کد خبر 319046
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶

قرار است در نمونه‌های بعدی این ماشین‌ها که از الگوریتم‌ها و فناوری هوش مصنوعی پیشرفته‌تر برخوردار خواهند بود، رفتارهای انسانی در مقیاس کلان و با استفاده از داده‌های دریافتی از بشر قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مایکروسافت به زودی سرویسی را راه اندازی می کند که با استفاده از آن می‌توان فناوری‌های نوین را به منظور پیش بینی آینده به خدمت گرفت. دستگاه‌هایی که به این منظور طراحی می شوند برای آموزش مردم عادی نیز قابل استفاده خواهند بود.

ارون کلی مدیر بازاریابی SQL Server مایکروسافت در این مورد گفته است: این شرکت قبلا دستگاهی را برای آموزش خودکار کاربرد سیستم عامل آنلاین ویندوز آزور طراحی کرد و آن را در ماه جولای عرضه خواهد کرد.

قرار است در نمونه‌های بعدی این ماشین‌ها که از الگوریتم‌ها و فناوری هوش مصنوعی پیشرفته‌تر برخوردار خواهند بود، رفتارهای انسانی در مقیاس کلان و با استفاده از داده‌های دریافتی از بشر قابل پیش بینی باشد. حجم بالای این داده‌ها پیش بینی رفتار عده زیادی از افراد را ممکن کرده و همین مساله اولین گام در راه پیش‌بینی آینده خواهد بود.

رایانه‌های یاد شده با نمونه های فعلی بسیار متفاوت بوده و توانایی تحلیل حجم بسیار زیادی از داده ها را خواهند داشت و لذا با کاربرد آنها راحت تر می‌توان رفتارها و اقدامات آتی انسان‌ها را برآورد و پیش بینی کرد.

تا به حال در محیط های دانشگاهی از این دستگاه ها برای کمک به صاحبان مشاغل در جهت جلوگیری از کلاهبرداری و تخلف استفاده شده، اما قرار است کاربرد آنها در آینده تنها محدود به چنین مواردی نباشد. مایکروسافت هنوز زمان قطعی عرضه این دستگاه که Azure ML نام دارد را اعلام نکرده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس