نيمه هاي شب بود كه از او پرسيدم : «كاك جلال حالا چه آرزويي داري؟» آهي كشيد، لحظه اي سكوت كرد و نگاهش را به مهتاب دوخت و با آن لهجه شيرين كردي آرام گفت: «دو چيز از خدا مي خواهم ، اول كه قبل از مرگ حاج احمد متوسليان را ببينم، دومي هم اينكه خدا مرگم را شهادت كند!»

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کاک جلال بارنامه از اعضای سخت کوش و دلاور سپاه پاسداران بود که بعد از جنگ، ضد انقلاب مي ديد كه در سنگر فرهنگي و با روايت جنايات آنان به مبارزه پرداخته و انگار كه نمي خواهد حتي لحظه يي آنان را راحت بگذارد، پس سرانجام بارديگر شرايط ترور او را فراهم كردند. كاك جلال زراعت مي كرد و حالا ترورش زياد مشكل نبود.

با توجه به شواهد موجود در محل سه تن از عناصر ضد انقلاب در عصر شانزدهمين روز خردادماه سال 83 در مسير بازگشت شهيد كاك جلال از مزرعه به منزل، تروریست ها پس از استفاده از مشروبات الكلي در ساعت 18 و 40 دقيقه غروب وي را از راه دور به گلوله مي بندند و حتي جرات نمي كنند كه بر سر پيكرش بروند.

زندگينامه ي شهيد كاك جلال بارنامه

مريوان، اين شهر مرزي كوچك با تمام زيبايي هاي طبيعي خود، هميشه مظلوم بوده و مردمانش طعم ظلم و ستم را بسيار چشيده اند.

قبل از پيروزي انقلاب اسلامي هراس رژيم ستم شاهي از دلاورمردان كرد و همچنين حضور خان هاي طماع خون مردم كرد را در شيشه كرده بود و با پيروزي انقلاب مردمي سال 57 اجير شدگان اجنبي بارديگر به جان مردم اين ديار افتادند و به خيال خام خود خواستند تا كردستان را از مام وطن جدا كنند و اين معركه يي شد تا ديگر بار مردمان خوب اين سرزمين طعم تلخ ظلم را بچشند.

شهید جلال بارنامه
شهید جلال بارنامه، چندماه قبل از شهادت در مقابل دوربین سهیل کریمی (مستندساز)

در اين ميان با حضور جواناني چون محمد بروجردي، مصطفي چمران، احمد متوسليان و بسياري ديگر كه براي آزادي كردستان به اين سرزمين با صفا رفته بودند مرداني كرد نيز با تشكيل سازمان پيش مرگان كرد مسلمان در برابر ضد انقلاب ايستادند و مردانه جنگيدند.

شهيد كاك جلال بارنامه يكي از اين سربازان گمنام است. كاك جلال اهل روستاي باغان مريوان بود و به سال 1329 پا به جهان گذاشت . پدر بزرگش ماموستا (روحاني ) محمد از همان كودكي ، به كاك جلال قرآن آموخت و چون هميشه در برابر تعدي خان ها مي ايستاد، نوه اش درس آزادگي را هم آموخت . در همان كودكي بخاطر فشار شديد خان باغان ، خانواده ماموستا محمد بارنامه مجبور شد تا به روستاي بلكر مريوان مهاجرت كنند. كاك جلال نوجواني خود را در بلكر گذراند و در كنار پدر كشاورزي كرد.

شهید جلال بارنامه
پوستر و اعلامیه شهادت کاک جلال بارنامه


سال 44 كاك جلال ازدواج كرد و ثمره آن تولد ۴ دختر و ۹ پسر است . در سال 57 با آغاز تظاهرات مردم عليه رژيم ستم شاهي كاك جلال به جمع مبارزان پيوست و در تمامي تظاهرات هاي مريوان حضور داشت . عهده دار توزيع اعلاميه و نوارهاي سخنراني حضرت امام (ره ) در روستاهاي مريوان بود.

هرچند كه مي انديشيد با پيروزي انقلاب اسلامي ديگر خبري از ظلم و تعدي نيست اما شرارت ضد انقلاب كوموله و دموكرات در منطقه كردستان و تلاش براي جداسازي اين استان از كشور باعث شد تا بارديگر كاك جلال و يارانش پا در ميدان مبارزه بگذارند.

شهید جلال بارنامه
شهید کاک جلال بارنامه در کنار همرزمان

پس از پيروزي انقلاب اسلامي جلال به عنوان «جوانمرد» وارد ژاندارمري وقت شد و در كنار دكتر چمران به مقابله با ضد انقلاب پرداخت.
سال 1358 اوج اقتدار و حاكميت ضد انقلاب و عوامل بيگانه در مناطق مختلف كردستان بود. ضد انقلاب كه مي ديد كاك جلال كه آن موقع به عنوان يكي از چهره هاي شاخص محلي در مبارزه با ضد انقلاب بدل شده بود، سد راهش شده، بارها و بارها اقدام به ترور وي كرد و با حمله به منزل يا محل كارش سعي در از ميان برداشتن او داشتند كه هربار ناكام مي ماندند.

در اين دوران كاك جلال به همراه دو برادر شهيدش جمال و عبدالله بارنامه و چهل نفر از بستگانش بخاطر شرارت هاي شبانه روزي ضد انقلاب مجبور شدند تا راهي كرمانشاه شده و به سازمان پيش مرگان كرد مسلمان ملحق شد.

شهید جلال بارنامه
شهید کاک جلال بارنامه در کنار یکی از همرزمان

مدتي بعد با توجه به رشادت ها و مبارزات شبانه روزي اش فرماندهي اين سازمان را برعهده گرفت و در كنار حاج احمد متوسليان و يارانش در پاكسازي شهرهاي كامياران ، سنندج ، سروآباد و سرانجام مريوان از لوث وجود ضد انقلاب بارها تا پاي شهادت پيش رفته . با آزادسازي مريوان در كنار حاج احمد متوسليان نقش بسزايي در پاكسازي شهر و جلوگيري از اشغال اين شهر مرزي توسط رژيم عراق و همچنين باز پس گيري نقاط اشغال شده توسط رژيم بعث عراق از جمله : قوچ سلطان ، ارتفاعات مشرف بر شهر مريوان و طرح عمليات هاي چريكي نقش اساسي داشت و در اين مدت سه بار مجروح شد.

با آزادسازي مريوان و بازگشت آرامش به مريوان و سروآباد عهده دار سازماندهي و آموزش نيروهاي مردمي و ايجاد پايگاه هاي مقاومت بسيج در روستاهاي مختلف شد و بزودي محبوب مردم شد.

با پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران كاك جلال كه سال ها جنگيده بود، از سپاه پاسداران بازنشسته شد اما سنگر را خالي نكرد و به عنوان فرمانده گردان 101 عاشوراي شهرستان مريوان و همچنين فرمانده سازمان پيشمرگان كرد مسلمان مريوان در صحنه حاضر بود.

كاك جلال از هر ۹ پسر خود خواسته بود تا براي حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوري اسلامي در سنگر سپاه پاسداران حضور داشته باشند و راه پدر را ادامه دهند. كاك جلال كشاورزي مي كرد و دوباره در روستاي بلكر به كشت و كار پرداخته بود.

شهید جلال بارنامه

همچنين در سال هاي پس از دفاع مقدس ، او روايت گر سال هاي دفاع بود و چه بسيار كاروان هاي راهيان نور دانشجويي كه حكايت مظلوميت كردستان و مريوان را از كاك جلال شنيده بودند.
    ضد انقلاب مي ديد كه حالا كاك جلال بارنامه در سنگر فرهنگي و با روايت جنايات آنان به مبارزه پرداخته و انگار كه نمي خواهد حتي لحظه يي آنان را راحت بگذارد، پس سرانجام بارديگر شرايط ترور او را فراهم كردند. كاك جلال زراعت مي كرد و حالا ترورش زياد مشكل نبود.
    با توجه به شواهد موجود در محل سه تن از عناصر ضد انقلاب در عصر شانزدهمين روز خردادماه سال 83 در مسير بازگشت شهيد كاك جلال از مزرعه به منزل پس از استفاده از مشروبات الكلي در ساعت 18 و 40 دقيقه غروب وي را از راه دور به گلوله مي بندند و حتي جرات نمي كنند كه بر سر پيكرش بروند.

شهید جلال بارنامه
شهید کاک جلال بارنامه، نفر دوم از راست

    درست يك ماه قبل از شهادتش او را ديده بودم. يك روز ميهمانش بوديم ، از صبح مناطق مختلف را نشانمان داد و از يارانش مي گفت ، از دلاوري ها و مظلوميت ها، از حاج احمد متوسليان مي گفت و... نيمه هاي شب بود كه از او پرسيدم : «كاك جلال حالا چه آرزويي داري؟» آهي كشيد، لحظه اي سكوت كرد و نگاهش را به مهتاب دوخت و با آن لهجه شيرين كردي آرام گفت: «دو چيز از خدا مي خواهم ، اول كه قبل از مرگ حاج احمد متوسليان را ببينم، دومي هم اينكه خدا مرگم را شهادت كند!»

و وقتي خبر شهادتش را شنيدم دلم گرفت كه چرا آرزوي اولش اجابت نشد و او همرزم قديم و دوست عزيز و فرمانده مهربان خود، حاج احمد متوسليان را نديد و به شهادت رسيد.

 شهید جلال بارنامه
سنگ مزار شهید کاک جلال بارنامه

شهيد كاك جلال بارنامه هفدهمين شهيد اين خانواده مبارز و مسلمان است.

وصيتنامه شهيد جلال بارنامه:

اينجانب جلال بارنامه فرزند مرحوم علي به اهل خانواده  و فرزندانم وصيت و سفارش مي نمايم همچنان كه يك وصيت نامه ديگري در خصوص مسايل خصوصي خانواده ام مكتوب كرده ام، مجدداً سفارش مي نمايم كه اهل خانواده ام راه خدا و قرآن و اسلام را در پيش بگيرند، راهي كه در آن صداقت وپاكي وخلوص نيّت هست، راهي كه از طريق آن به خداوند منان رسيد، نسبت به فقر و فقراء سخاوتمند و مساعدت نماييد و با افراد ناپاك و خائن رفت وآمد ي نداشته باشيد، همواره از حق دفاع كنيد.

آرزو داشتم و دارم همچنان كه خودم زندگي كرده ام تمام فرزندانم همين طور باشند و راهي را كه من رفته ام و آن را مي پيمايم، شماها آن راه را نيز بپيماييد، توكل بخدا داشته باشيد، شايد اين دنيا براي شماها سخت و دشوار به اتمام برسد و اين همان خواست پروردگار است كه براي افراد صالح خودش اين دنيا را دنياي مشقت و سختي قرار داده و در آخرت اجر وپاداش آن را عطاء مي فرمايد.

شهید جلال بارنامه

آرزو دارم تمام فرزندانم راه اسلام همچنانكه عموهاي شهيدشان و ديگر عموها، دائي ها و پسر دائي هايم انتخاب كردند و لباس سبز برتن داشتند شماها هم لباس سبز حريم اسلام و قرآن برتن كنيد، هيچوقت از اسلام  جدا نشويد و من راهي را كه رفته ام راه واقعي اسلام را در آن پيدا كرده ام ، فرزندانم مواظب همديگر باشيد و اتحاد و همبستگي درميان شماها باشد و از خود غافل نشويد كه دشمن در شماها رخنه كند، در وصيتنامه ديگرم به مسايل شخصي و خانوادگيم پرداخته ام و هيچ موقع از خير و ثواب در حق اينجانب دريغ نورزيد و يك باغ را كه در روستاي بلكر كاشته ام از ثمره آن بعنوان خيّرات تحت هيچ عنواني كوتاهي نكنيد، مرگ حق است و هيچ كس نمي تواند از آن بگريزد و از خداوند متعال خواستارم كه مرگ حقيقي و واقعي به من عطاء بفرمايد كه شهادت در راه او باشد.

شهید جلال بارنامه
شهید کاک جلال بارنامه در سال های آخر عمر زمینی در کنار یکی از جانبازان

مي دانم وصيت كردن جهت مكان خاكسپاري شايد از نظر شريعت اسلام درست و جايز نباشد ولي دوست دارم يا در باغ شخصي خود يا در كنار برادران شهيدم جمال و عبدالله دفن شوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    2 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    2 0
    باز هم هنرمندان بگویند سوژه فیلم و سریال نداریم. زندگی همین کاک جلال قهرمان می تواند سریالی بشود در حد مختارنامه و حتی بهتر از آن. همین ماجراهای رشادت او خودش یک فیلم حماسی خواهد بود. رحمت خدا بر این قهرمانان گمنام و بی نشان اسلام که غریبانه در مشکلات زندگی خود رها شدند و مانند لاجوردی ها سر از دکان خیاطی در آورند یا مانند کاک جلال به سر زراعت برکشتند و.. نسل امروز ما بازیکنان رئال و بارسا را بهتر از کاک جلالها می شناسد...
  • یه فرد معمولی ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    2 0
    من کردستان خدمت کردم اکثریت و شاید بتوانم بگویم اکثریت قریب به اتفاق مردم آنجا دوستدار نظام هستند ممنون از سایتتون که مثل فاشیستها فقط نظرات خودی رو منتشر نمیکنید
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    2 0
    روحت شاد کاک جلال
  • تورک ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    2 0
    باید هم باشن چون این سرزمین با تمام وسعتش مال اونا هم هست مثل بقیه اقوام ایرانی
  • ناشناس ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    من یه مدت تو کردستان کار می کردم ناظر یه کار عمرانی بودم. از چشام بدی دیدم از این مردم نه نمک گیر محبتشون کردن منو.
  • ilia ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    سوژه تا دلشون بخواد داریم مشکل اینه کسایی توی سینما مسئولن که دلشون نمیخواد برادر
  • امیر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    روحش شاد چرا روی سنگ قبر نوشته شده برنامه؟!
  • حسین ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    4 0
    بعضی از هموطنان که فقط به دلیل تفاوتهای جزئی بین مذتهب، همدیگر رو طرد می کنند (چه شیعه چه سنی) و آب در آسیاب دشمن می ریزند، از کاک جلال یاد بگیرند. نور به قبرت بباره دلاور
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    عجب ابهتی
  • سعید ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    رحمت خداوند بر تمام شهیدان ایران اسلامی (قومیت مهم نیست)
  • کوروش مسلمان ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    قبلا در باره این عزیز خوانده بود فوق العاده مرد بزرگی بودند کردستان و ایران به خاطر داشتن چنین افرادی به خود باید ببالند.
  • پیشمرگان کرد ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    ما هزاران کاک جلال داریم که وقتی عهد بستند مردانه بستند اما نام ونشانی در صدا وسیما ندارند بابت اطلاع رسانی شما مچکریم
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    شهادت مبارک
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    شهادت مبارک
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    چه خانواده با برکتی. همشون عاقبت به خیر شدند. خدایا ما رو هم عاقبت به خیر کن.
  • ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    سلام من ایشان را نمیشناختم ولی از این شجاعت و بصیرتی که در راه حفظ انقلاب و کشور نشان داده اند معلوم است انسان بسیار وارسته ای بوده اند. روحشان شادو یادشان گرامی
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    4 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ »
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    اینطوری که میگی نیست ولی اکثریت عاشق ایرانند .
  • حسن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    ایران اسلامی به وجودچنین مردان مجاهدی افتخارمی کند.درودخدابرغیورمردان کرد این سنگربانان شرف واستقلال ایران عزیز.
  • ناشناس ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا در تنظیم متن دقت نمیکنید ( پس از استفاده ازمشروبات الکلی ) این جمله را میتوانستید با اضافه کردن کلمه مهاجمان قبل ازان قابل فهم تر کنید و ساحت قدس شهیدراحتی در ذهن نیز دچار چالش نکنید
  • صبور ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    ایران واسلام با وجود این افراد همیشه زنده وجاوید زنده است وایکاش قدر انانرا که اهل هر مذهب ومرامی مثل ارمنی سنی وشیعه وزردشتی وکلیمی هست بدانیم وبا عمال وگفتار نادرست انها را از خود نرجانیم ودور از انقلاب وکشور ودولت نکنیم وافرین بر امام خمینی که چنین امت وملتی را پرورش داد
  • عقرب زرد ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خدا حفظشون کنه
  • محمد نعمتی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    عید امسال بانه و مریوان بودیم . جدای از مناظر زیبای این منطقه ، مرام و معرفت مردم این دیار شگفت انگیز بود. خدائی خیلی دوست داشتنی و خوش اخلاق بودند از همین جا هم به کاک حامد و کاک دانیال و کاک چالاک سلام می رسونم و بی صبرانه قدم های گرم آنها را در مازندران به انتظار نشسته ایم
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    روحت شاد یار کاک احمد (متوسلیان)
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    فدای تو هموطن کردستان برای همه ی ایران عزیزه انقدر عزیز که برای سرافرازیش جوانان زیادی از همه ی جای ایران شهید داده ایم و باز هم می دهیم شاید در هیاهوی دنیا فرصت گفتن این دوستت دارم ها کم شده اما همه جای ایران برای همه ی ایرانیان عزیز است و برایش جان می دهند
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    دقت کردین یه عده مریض همینجوری کارشون شده منفی دادن خدا شفاشون بده
  • ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    امنیت پایدار ومردمی ایران در شمالغرب کشور مدیون بسیجیهای کردگمنام بی نام نشان امام خمینی (ره)است وجمهوری اسلامی مدیون انهاست نگذارید نام وراه انها در منطقه فراموش شود
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    به کردی نوشته
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    درود بر پیشمرگان کرد مسلمان
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    اتفاقا همین جوری که گفتند؛ مردم زحمتکش و مظلوم و عاشق حق و انقلاب
  • افشین تهران ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خواننده باید عاقل باشد که این مشروب را که خورده.
  • افشین تهران ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    4 0
    ایران با تمام اقوام و مذاهب و زبانها ایران است.اول ایرانی باید بود و بعد....وامثال این شهید بزرگوار پاسداران این اصالت همیشگی بودند و هستند.امروز کاک جلال 9کاک جلال دیگر بجای گذاشته رشید و ولایت مدار و شجاع.پس شما مزدوران با کشتن مردان این سرزمین بجایی نخواهید رسید.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    اینها منفی میدن دشمن هستند ازدشمن چه انتظاری هست مگر
  • محسن ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    متاسفانه برخی مسئولین در سالهای اخیر نسبت به کردستان کم لطفی داشتند من چند سال در بین برادران و خواهران عزیز مریوانی زندگی کردم و مردمی به خونگرمی با ادبی و مهمان نوازی این آب و خاک رو جای دیگه ندیدم الحق که اسم قم کردستان برازنده ی مریوان و مردم شریف اونه
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    بله. اما آنچه خون رگهای کاک جلالها را با چمرانها در آمیخت اسلام بود.
  • فریدون ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خدارحمت کنه انشاالاه که درکردستان خودمان اکثرا انسانهای پاک ودلاور زندگی می کنند ما تبریزی ها عاشق کردستانیم وبه انها عشق می ورزیم
  • مالك ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    امام خميني(ره): «خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند، خوشا به حال آنان كه در اين قافله نور، جان و سر باختند، خوشا به حال آنهايي كه اين گوهرها را در دامن خود پروراندند.»
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    آقا افشین منظور ناشنا ابنه که مست بودن تروریستها یعنی موقع ترور حواسشون سرجاش نبوده در حالی که در ادامه گفتن بعد از کشتنش جرأت نزدیک شدن به محل رو نداشتن
  • مجیدخداداد ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام.آقابختیار بارنامه سعی کن همیشه راه پدر بزرگوارتو ادامه بدی
  • حمید ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    2 0
    من بعنوان معلم، 6سال افتخار خدمت در کردستان راداشته ام مردمان متدین و مومن ومهمان نواز وخونگرم ودوست داشتنی هستند. الان با دانش آموزان 25 سال پش خودم ارتباط دارم. اکنون که مدیر یکی از مدارس همدان هستم اردیبهشت 93 اردوی دانش آموزی به اتفاق بچه ها رفته بودیم مریوان از گلزار شهدای مریوان بازدید وادای احترام به شهدا داشتیم انصاف میدم که مردم آنجا در راه انقلاب جانفشانی کرده اند. درود بر مردم دلاور کردستان.
  • مریم ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    لطفا بدینگونه اصلاح کنید: با توجه به شواهد موجود در محل، سه تن از عناصر ضد انقلاب، پس از استفاده از مشروبات الكلي، در عصر شانزدهمين روز خردادماه سال 83 در مسير بازگشت شهيد كاك جلال از مزرعه به منزل در ساعت 18 و 40 دقيقه غروب وي را از راه دور به گلوله مي بندند و حتي جرات نمي كنند كه بر سر پيكرش بروند.
  • حیدر و دوستان ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    2 0
    ما به داشتن چنین دوستی افتخار میکنیم..........زنده باد بارنامه(کریم. نظام. کورش)
  • امجد ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    2 0
    درود بر سردار بزرگ کردستان شهید کاک جلال بارنامه وشهدای پیشمرگان مسلمان کرد
  • رضا از مریوان ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    2 0
    سلام .شهید کاک جلال بارنامه را در میان مردم خونگرم کردستان بایستی نام ایشان را جست. چرا که کاک جلال بحق شیر مرد عرصه پیکار وشهادت بود و مجاهدی خستگی ناپذیر .شیر مردی بود که در میان مردم کردستان نیست که دلاور مردیها و شجاعت و مردانگی این غیور مرد کرد که به جد پاسدار واقعی ایران زمین بود را نشنیده باشد . و بعد از شهادت کاک جلال بارنامه ، کاک جلالهای زیادی در کردستان سلاح بدست گرفتن و راه این شیر مرد کردستان را ادامه دادند. راهش پر رهرو باد
  • علی ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    ان اللله مع الصابرین
  • عباس ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    زودبیدارشدم تاسر ساعت برسم باید این باربه غوغای قیامت برسم من به قدقامت یاران نرسیدم ای کاش لااقل رکعت آخر به جماعت برسم آه مادر،مگرازمن چه گناهی سرزد که دعا کردی وگفتی به سلامت برسم طمع بوسه مدارازلبم ای چشمه که من نذردارم لب تشنه به زیارت برسم سیب سرخی سرنیزه است دعاکن من نیز این چنین کال نمانم به شهادت برسم... یازهرای مرضیه
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    درود بر جلال برنامه.
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    روحش شاد حساس نشید به اینا که منفی میدن بی اهمیت کنید خودشون می فهمن وجودشون ارزشی نداره
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    خداحافظ دلاور
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    6 0
    من خودم کردهستم فدایی این نظام وجمهوری اسلامی هستم
  • بنده خدا ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    خوشا به سعادتت ای عزیز دل .وخوشا به سعادت ما مردم ایران با داشتن چنین دلاور مردانی
  • جانم فدای رهبر ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    7 0
    درود بر شرفت درود بر عزتت که باعث سرافرازی کردستان و مریوان شدی جانم فدای رهبر
  • جانباز تهرانی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    4 0
    وقتی تو را شناختیم که دیگر در بین ما نیستی . دیدار ما باشد برای قیامت .
  • زهرا ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    درود بر این یزرگ مرد... روحش شاد و یادش گرامی
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    روحش شاد.....واقعا یه مرد به تمام معنا بود
  • عبد ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حسن ظن داشته باشید احتمالا اشتباهی زدن
  • زهرا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    6 0
    ماکشورمون رومدیون ایناییم..روحش شاد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس