کد خبر 317858
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

تردیدی وجود ندارد که اصلاح ‌طلبان از اتفاقی که در عرصه سیاسی کشور رخ داده، خرسندند و تلاش می‌کنند انتظارات از دولت را واقعی کنند و انتظار معجزه نداشته باشند.

به گزارش مشرق،  جواد اطاعت عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگویی در خصوص رویکرد و نگاه اصلاح‌طلبان به دولت اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که اصلاح ‌طلبان از اتفاقی که در عرصه سیاسی کشور رخ داده، خرسندند و تلاش می‌کنند انتظارات از دولت را واقعی کنند و انتظار معجزه نداشته باشند.

اطاعت تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در عین پشتیبانی و حمایت از روحانی باید استقلال خود را حفظ کنند و فراموش نکنند که دولت جدید اگرچه محافظه‌کار نیست اما دولتی اصلاح‌طلب نیست بلکه برآیندی از محافظه‌کاری و اصلاح‌طلبی است.

در بخشی از گفت‌وگوی این عضو حزب اعتماد ملی با روزنامه شرق آمده است: اصلاح‌طلبان با شناخت دقیق در گفتمان روحانی باید انتظارات خود را معقول کنند چرا که این انتخابات و اغلب ادوار انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای شکاف طرفداران وضع موجود، مخالفان وضع موجود قابل تحمیل است.

وی در خصوص انتخابات آینده اظهار داشت:‌ در شرایط کنونی سه جریان در مجلس حضور دارند؛ محافظه‌کاران سنتی، رادیکال‌ها و اصلاح‌طلبان،‌اگر الگویی که در انتخابات ریاست جمهوری مدنظر قرار گرفت در مجلس هم مورد توجه واقع شود، رافع مشکلات خواهد بود.

اطاعت افزود: اگر محافظه‌کاران سنتی با اصلاح‌طلبان همراه و هماهنگ شوند و از دولت حمایت کنند مشکلی نخواهد بود اما بعضا در تشخیص اولویت‌ها دچار مشکل می‌شوند. کما اینکه هزینه‌ای که محافظه‌کاران از عدم رای اعتماد به نجفی پرداختند، بیش از رای اعتماد به وی بود.

این فعال اصلاح‌طلب پیشنهاد کرد: اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران گفت‌وگوهای انتقادی را در جلسات با هم شروع کنند تا در این خصوص به یک راهبرد مشترک برسند.

وی این کار را باعث جلوگیری از افتادن کشور به دست رادیکال‌هایی دانست که به گفته وی این روزها راست سنتی هم نمی‌تواند مواضع آنها را هضم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس