کد خبر 31451
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲

محمدرضا باهنر نماينده تهران و چهره شاخص مجلس که از طرف کميسيون اجتماعي مجلس، به کميسيون تلفيق راه مي يافت، در انتخابات روز يکشنبه اين کميسيون آراي لازم را کسب نکرد و از راه يابي به کميسيون تلفيق مجلس باز ماند.


به گزارش مشرق به نقل از جهان، کميسيون تلفيق رسيدگي به لايحه بودجه کل کشور مرکب از ?? نماينده است که علاوه بر همه ?? عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس، ? نفر از هر يک از ?? کميسيون تخصصي مجلس براي عضويت در اين کميسيون انتخاب مي‌شوند تا لايحه بودجه کل کشور را بررسي کنند.

بر اساس اين گزارش انتخاب ? نفر از هر يک از کميسيون ها در دستور کار بعد از ظهر روز يکشنبه کميسيون ها قرار داشت که مرادعلي منصوري‌رضي نماينده راميان و مهدي عيسي زاده نماينده ميان دوآب از سوي کميسيون اجتماعي براي عضويت در کميسيون تلفيق انتخاب شدند.

محمدرضا باهنر هم کانديداي عضويت در کميسيون تلفيق بوده اما تنها سه راي از کميسيون کسب کرد و از راه يابي به کميسيون بازماند.

حذف باهنر از کميسيون تلفيق مجلس در حالي صورت گرفت که وي همواره در زمان بررسي لايحه بودجه يا رئيس يا نايب رئيس اين کميسيون بود.

پس از حذف باهنر از اين کميسيون، برخي از نمايندگان در تلاش بودند تا با توجه به تجربيات باهنر به نوعي زمينه راه يابي وي به کميسيون تلفيق را فراهم کنند اما برخي از نمايندگان با مخالفت اين اقدام را خلاف آئين نامه دانسته و مانع اين کار شدند.

يکي از نمايندگان در گفت و گو با خبرنگار جهان گفت: از آنجا که باهنر در جلسات کميسيون اجتماعي مجلس حاضر نمي شود، اعضاي کميسيون به وي راي ندادند.

همه کميسيونهاي تخصصي مجلس غير از کميسيون آموزش و تحقيقات، نمايندگان خود براي عضويت در تلفيق را انتخاب کردند.
حسن کامران نماينده اصفهان و سيد حسين نقوي حسيني نماينده ورامين از سوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران و فرهاد دلق‌پوش نماينده آستارا از سوي کميسيون اقتصادي، حسن شبانپور نماينده مرودشت و محمد سقايي نماينده استهبان از سوي کميسيون انرژي، سيد شهاب‌الدين صدر نماينده تهران و اميدوار رضايي نماينده مسجد سليمان از سوي کميسيون بهداشت و درمان و علي اصغر زارعي نماينده تهران و عبدالحسين ناصري نماينده گرگان از سوي کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس براي عضويت در کميسيون تلفيق انتخاب شدند.

سيد احمدرضا دستغيب(فرزند علي اصغر) نماينده شيراز و سيد رمضان شجاعي کياسري نماينده ساري از سوي کميسيون فرهنگي مجلس و احمدعلي کيخا نماينده زابل و کاظم فرهمند نماينده مهريز از سوي کميسيون کشاورزي، علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري و شهريار طاهرپور نماينده تويسرکان از سوي کميسيون صنايع و معادن، سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد نماينده قزوين و سيد فاضل موسوي نماينده خدابنده از سوي کميسيون اصل نود، حميدرضا پشنگ نماينده خاش و محسن نريمان نماينده بابل از سوي کميسيون عمران،‌ غلامرضا دهقان ناصر آبادي نماينده کازرون و عبدالرضا مرادي نماينده ممسني از سوي کميسيون قضائي و حقوقي براي عضويت در کميسيون تلفيق انتخاب شدند.


رضا عبداللهي، موسي الرضا ثروتي، عباسعلي نورا، محمدعلي مفتح، بهمن مرادنيا، سيدحسين حسيني، غفار اسماعيلي، علي بوروغني، علي بنايي، محمدرضا تابش، احمد توکلي، سيد نجيب حسيني، حميد سعادت، محمد کريم شهرزاد، محمد قسيم عثماني، جعفر قادري، هادي قوامي، محمدعلي کريمي، جبار کوچکي نژاد، اصغر گرانمايه پور، علي رضا منادي، مقداد نجف نژاد، حسن بنايي، عزت الله يوسفيان ملا، ?? عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس هستند که مطابق آيين نامه داخلي مجلس همه اعضا عضو کميسيون تلفيق مي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس