کد خبر 314750
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

وزیر خارجه اسرائیل پس از تشکیل دولت وحدت ملی اعلام کرد که اسرائیل برای رابطه با اتحادیه اروپا به توافق با فلسطین نیاز دارد.

به گزارش مشرق، هاآرتص نوشت: آویرگور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین در هرتزلیا گفت که هر وزیری در اسرائیل دارای یک استراتژی است اما این رژیم از هیچ استراتژی بهره نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: 21 سال پس از پیمان اسلو هنوز درباره علت بن‌بست درسی نگرفته‌ایم. توافق صلح با فلسطینیان برای روابط ما با اتحادیه اروپا از اهمیت برخوردار است، نه برای دنیای اعراب که ارزشی برای آن قائل نیستند.

وی تاکید کرد: آنچه برای اسرائیل مهم است یافتن متحدانی در منطقه است. امروز فرصت انجام این مساله را داریم. ما به یک توافق منطقه‌ای، روابط دیپلماتیک و تجاری کامل با اعراب میانه‌رو نیاز داریم.

وزیر خارجه اسرائیل همچنین به این مساله نیز اشاره کرد که توافق سازش با فلسطینیان تنها یک دستاورد جانبی از توافق گسترده‌تر با دنیای عرب است. وی درهمین‌خصوص گفت اگر بتوانیم از فرودگاه تل‌آویو به دوحه یا ریاض سفر کنیم این مساله یک واقعیت کاملا متفاوت خواهد بود.

لیبرمن تاکید کرد که دنیای عرب نیاز به عبور از یک مانع روانی داشته و روابطی آشکار با اسرائیل داشته باشد. وی همچنین اعلام کرد: ما منافع مشترک زیادی با دنیای میانه‌رو اعراب و ایران داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس