کد خبر 317761
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

از رزمندگان دفاع مقدس و پرستار دوران جنگ بود، با قرآن و عترت مأنوس بود و ارادت ویژه‌ای به «امام‌رضا(ع)» داشت، آخرش هم روز عاشورا از آغوش امام هشتم به سوی جنت الهی پرکشید.

گروه فرهنگی مشرق - در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیئت قرآنی این هفته به دیدار خانواده شهید «احمد صفر‌خانی» رفتند.

این شهید بزرگوار در جریان بمب‌گذاری حرم مطهر «امام‌رضا(ع)»در روز عاشورایسال 1373توسط منافقین کوردلبه همراه فرزند خرد‌سالش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در این دیدار آقایان «احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی قرآن کریم، «قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، تجلّیان نماینده سازمان دارالقرآن و سیمای قرآن حضور داشتند.

ارادت شهید به «امام‌رضا(ع)»

در این دیدار همسر شهید در خصوص نحوه شهادت همسر و فرزندش در جریان بمب گذاری حرم امام‌رضا(ع) گفت: همسرم ارادت عجیبی به «امام‌رضا(ع)» داشت و ما هر سال به زیارت امام می‌رفتیم. سال 1373 زمینی تهیه کرده بودیم که در آن برای خانواده منزلی بسازیم. همسرم پیشنهاد داد ابتدا به زیارت «امام‌رضا(ع)» برویم سپس برای ساخت خانه اقدام کنیم.

روز عاشورای سال 73 آخرین روز سفر ما به مشهد بود و بعد از ظهر آن روز قصد بازگشت به تهران را داشتیم که در جریان بمب‌گذاری همسر و پسر 10 ساله‌ام به شهادت رسیدند.

آخرین دیدار مادر با فرزند شهیدش

این مادر شهید درباره آخرین دیدار با فرزند نونهالش گفت: ظهر عاشورا برای زیارت ضریح مقدس «امام‌رضا(ع)» رفتیم که همسر و پسرمبه سمت آقایان ‌رفتند. دقایقی بعد پسرم را از پشت شیشه دیدم که او به من گفت ما زیارت کردیم شما چطور؟ گفتم ما هنوز نه. در همین لحظه انفجار رخ داد و من دیگر همسر وفرزندم را ندیدم.

حضورقاری حرم «امام‌رضا(ع)»در منزلشهید حرم

حضور «حمید‌رضا احمدی‌وفا» قاری حرم «امام‌رضا(ع)» از نکات جالب این دیدار بود که قربانی در این خصوص گفت: من اطلاع نداشتم این شهید بزرگوار در جریان بمب‌گذاری حرم «امام‌رضا(ع)» به شهادت رسیده است. چند هفته بود که تلاش می‌کردیم آقای «احمدی‌وفا» در این دیدار‌ها حضور پیدا کند که گویا قسمت این بود که امروزقاری حرم «امام‌رضا(ع)»در دیدار با خانواده‌ شهید حرم حضور یابد.

فیض شهادت در کنار ضریح امام رئوف چیز دیگری است

احمدی‌وفا قاری بین‌المللی قرآن کریم با ابراز خوشحالی از دیدار با خانواده این شهید گفت: فضای حرم «امام رضا(ع)» حال و هوای عجیبی دارد و تلاوت در آنجا قابل وصف نیست اما باید بگویم فیض شهادت در کنار ضریح امام رئوف آن هم در روز عاشورا چیز دیگری است و بسیار خوشحالم که در این دیدار حضور دارم. شنبه هر هفته تلاوتو اذان حرم مطهر را من اجرا می‌کنم و این هفته این تلاوت را به این دو شهید بزرگوار تقدیم می‌کنم.

حضور شهید در جبهه‌های جنگ

همسر شهید از حضور این شهید بزرگوار در جبهه خبر داد و گفت: شغل همسرم پرستاری بود و وی چند سال در منطقه حضور داشت. در آن زمان انتظار شهادت و یا جانبازی وی را داشتم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم وی در مشهد مقدسو در حرم «امام رضا(ع)»به شهادت برسد.

همسرم با قرآن و نماز مأنوس بود و همواره نماز اول وقت را به جا می‌آورد وی دو سال اول جنگ را در منطقه بود و پس از بازگشت باز هم به صورت داوطلبانه هر سال یک‌ماهبه جبهه می‌رفت.این شهید بزرگوارعمل به وظیفه را به زندگی ترجیح می‌داد.

همسر شهید:حضور شهید رادر کنارم احساس می‌کنم

وی با اشاره به عنایات این شهید به خانواده گفت: با وجود گذشت بیش از 20 سال از شهادت همسر و فرزندم هنوز حضور آنها را در کنار خودم احساس می‌کنم و به یاد ندارم مشکلی را باهمسر شهیدم درمیان بگذارم و این مشکل حل نشود.

ارتباط ویژه شهید با قرآن و عترت

قربانی از انس این شهید با قرآن خبر داد و گفت: از دوستان شهید شنیده‌ام که وی با قرآنانس داشته و به نظر من این شهدا ارتباط ویژه‌ای با قرآن و عترت داشته‌اند که توفیق شهادت در روز عاشورا و در کنار ضریح «امام‌رضا(ع)» نصیبشان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس