاب گفت: این مقوله به نگاه فیلمساز به بحث حجاب برمی‌گردد فردی که حجاب بیرونی دارد باید حجاب درونی نیز داشته باشد، زیرا رفتار، کردار و برخورد آنها با حجاب سنجیده می‌شود که در صورت رعایت نکردن این نکات، حجاب را زیر سوال خواهند برد.
 
وی ادامه داد: حجاب باید از درون انسان شکل بگیرد، درواقع حجاب نوعی پوشش است که انسان را از درون پاکیزه و منزه می‌کند.
 
"درخشنده" تصریح کرد: حجاب تنها در ظاهر انسان اتفاق نمی‌افتد بلکه باید درون انسان نیز پاک و منزه شود اگر فیلمسازی درونش منزه شده باشد حتما آن منزه بودن را در شخصیت‌هایش می‌گنجاند و رفتارهای درست و غلط را گوشزد می‌کند.
 
"درخشنده" در خصوص اینکه تاکنون تا چه حد به مقوله حجاب در آثار سینمایی پرداخته شده، عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم تا به حال به مقوله حجاب درآثار سینمایی پرداخت شده یا نه، ولی خیلی از فیلمسازان این مقوله را رعایت کردند و برخی هم رعایت نکردند زیرا انسان‌ها متفاوتند.
 
وی افزود: یک انسان باید در درون خودش نگاه درست داشته باشد ما نباید یک ژانر دینی داشته باشیم بلکه همه فیلم‌های ما باید دینی باشند زیرا وقتی دین در سرتاسر زندگی ما ظاهر شده و در لایه لایه‌ ذهن و روح ما وجود دارد، بنابراین نباید آثار ما جدا از دین باشد.
 
این فیلمساز بیان کرد: سینمای ما نباید جدا از رفتارها و باورهای ما باشد و باید این نگاه در تمام فیلم‌ها و لایه لایه زندگی و شخصیت‌های ما جریان داشته باشد.
 
کارگردان "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" در خصوص داشتن دغدغه‌ ساختن فیلمی در مورد حجاب بیان کرد: به طور مشخص درباره پوشش فیلمی نساختم اما در تمام آثارم این پوشش را رعایت کردم و همچنین رفتارهای درست از یک شخصیت‌را نشان دادم به انضمام اینکه رفتارهای نادرست را هم به نوعی برای تصحیح رفتار درست به تصویر کشیدم.
 
وی در خصوص ویژگی آثار خود اظهار داشت: فیلم‌های من بیشتر نگاه تربیتی آموزشی و اخلاق گرایانه دارند که شاید این جز طبیعت وجودی من باشد، بنابراین من به آن چیزی که انجام می‌دهم، باور دارم.
 
"درخشنده" اظهار داشت: آخرین اثرم تحت عنوان "هیس دخترها فریاد نمی‌زند" جدا از زندگی سالم و درست یک انسان نیست یعنی وقتی انسانی پای خود را فراتر از زندگی سالم می‌گذارد و با رفتارها و عملکرد نادرست، زندگی انسان‌های دیگر را به هم می‌ریزد به واقع نگاهش غیرتربیتی است.
 
وی تصریح کرد: زندگی ما جدا از باورها نیست، بنابراین جاری شدن این منزه بودن در زندگی و داشتن نگاه تربیتی و اخلاقی در درون آثارمان بسیار مهم و موثر خواهد بود.
 
وی در خصوص علل نپرداختن فیلمسازان ما به مقوله حجاب اظهار داشت: فیلمسازان ما به موضوعات و دغدغه‌های ذهنی خود می پردازند شاید مقوله حجاب دغدغه هیچکدام از فیلمسازان ما نبوده من خود هم اکنون درباره معضل طلاق فیلم می‌سازم و الان این مقوله دغدغه ذهنی من شده است.
 
درخشنده ادامه داد: البته در تمامی آثار سینمایی ما به گونه‌ای حجاب وجود دارد ولی رفتارها باید اصلاح شود.
 
وی درخصوص اثر جدید خود گفت: اثر جدیدم یک نگاه تربیتی و اجتماعی به مقوله طلاق دارد و علل افزایش آمار طلاق به این سرعت را بررسی و ریشه یابی می‌کند.
 
وی افزود: این اثر در واقع به علل ناتوانی ما در تربیت لازم برای فرزندانمان در راستای آماده کردن آنان برای زندگی مشترک می‌پردازد.
 
"درخشنده" بیان کرد: دغدغه ذهنی من شکافتن معضل طلاق در سه نسل مختلف است و اینکه چرا نسل جدید تا این اندازه به زندگی، پایبندی و تعهد به زندگی مشترک بی‌توجه است.
 
وی در خصوص مراحل تولید این اثر عنوان کرد: تحقیقات اولیه این فیلمنامه تمام شده و اسکلت اصلی فیلمنامه توسط خود من شکل گرفته که پس از آن با یک فیلمنامه نویس صحبت خواهم کرد.
 
وی ادامه داد: سه‌گانه "هیس" را خواهم ساخت و انتخاب نام "هیس ..." برای این اثر به دلیل پرداختن به موضوعات و آدم‌های فراموش شده درآن بود. افرادی که ترجیح می‌دهند سکوت کنند اما به واقع بعضی اوقات سکوت ضربه مهلک و بزرگی به انسان وارد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: مهمترین رسالت ما و رسانه‌ها دادن این آگاهی و پرداختن به آن است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اثر جایگاه انسان، زندگی مشترک و ناگفته‌های مغفول مانده را به تصویر می‌کشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجيد ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    با سلام ميشه اين خانوم بفرمايند كي يك فيلم ديني يا مذهبي ساخته و يا كي حجاب خود را رعايت كرده كه حالا حرف هاي قشنگ قشنگ مي زند ........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس