کد خبر 31947
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

عباس سليمي نمين در پاسخ به جوابيه عليرضا هاشمي به وجود چند تناقض در کتاب خاطرات آقاي هاشمي اشاره کرد.<BR> <BR>


 

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه پنجره، عباس سليمي نمين در پاسخ به اظهارات پسر محسن هاشمي به اولين تناقض تاريخي جوابيه اشاره و تصريح شده است: آيا با پس و پيش شدن متن سخنراني امام- که طي آن افراد مدافع صلح با صدام مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفته بودند-در محتواي کلام ايشان هيچ گونه تغييري حاصل نشده بود؟ خواننده حتي اگر فرصت نداشته باشد که با مراجعه با اصل متن به تطبيق ساده بپردازد آيا انتظار داريد که به سهولت بپذيرد که در متن جابه جايي صورت بگيرد.

در فراز ديگري از اين جوابيه به تناقض موجود در عزل آيت الله منتظري اشاره شده و آمده است: اخيرا تلاش مي شود تا تاريخ انقلاب اينگونه جعل شود که آيت الله منتظري به دليل انتقادات فراوان از انحرافات در مديريت کشور و دفاع از حقوق مردم، حتي مخالفان نظام از سوي امام عزل شده که، ارائه چنين تصوير خلاف واقع از امام در شکل گيري نگاه کساني که آن ايام را درک نکرده اند يا مطالعه چنداني پيرامون علت واقعي عزل آقاي منتظري ندارند بي تاثير نخواهد بود.

سليمي نمين در ادامه از اختفا کاري انتقاد و آورده است: راوي در خاطرات سال ???? مدعي مي شود که تصميم اصولي براي حذف شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر شوروي گرفته شد و امام هم موافقت کردند اما در انتهاي همين کتاب راوي فراموش مي کند که چه روايتي را از خود به ثبت رسانده است لذا مجددا ادعا مي کند که قرار است در صورت پيروزي در عمليات شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر شوروري از سوي ايشان به امام داده شود.

در ادامه به تناقض هاي موجود در مک فارلين اشاره و تصريح شده است: در روايت آقاي علي هاشمي برادزاده راوي محترم ايشان با دوستانشان براي تفريح به بلژيک رفته بودند که آمريکايي ها با او تماس مي گيرند اما در روايت آقاي محسن هاشمي، علي به همراه همسرش براي معالجه به لندن رفته بود که به وسيله کاردار ايران به امريکايي ها مرتبط مي شود.

وي از ارائه اطلاعات غلط به امام انتقاد و تصريح مي کند: اعضاي محترم خاندان هاشمي که اصرار بر پنهان نگهداشتن خطاها دارند مي توانند ارائه اطلاعات غلط به امام در مورد سفر علي هاشمي به آمريکا را از طريق مرحوم حاج احمد آقا را کتمان کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس