کد خبر 313875
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که ادعا نمی کنیم همه مشکلات دارویی بیماران ام اس حل شده است، اظهارداشت: هیچگونه محدودیت دارویی و درمانی برای این بیماران وجود ندارد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ام‌اس که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت در کمتر از یک سال گذشته گامهای مؤثری در حمایت از بیماران ام‌اس برداشته و این مسیر را ادامه خواهد داد.

وی افزود: اگر هماهنگ‌تر با انجمن ام‌اس عمل کنیم با توجه به اینکه آنها کار علمی را تحقیق می‌کنند می‌توانیم در جهت رفع مشکلات مبتلایان گام برداریم.

هاشمی ادامه داد: مهمترین مشکل این عزیزان اشتغال است که امیدواریم این موضوع حل شود. ادعا نمی‌کنیم که مشکلات دارو به طور کامل حل شده است اما امیدواریم در راستای اجرای فاز اول تحول نظام سلامت از بیماران حمایت کنیم و امیدواریم سازمانهای بیمه‌گر نیز از بیماران مبتلا به ام‌اس حمایت کنند.

وزیر بهداشت گفت: در مورد ام‌اس بیشترین بازار صادرات دارو به ویژه به روسیه را داریم اما بخشی از داروهای خارجی نیز در کشور تجویز می‌شود که متعهد به تأمین این داروها نیز هستیم.

وی ادامه داد: از انجمن ام‌اس می‌خواهم که وضعیت داروهای خارجی را پیگیری کند تا بتوانیم آنها را نیز برای بیماران فراهم کنیم.

هاشمی در خصوص قرار گرفتن بیماری ام اس در لیست بیماران خاص ، گفت: انجمن ام‌اس در حال پیگیری این مسئله است و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم اما تصمیم‌گیرنده نهایی مجلس است که باید بگوید آیا ام‌اس جزو بیماری‌های خاص محسوب می‌شود یا خیر.

وزیر بهداشت افزود: در کنار شما اهالی رسانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد علاوه بر ام‌اس چند بیماری دیگر هست که انجمن‌های آنها علاقه‌ دارند جزو بیماریهای خاص باشند و آنچه مسئولیت ایجاد می‌کند منابع مالی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی داریم به نظر نمی‌رسد مشکلی برای اینکه ام‌اس بیماری خاص باشد وجود داشته باشد زیرا قسمت اعظم راه را رفته‌ایم ولی کماکان منتظر نظر نمایندگان در این خصوص هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: شرمنده بیماران مبتلا به ام‌اس هستیم چون هنوز کار زیادی نتوانسته‌ایم برای‌شان انجام دهیم. با توجه به پژوهش‌های متعدد و روشهای تشخیصی که وجود دارد نباید محدودیتی برای درمان و داروی مبتلایان ام‌اس وجود داشته باشد.

هاشمی اظهار داشت: بیش از دو دهه است با بیماران ام‌اس در ارتباط هستم این بیماران با وجود بیماری به موفقیتهای هنری و ورزشی دست پیدا کرده‌اند.

وی افزود:‌ از اینکه نتوانسته‌ایم کار خاصی برای بیماران انجام دهیم شرمنده‌ایم. درست است که در بحران دارویی یکسری کمکهایی از جمله اینکه سال گذشته 100 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت برای بیماران ام‌اس هزینه شده است اما هنوز نتوانسته‌ایم کار خاصی برای آنها انجام دهیم.

هاشمی گفت: در زمینه درمان و داروی بیماران ام‌اس همکاریهای بین‌بخشی لازم است. اگر انجمن ام‌اس با وزارت بهداشت یکپارچه عمل کند سال آینده حتماً شرایط بهتری برای بیماران خاص خواهیم داشت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس