کد خبر 314159
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

مادر شهید محمدجعفر رضایی، شهیدی از شهر بیجار کردستان قهرمان واقعی فیلم «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار است مادری که ۱۵ سال چشم انتظار فرزندش بود.

گروه فرهنگی مشرق - نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار143» بارها گفته است که فیلمش را بر اساس  داستانی از کتاب «اختر و روزهای تلواسه» ساخته است. داستانی که برگرفته از زندگی مادر شهید محمدجعفر رضایی است. این مادر شهید در شهر بیجار کردستان زندگی می کند که 15 سال چشم انتظار فرزندش بود. گزارش خبری زیر تنها روایتی کوتاه از صبر مادری 83 ساله‌ است که سالها صبر او در هیچ قابی تصویر نشده است.  
 
این گزارش در یکی از بخشهای خبری شبکه «کرد»  استان کردستان پخش شده است.


 
ناب ترین صحنه‌های دفاع مقدس مربوط به لحظات چشم انتظاری مادران ایرانی است. سینمای ایران در برابر این لحظه دراماتیک تاریخ جنگ، سالها سکوت کرده بود تا اینکه فیلم «شیار143» در جشنواره فجر فیلم 32 دریچه ای جدید پیش روی سینماگران باز کرد. شاید تکرار پی در پی نام «شیار143» و کارگردانش عده ای را خوش نیاید اما عظمت کار  بخاطر یاد‌آوری آدمهایی که فراموش شده اند آنچنان است که باید این فیلم را با احترام یاد کرد.
 
«شیار 143» روایت تاثیر گذاری از دفاع مقدس از زوایه دید مادری چشم انتظار است. این فیلم در جشنواره سی و دوم فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین مریلا زارعی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس