کد خبر 32007
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳

يک دکتراي شيميِ مواد غذايي در دانشکده داروسازي زنجان با بيان اينکه قند بالاي نوشابه‌ها موجب سيري زودهنگام در موقع غذا خوردن مي‌شود، دوغ را بهترين جايگزين مصرف نوشابه و سالم‌ترين نوشيدني بعد از آب عنوان کرد.

به گزارش مشرق، دکتر مهران محسني در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: ميزان بالاي قند نوشابه‌ها همچنين موجب تغيير رژيم غذايي به سمت مصرف بيشتر مواد قندي مي‌شود.

وي ترکيبات فسفات موجود در نوشابه‌ها را بزرگترين آسيب اين نوشيدني پرطرفدار دانست و افزود: مصرف نوشابه به همراه غذا، موجب دفع کلسيم مي‌شود که در بلند مدت به بافت استخواني آسيب مي‌زند.

وي دوغ را بهترين جايگزين مصرف نوشابه و سالم‌ترين نوشيدني بعد از آب عنوان کرد و اظهار داشت: اين نوشيدني مغذي و پرفايده، داراي مقادير بالايي از کلسيم است.

اين عضو هيات علمي گروه کنترل غذا و داروي دانشکده داروسازي کاهش هيجان و آرامش را از حالت‌هاي مفيد بعد از مصرف دوغ نام برد و تصريح کرد: نوشيدن دوغ موجب ورود آب فراوان و همچنين انتقال املاح و ويتامين‌هاي شير به بدن مي‌شود.

محسني، ماء الشعيرها و دلسترها را به عنوان نوشيدني‌هاي مفيد عنوان کرد و افزود: اين نوشيدني‌ها حاوي مقادير زيادي ويتامين و املاح هستند.

وي نوشيدن ماء الشعير و دلستر را براي افراد مبتلا به انواع سنگ‌هاي کليه توصيه و اظهار کرد: نوشيدن اين مايعات موجب دفع مکرر مايعات از کليه شده و اين امر به خودي خود مانع از تشکيل سنگ کليه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس