کد خبر 31999
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸

دبير همايش ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت گفت: مقام معظم رهبري در چند سال گذشته بر ضرورت فراهم کردن الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت کشور تأکيد داشته و دارند، از اين رو تصميم گرفته شد در دومين همايش بيشتر به موضوعات خاص پرداخته شود بر همين اساس مهمترين و نزد

به گزارش مشرق، دکتر عطاالله رفيعي در گفت و گو با ستادخبري دومين همايش ملي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت گفت: سلسله نشست‌هاي الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت حرکت هوشمندانه‌اي بود که از سوي مقام معظم رهبري آغاز شد و اگر به درستي در جامعه تبيين شود سرمنشاء جنبش فکري و علمي در جامعه مي شود.
وي در ادامه با اشاره به جايگاه الگوي ايراني – اسلامي پيشرفت در اسناد بالا دستي کشور گفت: اهميت رهبر انقلاب به اين موضوع دلايل منطقي بسياري دارد و دليل نخست آن تجربه کشورهايي مثل ما است که در عرصه زندگي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي خود خواسته يا ناخواسته تحت تأثير الگوهاي برآمده از دانش و تجربه غرب، کشور خود را اداره کرده اند.
رفيعي درباره تاثير برگزاري همايش در تحقق اين مهم گفت: براي رسيدن به چنين الگويي راه هاي مختلفي در پيش بود، انجام پروژه هاي مطالعاتي يکي از اين راهکارها است، اما مرکز پژوهشهاي فرهنگي و اجتماعي يک راه ميانبر را انتخاب کرد و آن برگزاري همايش الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت است.
دبير همايش ملي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت افزود: نخستين همايش ملي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت 2خرداد ماه سال جاري با هدف زمينه سازي علمي براي تدوين الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت برگزار شد که به لطف خداوند و با پشتيباني معنوي و فکري و نيز مديريت شايسته مقام معظم رهبري دستاوردهاي گرانسنگ و ارزشمندي از همايش نخست الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت به ويژه در حوزه علوم انساني حاصل شد.
رفيعي جريان سازي فکري و فرهنگي در جامعه را جزو مهمترين دستاورد همايش نخست دانست و افزود: به طور کلي در اين همايش درصدد جريان‌سازي سياسي و فرهنگي و نيز گفتمان‌سازي در خصوص الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت هستيم که در حال حاضر به نقطه قابل قبول و خوبي رسيده ايم.
وي تاکيد کرد: از انفاس قدسي و الهي رهبري موضوع الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت سرعت بيشتري پيدا کرد.
وي با اشاره به برگزاري دومين همايش در ارديبهشت ماه سال 90 گفت: عدالت فردي و اجتماعي، نسبت هاي عدالت، شاخص هاي اندازه گيري عدالت، تحقق عدالت، عدالت و الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت از جمله محورهاي دومين همايش ملي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت است.
عضو هيات علمي دانشگاه به نقش نخبگان اشاره داشت و تاکيد کرد: نخبگان و پژوهشگران بايد در اين زمينه نظريه پردازي کنند و وارد اين فضاي علمي شوند و مقام معظم رهبري نيز خودشان از همه پژوهشگران و حوزويان و دانشگاهيان دعوت کردند که در اين فضاي تئوري سازي پيشرفت با مبناي ايراني و اسلامي وارد شوند.
رفيعي در ادامه افزود: الگوي اسلامي- ايراني، پيوند مبارکي است جهت پيشرفت ايران اسلامي و بايد دغدغه همه پژوهشگران ايراني باشد چراکه در عالي ترين و موثرترين سطح در حال پيگيري است و بهترين زمينه است که با فهم دستاوردهاي گذشته به ساختن آينده اي شفاف دست پيدا کنيم.
دبير همايش ملي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت در پايان از برگزاري نخستين نشست خبري دومين همايش ملي الگوي اسلامي – ايراني با حضور حجت الاسلام غلامي، رئيس شوراي سياست گذاري همايش خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس