کد خبر 319605
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

وزیر نفت گفت: در حال حاضر 17 فاز در پارس جنوبی در دست اجراست که برای تکمیل آن 20 میلیارد دلار نیاز است.

 به گزارش گروه اقتصادی مشرق، بیژن نامدار زنگنه ظهر پنجشنبه در نشست با مجریان و پیمانکاران و مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور توسعه پارس جنوبی صورت گرفته و امیدواریم در برنامه زمان‌بندی مناسب شاهد تکمیل این فازها باشیم.

وی به اهمیت بهره برداری از فازهای مختلف پارس جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پارس جنوبی در تامین گاز کشور و تامین سبد انرژی نقش بسیار مهمی دارد و باید تلاش کنیم تا هر چه سریعتر اجرا و به بهره‌برداری برسند.

وزیر نفت از تلاش برای بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت نفت تکمیل فازهای در دست اجرای پارس جنوبی است.

30 میلیارد دلار برای اجرای 17 فاز هزینه صورت گرفته است

وی در ادامه به تعداد فازهای اجرا شده در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 17 فاز در پارس جنوبی در دست اجراست.

زنگنه اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این فازها 30 میلیارد دلار هزینه صورت گرفته و برای تکمیل آنها به 20 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش داریم تا همه این فازها تا سه یا سه و نیم سال آینده تکمیل و بهره برداری برسد.

اجرای این فازها 100 میلیون متر مکعب گاز به تولید کشور اضافه می‌کند

وزیر نفت به اولویت‌بندی اجرای فازها اشاره کرد و افزود: اولویت اول ما در پارس جنوبی، تکمیل 15 و 16 و 17 و 18 است که نقش مهمی در افزایش تولید گاز دارد.

وی ادامه داد: اجرای این فازها 100 میلیون متر مکعب گاز به تولید کشور اضافه می‌کند که امیدواریم تا امسال به بهره‌برداری برسند و شاهد افزایش این میزان گاز باشیم.

زنگنه با بیان اینکه اهمیت اجرای فازهای پارس جنوبی از نان شب نیز بیشتر است، بیان داشت: هر چند توسعه این فازها سخت است ولی با کار شبانه روزی و همت جهادی همه فعالان این عرصه می‌توانیم به آنها را تکمیل کنیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس