کد خبر 314497
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲

بهترین راه توسل به آن حضرت، زیارتی است که در «کامل الزیاره» ص 256 باب 85 آمده است و شیخ عباس قمی آن زیارت را در مفاتیح‌الجنان در فصل هفتم در باب زیارت امام حسین(ع)، ص 714، یک مجلدی آورده است.

به گزارش مشرق، عباس(ع)، کلمه‌ای است که ردیف همه‌ غزل‌های حسین(ع) است و نامش، همه جا تالی نام حسین(ع). اگر به تاریخ ولادت حسین(ع) و عباس(ع) نگاهی بیفکنیم، می‌بینیم که از حسین(ع) تا عباس(ع)، یک قدم فاصله بیش نیست.

عباس از طرف مادر از قبیله شجاعان و رزم‌آوران بود، از طرف پدر هم روح علی را در کالبد خویش داشت. هم شجاعت ذاتی داشت، هم شهامتِ موروثی که معلول شرایط زندگی و محیط تربیت بود و بخشی هم زاییده ایمان و عقیده به هدف بود که او را شجاع می‏‌ساخت حضرت عباس(ع) آمد تا با تمام ادب و شجاعتی که داشت برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.

 در سال 26 هجری قمری، حضرت عباس (ع) پا به عرصه گیتی نهاد. مادر گرامیش فاطمه،" دخت حزام بن خالد بن ربیعه بن عامر کلبی "و کنیه‌اش (ام البنین) بود. چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، که امیرالمومنین علی(ع) از برادرش عقیل، که به اصل و نسب قبایل آگاه بود، درخواست کرد زنی را از دودمانی شجاع برای او خواستگاری کند و عقیل، فاطمه کلابیه (ام البنین) را برای آن حضرت خواستگاری کرد و ازدواج صورت گرفت.

بهترین راه توسل به حضرت عباس (ع) چیست؟

بهترین راه توسل به آن حضرت، زیارتی است که در «کامل الزیاره» ص 256 باب 85 آمده است و شیخ عباس قمی آن زیارت را در مفاتیح‌الجنان در فصل هفتم در باب زیارت امام حسین(ع)، ص 714، یک مجلدی آورده است.

راه دیگر توسل به آن حضرت این است که روز جمعه پس از نماز 133 بار بگویی: (یا کاشفَ الکرب عَن وجه الحسین! اکشف کربی بحق اخیک الحسین )؛ عدد 133، عدد حروف کلمه عباس به حساب حروف ابجد است.

ایثار و جانبازی، راز و رمز تعالی حضرت عباس (ع)

با توجه به روایاتی که در شان حضرت عباس (ع) از ائمه (ع) رسیده و در آن به ایثار و فداکاری در راه امام خویش تصریح شده است، به روشنی، فضیلت و مقام آن بزرگوار آشکار می‌شود. حضرت عباس (ع) فرزند کسی است که آیه ( و من الناس یشری نفسه ابتغاء مرضات الله, بقره-207) در شانش نازل شد و از سلاله دودمانی است که اسوه ایثار و از خودگذشتگی بودند و سوره هل اتی، در شان ایثار ایشان نازل شده است.

فداکاری، ایثار و جانبازی در اسلام و مکتب اهل بیت (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که امیرمومنان در جایی ایثار را برترین فضیلت اخلاقی می‌داند.

حال در اینجا این سوال مطرح می‌شود که، مگر سایر شهیدان از جان خود نگذشتند، پس چه چیزی حضرت عباس را از سایر شهیدان متمایز می‌سازد؟

جواب این است که معرفت حضرت عباس (ع) از همه شهیدان والاتر و اطاعتش از امام خویش، کاملتر بود. براساس دیدگاه اسلام و مکتب اهل بیت (ع) آنچه اعمال نیک را از یکدیگر متمایز می‌سازد و ارزش اعمال را متفاوت می‌کند، همان معرفت و بینش و نیت شخص است و کلام پیامبر اسلام (ص) که فرمود:(ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین) شاید ناظر به این معنا باشد.

آری حضرت عباس (ع) با کمال معرفت در راه دین و امام خویش جانبازی کرد و مراحل کمال و تعالی را طی کرد.

مقام حضرت عباس (ع) نزد ائمه (ع)

روز عاشورا هنگامی که حضرت عباس(ع) از اسب بر روی زمین افتاد، امام حسین (ع) فرمودند:‌(الان انکسر ظهری و قلت حیاتی) یعنی (اکنون پشتم شکست و چاره ام کم شد). این جمله بیانگر اهمیت حضرت عباس (ع) ونقش او در پشتیبانی از امام حسین (ع) است.

امام زمان (عج)، در قسمتی از زیارتنامه‌ای که برای شهدای کربلا ایراد کردند، حضرت عباس (ع) را چنین مورد خطاب قرار می‌دهند: السلام علی ابی الفضل العباس بن امیرالمومنین المواسی اخاه بنفسه، الاخذ لغده من امسه، الفادی له، ‌الوافی الساعی الیه بمائه، المقطوعه یداه لعن الله قاتله یزید بن الرقاد الجهنی و حکیم بن طفیل الطائی. «سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم‌درد بزرگ برادر که جانش را فدای او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنکه فدایی برادر بود و از او حفاظت کرد و برای رساندن آب به او کوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیکم بن طفیل طایی» را لعنت کند."

امام زین العابدین (ع) به عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب (ع) نظر افکند و اشکش جاری شد. سپس فرمود:‌ هیچ روزی بر رسول خدا (ع) سخت‌تر از روز جنگ احد نبود، زیرا در آن روز عموی پیامبر، شیر خدا و رسولش حمزه بن عبدالمطلب کشته شد و بعد از آن روز بر پیامبر هیچ روزی سخت از روز جنگ موته نبود، زیرا در آن روز پسر عموی پیامبر جعفر بن ابی طالب کشته شد سپس امام زین العابدین (ع) فرمود: هیچ روزی همچون روز مصیبت حضرت امام حسین (ع) نیست که 30هزار تن در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و می‌پنداشتند که از امت اسلام هستند و هر یک از آنها می‌خواستند از طریق ریختن خون امام حسین (ع) به نزد پروردگارشان برود و حسین(ع) ایشان را موعظه می‌فرمود و کار را تا آنجا کشاندند که آن حضرت را از روی ظلم و جور و دشمنی به شهادت رساندند. آنگاه امام زین العابدین (ع) فرمود:‌ خداوند حضرت عباس (ع) را رحمت کند که به حق ایثار کرد و امتحان شد و جان خود را فدای برادرش کرد تا آنکه دو دستش قطع شد. لذا خداوند عزوجل در عوض،‌ دو بال به او عطا کرد تا همراه ملائکه در بهشت پرواز کند، همان طور که به جعفر بن ابی طالب (ع) هم دو بال عطا فرمود و به تحقیق، حضرت عباس (ع) نزد پروردگار مقام و منزلتی دارد که روز قیامت همه شهدا به آن مقام و منزلت غبطه می‌خورند.

ماجرای سرداب حرم مطهر حضرت عباس (ع) از زبان خادم آن حضرت

ماجرای سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌(ع) از زبان شیخ عباس کلیددار و خادم مرقد مبارک حضرت ابوالفضل العباس(ع) که اکنون بعد از 40 سال خدمت بازنشسته شده است.

ایشان روایت می‌کند که زیر حرم ابوالفضل‌(ع) حرمی کوچک قرار دارد. آنجا دو تا چشمه آب بود که در دو طرف حرم می‌جوشیدند آب چشمه‌ها مانند تگرگ بود، شفاف و خوشگوار، بهتر از آب‌های معدنی. پیش از روی کار آمدن بعثیان، کارشناسی آوردند که گفت: «آب این چشمه‌ها آلوده است و آدم را مریض می‌کند.» هر دو چشمه را کور کردند. ما بنابر عادت، ماهی یکی دو بار به سرداب می‌رفتیم، یک بار که به سرداب رفتیم، دیدیم اطرافش خیس است، خیال کردیم که رطوبت بیرون زده است، اما روز بعد آب بیشتر شد، بیشتر و بیشتر، تا حالا که به کمر انسان می‌رسد. این آب چند ویژگی دارد. اول این که اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است. شفاف، زلال، خنک، با بوی عطر، که شفابخش است. ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است و این قبر با این که 700 سال پیش، زمان عضدالدوله دیلمی ساخته شده، آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند. جالب آنکه کارشناسانی که آب چشمه را کور کردند؛ پس از مدتی عقوبت‌های زیادی دیدند.

منابع:

بحارالانوار،ج 45

معالی السبطین،ج 1

مفاتیح الجنان

سفینة البحار
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 55
  • غیر قابل انتشار: 47
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    19 1
    السلام علیک یا قمر منیر بنی هاشم یا باب الحوائج یاابوالفضل العباس
  • مسعود ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    13 2
    السلام علیک یا ابالفضل العباس ای مولا و ارباب من . جانم به فدای دوستداران شما باد.
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    13 0
    السلام علیک یا ابوالفضل العباس ادرکنا یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام
  • شیوا ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    11 1
    جانم فدای حضرت عباس
  • شیوا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    7 0
    جانم فدای حضرت عباس
  • لیلا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    20 0
    قربون حضرت عباس برم چی میشه حاجتموبدی منوخوشحال کنی جانم فدایت صداموبشنوخیلی خسته ام ازدنیا
  • نرگس ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    11 1
    یااباالغوث ادرکنی
  • انتظار ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    5 0
    جانم فداىت حضرت عباس
  • انتظار آقا ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    8 0
    جانم فدای حضرت عباس و خاندانش چه میشه به من تنها وبی کس هم نظری کنی
  • میترا ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    6 0
    امیدوارم حضرت عباس حاجت همه رو براورده کنه
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    14 0
    لایق وصل تو که من نیستم، اذن به یک لحظه نگاهم بده یا عباس
  • مرجان کلاه کج ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    4 0
    جانم فدایت اقا ابوالفضل شفیع ما باش نزد خدا
  • علی و یکتا رشیدی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام بر بنیان گذار مکتب وفاداری اقا ابوالفضل عباس
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    5 0
    تا امشب از اقاامام زمان از امام حسین و حتی امام رضا حاجت خواستم ندادن حتی خواستم امام رضا ضامنم بشه نشد دلم شکسته دلتنگ و بیقرارم حضرت عباس تو دیگه با دستای
  • محمد امین ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 0
    بهترین یار ویاور وبهترین وفادار وحاجت روا یل ام البنین است
  • حامد ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 1
    یا حضرت عباس امسال هم ما رو به کربلا ببر
  • حاجتمند حضرت عباس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    6 0
    یا حضرت عباس، قمربنی هاشم حاجات همه رو براورده به خیر نما. حاجات من درمانده هم روا کن و مریض من رو شفای عاجل عنایت فرما تا اخر عمر نوکرتم یا ابا الفضل
  • نوکر امام حسین و حضرت عباس ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    2 1
    یا ابالفضل فدای مادرمو شفا بده
  • ام البنین ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    یا آقا عباس صدایم را جواب ده
  • ام البنین ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    3 0
    دست من بی کس گیر از بهر خدا عباس
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 1
    ای کاش لیاقت گدایی در خانه عباس را داشتم
  • زهرا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    4 0
    السلام علیک یا ابالفضل العباس قمربنی هاشم. آقا شفیع ما هم باش......
  • خدیجه ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    2 0
    یا حضرت عباس شفیع من هم باش .
  • زهرا ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    8 2
    منم تا به حال به تمام اهل بیت متوسل شدم برا بیماری دخترم اما متاسفانه هیچ فرجی نشده احساس میکنم جز اشقیا هستم که اجابت نمیشم از خودمدلگیرم از اجابت نشدن به تنگ اومدم اخرین تیر خلاصم حضرت عباس بود که اونم به سنگ خورد دیگه از گفتن التماس دعا به دیگران خسته شدم ناامیدنیستم اما ای کاش خدادستی به سروگوش زندگی کسایی مثل من میکشید تاحال دلمون انقد بد نباشه
    • مهدی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 0
      انشاالله مشکلاتان رفع میشود به حق حضرت عباس ، حضرت عباس یه بار مادرمو یه بار برادرمو شفا داده نا امید نشو باید خیلی التماس کنی، انشاالله مشکلاتان بر طرف میشود، الهی آمین
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    3 2
    یا ابالفضل العباس ادرکنی
  • امین ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 1
    یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین.یامن یجیب المضطر اذادعاه و یکشف السو یارب یارب یاربیاعباس بن علی بن ابیطالب الامان الامان الامان ادرکنی ادرکنی ادرکنی
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    4 0
    یاابالفصل العباس شمارا به مادرتان قسم میدهم پسرم ابالفضل را شفا دهیدوزیارتتان درکربلارا نیزباهمسرم وپسرم نصیبمان بگردانید
  • فاطمه ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    2 1
    عمو عباس شما را به همون لحظه ناامیدیتون قسمتون میدم اول برای همه گرفتارا ، حاجتمندان اخر همه یه نگاه به منم بکنین
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      یاابوالفضل العباس کمکم کن معلم به نمره بد
  • فاطمه ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 2
    عمو عباس شما را به همون لحظه ناامیدیتون قسمتون میدم اول برای همه گرفتارا ، حاجتمندان اخر همه یه نگاه به منم بکنین
  • زهرا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    یا کاشف الکرب عن وجه الحسین, اکشف کربی به حق اخیک الحسین.یا حضرت عباس دست خالی من و دست بخشنده شما. تورو به سر بریده امام حسین ناامیدم نکن.
  • احمد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 0
    آید به جهان اگر حسین دگری هیهات برادری چون عباس آید یا حضرت عباس به اسم سنگین عباست قسمت میدم آرزوی همه کسانی که دراین سایت نظر دادن برآورده کن و همه حاجت مندان مومنین و مومنات و مسلمین و مسلمات در سرتاسر جهان. انشاالله
  • پریسا ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    5 0
    سلام بر پرچمدار کربلا.قسمت میدم به شرمندگیت ماراشرمنده نکن
  • فريده ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    2 0
    يا ابالغوث ادركني
  • دلشکسته ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    4 0
    آقا جون همیشه عاشق و سینه چاکت بودم حتی آوردن اسمت به زبونم آرومم میکرد اما آقاجون نمیدونم سر سفره ی عقد طلب من توش اخلاص نبود یا دگه شما منو لایق نوکریت نمیدونستی که خواستمو نشندی اما آقاجون تو پناه دخترا بودی آقاجون تو رو به حضرت رقیت قسم کمکم کن یه بار دیگه بهت پناه آوردم یه سر و سامونی به زندگیم بده خسته شدم از این همه غصه. یا ابوالفضل..........
  • بهناز ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    1 0
    السلام علیک یا باب الحوائج قسمت میدم به علی اصغر و حضرت رقیه حاجتمو بده توروخدا دست رد به سینه ام نزن قسمت میدم به لبهای تشنه علی اصغر و حضرت رقیه ات عموجان حاجتمو بده
  • محسن امامی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    اجر گرداورندگان با خود اباالفضل. ممنون
  • رقیه ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین جان فاطمه زهرا ناموس الائمه
  • زهرا ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    2 0
    یا ابوالفضل العباس. همین الان نماز توسل به وجود پر مهرتو تموم کردم. تو تمام عمرم اولین بار بود این نمازو خوندم. تورو به لحظه ای که تو بغل برادرت امام حسین به شهادت رسیدی،تورو به لحظه ای که ناامیدی رو تو چشم حضرت رقیه دیدی قسمت میدم گمشده امو بهم برگردون. از همه جا رونده ام. دستمو بگیر و دلمو شاد کن. سا عباااااااااااااااااااااااااااااااااس (ع)
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    2 0
    یا ابوالفضل کمکم کن که غیر شما من هیچ کسی رو ندارم . هر موقع اومدم در خونت نا امیدم نکردی تو رو به جان مادرت بهت قسم گره از مشکلات زندگیم باز کنی . به هر دری میزنم همه درها بسته شده کمکم کن حداقل نگاه بی کسی من کن . حاجت برآورده کن سه ماهه دارم صدات میزنم کمکم کن . تو رو به عزیز زهرا بهت قسم میدم . یا قمر بنی هاشم (ع)
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    یا حضرت ابوالفضل العباس جانم
  • لیلا ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    یا با الحوائج یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین.یامن یجیب المضطر اذادعاه و یکشف السو یارب یارب یاربیاعباس بن علی بن ابیطالب الامان الامان الامان ادرکنی ادرکنی ادرکنی یا باب الوائج همسرم سر به راه بشه
  • عالیه ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    1 0
    السلام علیک یا عباس ابن علی یا باب الحوائج انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    2 0
    یا ابوالفضل العباس ادرکنی اقاجان غیر شما دردل دلم رو به کسی نگفتم ونمی تونم بگم جان حسینت درد منو درمان گنی یا ابوالفضل به ابروی مادرت زهرا قسمت میدم ابروی.منو حفظ کن یا ابوالفضلجان.علی اصغر دستمو خالی بر نگردون
  • مجتبی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    2 0
    یا ابالفضل خودت میدونی مشکلمو دردمو دوا کن قول میدم عوض شم
  • علی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    2 0
    جانم فدای عباس السلام علیک یا ابالفضل العباس ادرکنی .تمام زندگی وهست ونیستم فدای جوانمردیت یا عباس ای کسی که امام علی اسدالله به وجودش افتخار میکرد قربان لب تشنه خودت و برادرت امام حسین سید وسالار شهیدان
  • سید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    8 0
    اقاسلام. خودتون میدونید که حدود یک ماه است که به شما توسل کرد م شمارو به نا امیدیتون قسم میدم که من از در خونتون نا امید نکنید. من ۲۱سالمه الان سه چهار ساله که نمیتونم راه برم بهترین دوران زندگیم داره جلوی چشمم میگزره ومن هیچ کاری نمیتونم بکنم شاید دردم در مقابل دیگران چیزی نباشه ولی بخدا داره سخت میگذره. این دفعه با کلی امید امدم منو نا امید نکن فقط خدا میدونه که بعضی از شبها چه دردی میکشم وقطی میبینم مادرم نصف شب میره توحیاط دعا میکنه که خدا منو شفا بده وقتی میبینم مادرم از جوش وغصه داره پیر میشه میخوام زمین دهن بازکنه برم توزمین خلاصه,اقا داره سخت میگذره من سیدم اسم مادرم فاطمه است و یتیمم کسیو ندارم خودتون دست منو بگیرید اقا دوست دارم بیام پابوستون بیام زیارتفقط ب عشق خودتون بیام نه بیام فقط برای شفا گرفتن اقا خودت دستمو بگیر ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس ای نوردل هیدر شمع شهدا عباس از درد غم ایام من رو ب تو اوردم دست من بیکس گیر از بهر خدا عباس السلام علیک یا عباس
  • سید ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    11 0
    اقاسلام. خودتون میدونید که حدود یک ماه است که به شما توسل کرد م شمارو به نا امیدیتون قسم میدم که من از در خونتون نا امید نکنید. من ۲۱سالمه الان سه چهار ساله که نمیتونم راه برم بهترین دوران زندگیم داره جلوی چشمم میگزره ومن هیچ کاری نمیتونم بکنم شاید دردم در مقابل دیگران چیزی نباشه ولی بخدا داره سخت میگذره. این دفعه با کلی امید امدم منو نا امید نکن فقط خدا میدونه که بعضی از شبها چه دردی میکشم وقطی میبینم مادرم نصف شب میره توحیاط دعا میکنه که خدا منو شفا بده وقتی میبینم مادرم از جوش وغصه داره پیر میشه میخوام زمین دهن بازکنه برم توزمین خلاصه,اقا داره سخت میگذره من سیدم اسم مادرم فاطمه است و یتیمم کسیو ندارم خودتون دست منو بگیرید اقا دوست دارم بیام پابوستون بیام زیارتفقط ب عشق خودتون بیام نه بیام فقط برای شفا گرفتن اقا خودت دستمو بگیر ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس ای نوردل هیدر شمع شهدا عباس از درد غم ایام من رو ب تو اوردم دست من بیکس گیر از بهر خدا عباس السلام علیک یا عباس
  • فاطمه ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    3 0
    یا عباس تو رو به ارباب حسین قسمتون میدم حاجتمو بدید خیلی دوسش دارم یا عباس خودت بهتر میدونی نصیبم کنش
  • مهرانه ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    2 1
    به امید اینکه حضرت عباس دست همه رو بگیرد
  • محبوبه ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    2 0
    صلی الله علیک یا اباالفضل العباس
  • فرزانه ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    3 0
    ای دست گیر بی دست دستم بگیر
  • مسلم ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    2 0
    یا اباالفضل العباس تو به جان مادرت کمکم کم این روز خیلی دلم شکسته ....کمکم کن این روزا سریع بگذره که دیگه طاقت ندارم .
  • زهرا ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    اسلام علیک یاابوالفظل العباس اقاجون دلم شکسته اقاجون حاجتما بده امشب اومدم درخونت دست خالی ردم نکنیا التماس دعا
  • بهنام ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    2 0
    السلام و علیک یا ابوالفضل عباس.هرکی گرفتاری داره ذکر ابوالفضل میگیره نداره هیچ راه چاره ذکر ابوالفضل می گیره.حضرت ابوالفضل عباس انشاا... حاجت همه رو بده همه مریضا را شفا بدهد انشاا... مریض ماهم شفا بده.
  • سوگل ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    1 0
    یاابوالفضل قربونت برم آقا
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    یا باب الحوایج
  • سمیه ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    2 0
    صلی الله علیک یا اباالفضل العباس به امید برآورده شدن حاجات همه ی حاجت مندان ان شاالله
  • ناشناس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    2 0
    یا ابوالفضل العباس علمدار کربلا جاجتمون رو بده عاجزانه التماس میکنم
  • احسان ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    1 0
    السلام علیک یا ابالفضل العباس
  • یه مادر ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    5 0
    سلام بر تو ای آقای خوبی ها،خودت از حال زار من خبرداری،میدونی حال پسر من چه جوریه،دکترا هیچ درمانی براش ندارن،امیدم فقط خداست،شما رو به آبروی حسین قسم میدم پیش خدا واسطه شین،پسر منو شفا بدین.
  • شیما ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    2 0
    سلام اقا اقا دستمو بگیر بخدا خسته شدم انقد صدا کردم همه رو اقا کمک کن منو ب حاتجتم برسانید انقد امام رضارو صدا کردم پسرش را قسم دادم ولی جوابمو نگرفتم
  • احمدرضا ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    3 0
    السلام و علیک یا قمر بنی هاشم یا باب الحوائج خودت میدنی حاجتم چیه تو رو به هدا قسمت میدم برآوردش کنی
  • مژگان ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    3 0
    یاحضرت عباس کمکم کن خیلی توزندگیم گره افتاده شماپیش خداواسطه بشیدماروسیاهیم .حاجت دلم رابدهید
  • بی کس ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    2 0
    السلام عليك يا قمر بنى هاشم حضرت أبوالفضل العباس عليه السلام اي بي دست كربلا آقا مددي كن أول سلامتي آقاي غريبو ازت ميخوام و ظهور ايشون رو بعد حاجت همه حاجت مندان رو رواساز با تکرار ،یا ابا الغوث ادرکني از آ قا کمک بخوايد
  • زینب ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    2 0
    یا ابولفضل العباس یبن علی بن ابیطالب برات کربلاتو با اوبالهای بهشتیت برا منو خانوادم بزودی امضا کن اقا جان
  • آسمان ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    2 0
    یا اباالفضل اومدم در خونت گدایی ...کمکم کن
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    5 1
    آقا سلام مدت سه سال پسرم راه نمى ره خيلى دعا كردم گفتند آقا ابوالفضل صداكن امكان نداره در خونش به رويت باز نكنه الان سه ساله متوسل شدم به آقا آقا سه سال پسرم تو ويلچر مى شينه وبه عشق شما شبهاى محرم عزادارى مى كنه آقا خودت كمكش كن وبااون دستان نازنينت بلندش كن آقا بچه ام دلش مى خواد براى حسينت عزادارى كنه پس خودت كمكش كن
  • honey ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    7 1
    سلام آقا شما رو قسم میدم به مصیبت های حضرت زینب شفاعتم کنین بریدم آقاواسه دلم آرامش میخوام از تنهایی خسته ام خیلی خسته ام آقا شما به بابا الحوائح لقب دارین دستمو خالی برنکردونین
  • مهدی ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    9 0
    یا ابوالفضل العباس خیلی دوستت دارم همین
  • امید. یا رجا... IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    2 0
    السلام علیک یا ابالفضل عباس (ع) آقا جون، دلنوشته های محب هاتو می خونم با خودم می گم من کجا و دل پاک هات کجا...دلم داره می ترکه دلم پر پر عبادت و توسل می زنه چند شب ولی نمی دونستم بعد این همه صدا زدن چکار کنم..نام مبارک چه کسی صدا بزنم.. می خوام درددل کنم.. آقا جون من همون امیدی ام که یک شب تو سن کم ولی روح بزرگ داشتم و از خدا خواستم یار و رفیقی تو زندگیم بزاری که باهم به خدا برسیم.. بعد اون زمان.. خودت می دونی چیشد..پدرم چاقو روی شکمم گذاشت، از خونه فراری شدیم.. جدا شدیم.. قید دانشگاه زدم.. قید خیلی چیزها زدم يادته که.. با چه ذوق شوقی دانشگاه مورد علاقه ام قبول شدم ولی پول نباشه، انگار نه انگار... بعد اون همه سختی.. یک فرشته ای گذاشتی تو زندگیم به خدا رسیدیم... گذشته فراموش کردم.. اما دو سال بدون هیچ حامی هر کاری می کنم تا حرفی برای گفتن داشته باشم این فرشته وارد زندگی مون بشه، نتونستم.. این کت و شلوار گشاد هنوز.. توسل کردیم.. عوض شدیم..خیلی اتفاق ها افتاد... آقا اشک هام بند نمياد، بعد اون همه سختی روزنه امید دارم می بینم... خودت اومدی تو خوابم گفتی از درب کربلا بیان.. خودت گفتی همین فرشته ست.. خودت گفتی بهم نشونه دادی گفتی آقا جون این راه خدایی خودم درستش می کنم با پول دنیا قاطی نباید بش... آقا، امیدم همون امید.. خیلی سخت شده... عجب عیدی شده...فرشته ام، کم آورده.. منم کمرم خم شده.. یا حسین جان .. تو خواب صدات زدم.. مهدی فاطمه صدا زدم.. اومدی بغلم کردی.. می دونم حاجتم و خواسته ام نسبت به حاجت بقیه محب هات خیلی کوچیک.. شرمنده ام نکن پیش فرشته ات..شرمنده نکن پیش مادرم..گره ام بحر افتاده ست.. ندای حسین سر داده ام.. بگشا بگشا بگشا، گره گشا عالم یا ابوالفضل.. باز کن با دستان بریده ات عباس.. ربا ربا ربا تو خدایی کن برای ما... غرق گناهیم و امید به رحمت تو دادیم یارحیم..به حق چهار فاطمه...به حق حضرت فاطمه الزهرا،به حق حضرت معصومه، به حق فاطمه بنت اسد، به حق حضرت ام البنین گرفتاری و مشکلات و حوایج مون خدا برآورده کنه... پرودگارا درود فرست بر محمد و آل محمد.آمین
  • مقدسه IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    2 0
    السلام علیک یا ابوالفضل العباس آقا جان روز پدر نزدیکه بحق امیرالمومنین علی ابن ابیطالب ع خواهش میکنم به من یتیم نگاهی کنید و به حاجات شرعی ام برسانید.یاکاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام نیازم وحاجاتم فقط با دستان مبارک شمابرطرف میگردد خواهش میکنم به من یتیم وسائل هم عنایتی داشته باشید بحق کودکان تشنه لب کربلا مرا حسرت به دل نگذارید وبه نحو احسن به حاحات شرعی ام برسانید.تصدقت المقدسه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    1 0
    السلام علیک یا حضرت ابالفظل العباس قربونت برم فدای ازگذشتگیات بشم قسمت میدم به جان مادرت زهرا به جان رقیه به من روسیاه و گمراه نظری کن از این وضع درار به حق برادرت حسین الهم صل علی محمد وال محمدو عجل فرجهم
  • فائزه ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    1 0
    السلام علیک یا باب الحوائج به اون لحظه ای که ناامیدشدین آب واسه فرزندان امام حسین ببرین به اون لحظه قسمت میدم ناامیدم نکن از ازادواجم
  • فرزانه IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 0
    السلام علیک یا باب الحوائج .یا حضرت ابوالفضل تورو به لحظه یاس و ناامیدی روز تاسوعا قسمت میدم شفاعتمو پیش خدا بکن و نذار امید منم ناامید بشه،اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • مهدیه IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    السلام علیک یا ساقی العطشان اقاجان میشه به حق برادرت حسین و امام زمان ما شفیع روز ورود بشید
  • فریبا IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام تورخدا هرکی دعا کرد حاجت از حضرت عباس خواست برای منم دعا کمه دلم بد جوری شکسته به هر دری زدم بسته شدیاکاشف الکرب عن وجه الحسین اشکف کربی به حق اخیک الحسسن
  • یه دل شکسته IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    1 0
    یا ابالغوث ادرکنی...
  • امیر علی IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    1 0
    سلام اربابم همه نا امید امیدوار کن قسمت میدم حسین که خیلی برات عزیزه
  • غلامرضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    آقا نوکری تو بزرگترین مقام من است
  • نازنین IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    یاقمربنی هاشم من پیامای همه روخوندم انشالاهمه حاجت روابشیدیاحضرت عباس براهمه دعاکردم ولی بحضرت عباس برام دعاکنیدمشکل تنفسی دارم یاابوالفضل
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    0 0
    یا حضرت ابوالفضل (ع) خودت مزه شرمندگی رو چشدی ما را شرمنده خانه نکن
  • محدثه FR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    آقا پناهم بده
  • رمضانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    0 1
    السلام علیک یاقمربنی هاشم اقام ابوالفضل العباس علیه السلام
  • سارا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    یا ابوالفضل العباس دست مارو خالی برنگردون
  • مريم بانو IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    يا ابوالفضل من رو شفا بده ،ازت خاهش ميكنم،
  • فاطمه IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    عمرمن تموم زندگیم عشق من ابوالفضل عباس داروندارم نفسم
  • US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    یاابالفصل العباس
  • بینام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    السلام علیک یا اباالفضل العباس باب الحوائج تو را به حق آبروی امام حسین قسمت میدم به اذن خداوند همه مریضا رو شفا بده منم از این مریضی شفا بده قربون عظمتت
  • فدایی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام خدا برشهیدان راه خدایی
  • عباس IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    السلام علي ابي الفضل العباس بن اميرالمومنين علی بن ابی طالب (ع) عالم به علی نازد... مولا به ابوالفضل
  • محمدرضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    به نام خدا یا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام کمکم کن یاکاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    یه صلوات هدیه به اقا ابوالفضل ع الهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    با ابوالفضل العباس
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    الا یا ایها الناس جوونیم نذر عباس
  • زهرا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    آقا جونم برام دعا کن....
  • زهرا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    جانم به فدای حضرت عباس
  • فاطمه FR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    یا ابوالفضل عباس تو را به لحظه لحظه های مظلومیت برادرت حسین رقیه سه ساله و علی اصغر شش ماهه که لب تشنه جان داد میدهم منو ناامید نکن
  • نادر ولیان IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 1
    صلی الله علیک یا عباس بن علی بن ابی طالب بابی انت و امی ومالی و اولادی و عشیرتی
  • فاطمه IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    السلام علیک یا ابوالفضل العباس محرم نزدیکه هرکی حاجتی داره ناامید نکن آقا جان دو بسته آب معدنی نذر کردم برای روز تا سوعا
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    السلام علیک یا ابوالفضل العباس ابن امیر المومنین جانم به فدایت
  • اکرم IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    الهی العفو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس