کد خبر 317100
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

همسر نادر ابراهیمی با اشاره به این‌که خوانندگان بسیاری با آثار این نویسنده خاطره دارند اشاره و بیان کرد:چگونه است که متولیان فرهنگی نمی‌خواهند فضایی را به خالق این آثار اختصاص دهند تا به یک موسسه فرهنگی برای استفاده عموم تبدیل شود؟

گروه فرهنگی مشرق - فرزانه منصوری، همسر نادر ابراهیمی در پاسخ به این‌که آیا مسئولان وزارت ارشاد با صدور مجوز برای راه‌اندازی بنیاد نادر ابراهیمی موافقت کردند یا نه گفت: حدود سه سال پیش، همه اسناد لازم را در اختیار ارشاد استان تهران گذاشتم. این مدارک به اداره‌های گوناگون از جمله حراست رفت و پس از تایید در اختیار وزارت ارشاد و کمیته داوری قرار گرفت. تقریبا یک سال طول کشید تا تایید این کمیته هم دریافت شد. در مدارک ارائه شده، محل بنیاد را منزل مسکونی نادر ابراهیمی ذکر کرده بودیم در این رفت و آمدها، گفتند بنابه دلایلی نام بنیاد را به موسسه فرهنگی- هنری تغییر دهید. ما هم پذیرفتیم اما اداره اماکن موافقت نکرد و گفت: خانه‌های مسکونی قابلیت تبدیل به موسسات فرهنگی را ندارند.
 
او  به ضرورت حمایت نهادهای ذی‌صلاح مثل سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سراسر دنیا چنین اقداماتی برای نگهداری از گنجینه‌های فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعد به راحتی صورت می‌گیرد و خانه نویسندگان و دیگر هنرمندان به عنوان میراث فرهنگی در فهرست مراکز گردشگری قرار می‌گیرد.
 
همسر نادر ابراهیمی همچنین گفت: ما از شهرداری و شورای شهر درخواست کردیم خانه ابراهیمی و یا فضای دیگری را در همین خیابان و محله در اختیارمان بگذارد تا کتاب‌های نسبتا زیاد نادر به کتابخانه‌ای برای استفاده عموم تبدیل شود و دستنوشته‌ها، آثار چاپ نشده، نقاشی‌ها، خوشنویسی‌ها، طرح‌هایی که می‌تواند به فیلمنامه تبدیل شود آن هم در زمانی که این اندازه فقر فیلمنامه وجود دارد و هر آنچه که متعلق به نادرابراهیمی است به نمایش گذاشته شود. ولی تاکنون جوابی از هیچ کجا دریافت نکرده‌ایم.
 
منصوری به گفته بسیاری از خوانندگان آثار ابراهیمی از جمله حسن فتحی، کارگردان «شب دهم» و«مدار صفر درجه» اشاره کرد و افزود: آقای فتحی همیشه می‌گوید «چهار نسل با آثار ابراهیمی و به ویژه کتاب«بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» زندگی کرده‌اند و از آن خاطره دارند» و من می‌گویم چگونه است که متولیان فرهنگی نمی‌خواهند فضایی را به خالق این آثار اختصاص دهند تا به یک موسسه فرهنگی برای استفاده عموم تبدیل شود؟ در صورت چنین اتفاقی، یکی کتابخانه، یک نگارخانه، یک موزه و بخشی هم ویژه کودک و نوجوان به مراکز فرهنگی شهرمان اضافه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس