کد خبر 318946
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

رییس کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به اتمام ظرفیت بهشت زهرا(س) تا سال 95 هشدار داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در هفتاد و سومین جلسه علنی از شورای شهر تهران، با اشاره به بازدید انجام شده از این مجموعه اظهارکرد: شورای شهر در برنامه پنج ساله دو منطقه گرم‌دره و تلو را برای ایجاد گورستان جدید تعیین کرده است اما با توجه به اینکه شهرداری گرم‌دره از تهران مجزا شده و ما هیچ اختیاری در این محدوده نداریم نمی‌توانیم به دنبال گورستان در این منطقه باشیم. همچنین به دلیل وجود دستگاه‌های امنیتی و نظامی در تلو اجازه تاسیس گورستان را در این منطقه به ما نمی‌دهند.

وی افزود:‌ کمیسیون سلامت و خدمات شهری باید این موضوع را پیگیری کنند چرا که ساختن قبرستان وآماده کردن زیرساخت‌ها سه سال زمان می‌برد.

رحمت‌اله حافظی - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پاسخ به دبیر گفت: مناطقی که در برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده محدودیت‌هایی دارد و مدیریت مجموعه برای انتخاب زمین کار را دنبال می‌کند و از این نظر و مشکلی وجود ندارد.

غلامرضا انصاری در ادامه با اشاره به ضرورت سخت و زیان‌آور تلقی شدن کار غسالان بیان کرد: باید تجهیزاتی که بتواند متوفیان را جابه‌جا کند در بهشت زهرا(س) تهیه شود چرا که جابجایی متوفیان غسال و غساله‌ها را دچار مشکل جسمی کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد: یک جلسه شورا در روز یکشنبه در سازمان بهشت زهرا(س) برگزار شود تا هم مشکل توسعه بهشت زهرا(س) و هم مشکل شهروندان و کارکنان از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیل دوستی - عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در بدو ورود شورای چهارم قرار شد شهرداری طرح توسعه بهشت زهرا(س) را بررسی کند و به عنوان یک لایحه به شورا بیاورد، خاطرنشان کرد: در این خصوص مدیریت شهری یا اقدامی نکرده و یا ما را در جریان نگذاشته است. شهرداری باید جدی‌تر وارد شود تا تهران در آینده زمین‌گیر نشود.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز عنوان کرد: هیات رییسه بارها به این موضوع رسیدگی کرده و از سوی معاونت خدمات شهری پاسخ جدی نیامده است.

محمد حقانی - عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه از سالیان قبل موضوع مشکلات تمرکز بهشت زهرا(س) مطرح شده، اظهار کرد: درباره متفرق کردن گورستان در چهار نقطه شهر تهران مطالعات زیادی انجام شده است. ما در شمال محدودیت داریم، در غرب از نظر وضعیت توپوگرافی و حریم و وزش باد غرب به شرق مشکلاتی داریم، در شرق هم به دلیل تاسیسات نظامی مشکل داریم، در نهایت باید به درون شهر تهران و همجواری با بهشت زهرا برسیم.

وی افزود: زمین‌های همجوار بهشت زهرا(س) مشکلاتی از نظر منابع طبیعی تملک و مطالعات زیست محیطی دارد، سازمان بهشت زهرا(س) و خدمات شهری این اقدامات را انجام داده‌اند و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    چهارتا تا پله سطح را ببرن بالا . یعنی یه طبقه روی قبرها اضافه کنند .
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا این همه بیابون داریم یه قبرستون میسازیم کاری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس