کد خبر 314100
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶

در حالیکه مناطق مرزی سوریه از جمله مناطق هم مرز با لبنان خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه آماده می‌کنند، منابع آگاه از دیدار معارضان داخلی سوری با سفیر آمریکا در بیروت خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه سوری پیش بینی کردند که «بهجت سلیمان»، سفیر سوریه در اردن که چندی پیش از این کشور اخراج شد، سمت مهمی را در کاخ ریاست جمهوری سوریه یا وزارت خارجه این کشور به دست آورد.

این منابع پیش بینی کردند، حکم جدید بهجت سلیمان پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه صادر شود، به ویژه آنکه وی دارای پیشینه بسیار خوب و عالی است و طی آن در برابر تمام فشارهای اعمال شده بر خویش طی مدتی که به عنوان سفیر سوریه در اردن فعالیت می‌کرد و تلاش داشت وی را از نظام سوریه جدا کند، مقاومت کرد.

دولت اردن دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور خواستار ترک خاک خود از سوی بهجت سلیمان شد تا روابط بین دو کشور بیش از پیش متشنج شود.

نشست مشترک معارضان سوری و سفیر آمریکا در بیروت

از سوی دیگر، منابع آگاه سوری اعلام کردند، خبرهایی به گوش می‌رسد که از نشست مشترک کمیته هماهنگی معارضان سوری با سفیر آمریکا در بیروت امروز شنبه خبر می‌دهد.

این منابع تاکید کردند که در این نشست قرار است، «حسن عبد العظیم»، رئیس هیأت هماهنگی ملی سوریه و «هیثم مناع»، رئیس هیأت هماهنگی ملی سوریه در خارج کشور و برخی از اعضای دفتر اجرایی هیأت حضور داشته باشند.

همچنین گفته شده که در این نشست آخرین تغییر و تحولات بحران سوریه، روند انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در خارج که میزان مشارکت در آن بسیار بالا و قابل توجه بود و میزان مشارکت مورد انتظار در انتخابات سوم ژوئن مورد بررسی قرار گیرد.

هیأت هماهنگی ملی سوریه پیشتر با برگزاری انتخابات مخالفت و از مشارکت در آن امتناع کرده بود.

شبکه ارتباطی چینی بحران حسکه را حل می‌کند

استان حسکه پنجاهمین روز بدون ارتباطات تلفنی خود چه به صورت سیار و چه ثابت و چهارصد و پنجاهمین روز بدون اینترنت خود را در حالی سپری کرد که خبرهایی مبنی بر امضای توافقی با یک شرکت چینی برای حل مشکل این استان به گوش می‌رسد.

در این ارتباط منابع شبه رسمی در دمشق از توافق دولت سوریه با یک شرکت چینی خبر می‌دهند که قرار است، خدمات ارتباطی ماهواره‌ای به این منطقه ارائه دهد.

منابع مذکور در این خصوص توضیح دادند که این شبکه ماهواره‌ای چینی این استان را به استان‌های دیگر سوریه ارتباط خواهد داد.

اوضاع خدماتی نامناسب در استان درعا

اوضاع خدماتی در استان درعا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارد، به گونه‌ای که اهالی این استان از تنها 3 ساعت برق در روز بهره می‌برند.

همچنین آنها به شدت با کمبود آب تصفیه شده و شرب به دلیل از کار افتادن تصفیه خانه‌های این استان مواجه هستند و هم اکنون اهالی برای تامین آب مورد نیاز خود به حفر چاه و راه‌های جایگزین روی آورده‌اند.

وضعیت نامناسب برق بر وضعیت ارتباطات این استان نیز تاثیر گذاشته به گونه‌ای که هم اکنون بسیاری از برج‌های مراقبت و ارتباط و پوشش این استان از کار افتاده‌اند.

آماده کردن مراکز رای گیری در مرزهای سوریه و لبنان

در راستای آماده شدن شهرها و مناطق مختلف سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم ژوئن، استان طرطوس نیز خود را برای برگزاری این انتخابات از جمله در گذرگاه «العریضه» آماده می‌کند که در مرزهای سوریه و لبنان و در دشت عکار وابسته به استان طرطوس قرار دارد.

در استان حمص نیز استانداری حمص گذرگاه «الدبوسیه» را برای برگزاری انتخابات آماده کرده تا سوری‌هایی که در خاک لبنان به سر می‌برند و توان بازگشت به سوریه را دارند، با حضور در این گذرگاه‌ها آرا خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

همچنین دولت سوریه یک مرکز رای گیری در منطقه «جدیده یابوس» در مرزهای ریف دمشق با لبنان نیز دایر کرده است. همچنین گفته شده که یک مرکز رای گیری در فرودگاه بین‌المللی دمشق برای سوری‌هایی که تنها با هدف دادن رای وارد خاک سوریه می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس