کد خبر 31648
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

سردار شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه قدس که در تدارک برگزاري همايش وحدت سران طوايف در استان سيستان و بلوچستان بود، صبح روز 26 مهر ماه سال 1388 در اقدامي تروريستي به فيض شهادت نائل آمد.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، سردار سرتيپ پاسدار نور علي شوشتري در سال 1327 در روستاي سر ولايت شهرستان نيشابور به دنيا آمد. وي که از فرماندهان پرافتخار و يارگاران نامدار دفاع مقدس محسوب مي‌شود در دوران قبل از انقلاب با ارادت ويژه‌اي که نسبت به رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت الله‌العظمي خامنه‌اي (مدظله العالي) داشت، به طور مرتب در جلسات ايشان شرکت مي‌ نمود و بدين طريق با فضاي مبارزه ارتباط داشت. در دوران بعد از انقلاب و مخصوصا در زمان دفاع مقدس نيز در عمليات‌هاي مختلف - خصوصاً در جبهه جنوب - حضور فعال داشت.

سردار شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه قدس که در تدارک برگزاري همايش وحدت سران طوايف در استان سيستان و بلوچستان بود، صبح روز 26 مهر ماه سال 1388 در اقدامي تروريستي به فيض شهادت نائل آمد.

عکس‌هاي زير، مجموعه‌اي از عکس‌هاي منتشر نشده اين شهيد بزرگوار است:

عکس زير مربوط به شهيد نورعلي شوشتري است که به همراه چند تن از دوستان سپاهي خود در سال 1365 به زيارت خانه خدا مشرّف شدند.(نفر سمت راست)
 

سردار شوشتري نفر دوم از سمت راست تصوير و در کنار ديگر دوستان سپاهي خود است و نفر اول در سمت راس سردار قدرت‌الله منصوري جانشين شهيد شوشتري و فرمانده قرارگاه قدس جنوب کشور پس از او است.

شهيد نورعلي شوشتري نفر دوم از سمت راست تصوير و در کنار ديگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهيد برونسي فرمانده تيپ 18 جوادالائمه عليه‌السلام نفر سوم از سمت راست و شهيد فرومندي نفر اول نشسته در سمت راست تصوير است.

 

سردار نور علي شوشتري در کنار ديگر فرماندهان دفاع مقدس و در کنار سردار رحيم صفوي فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حال طراحي عمليات هستند.

 

سردار شوشتري در خانه قديمي خود در نيشابور به همراه سه فرزند خود از چپ به راست و به ترتيب فرج‌الله، حسين و روح‌الله نشسته‌اند.
 

شهيد نورعلي شوشتري در کنار سه فرزند پسر خود و از سمت چپ به راست به ترتيب روح‌الله فرزند دوم، حسين فرزند سوم و فرج‌الله فرزند سوم شهيد در حياط امامزاده حسين اصغر(ع) ايستاده‌اند.

 

سردار شوشتري در بازديد از نمايشگاه هفته دفاع مقدس در پايگاه بسيج حضرت امام سجاد(ع)، در کنار بسيجيان. به‌علاوه فرزندش روح‌الله که اولين نفر در سمت راست است و نوه بزرگ ايشان که با لباس نظامي است، در کنار او حضور دارد.

 

شهيد شوشتري در مراسم جشن تولد نوه‌اش به نام "مهيا" فرزند فرج‌الله پسر بزرگش حضور دارد.
 

شهيد شوشتري در مراسم جشن تولد نوه‌اش، يک سال بزرگتر شدن او را جشن گرفته و براي او شمع تولدش را روشن مي‌کند.

 

سردار نور علي شوشتري با عبا و در حياط خانه‌اش در حال تماشاي دو نوه‌اش به نام مهيا و مهدي‌يار است.

 

سردار شهيد نور علي شوشتري در جمع نيروهاي جوان سپاهي در ستاد نيروي زميني سپاه.

 

سردار سرتيپ پاسدار نور علي شوشتري در مقر فرماندهي نيروي زميني در حال صبحانه خوردن با سربازهاي نيروي زميني سپاه.
 

سردار شهيد نورعلي شوشتري يک ماه قبل از شهادت، در استان سيستان و بلوچستان در حال بازديد از يگان صابرين.

فرج‌الله، پسر ارشد شهيد شوشتري در حال وداع با پيکر مطهر پدر شهيدش.
 

مراسم تشييع پيکر پاک و مطهر شهيد شوشتري که در حادثه تروريستي زاهدان به شهادت رسيد.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس