کد خبر 313562
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰

دومین همایش سراسری جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت در سال ۱۳۹۳ با عنوان جهاد فرهنگی با رویکرد عفاف و حیا ضامن سلامت جامعه برگزار شد.

به گزارش مشرق، دومین همایش سراسری جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت در سال 1393 با عنوان جهاد فرهنگی با رویکرد عفاف و حیا ضامن سلامت جامعه در مجتمع فرهنگی شهدای مسجد مفتخر شمیرانات باحضور مسئولین و خانواده معظم شهدا و با سخنرانی استاد دکتر رائفی‌پور توسط ناحیه مقاومت بسیج جماران برگزار شد.

این همایش ابتدا با پخش مستند راشل‌کوری شروع شد و با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و با طنین‌انداز شدن سرود کشورمان ادامه یافت.

سپس محمدی از مسئولین روابط عمومی ناحیه مقاومت جماران که به عنوان مجری برنامه حضور داشت، به حاضرین که استقبال خوبی از این برنامه داشتند خیرمقدم گفت و ضمن اعلام برنامه‌ها به تبیین و شرح اهداف این همایش پرداخت.

برنامه جنبش سراسری سایبری مدافعان حریم ولایت با پخش کلیپی دیگر به کار خود ادامه داد تا مجری از استاد رائفی‌پور که میهمان ویژه این برنامه بود دعوت به سخنرانی نمود.

رائفی‌پور که یکی از سخنرانان مطرح در جمع‌های دانشجویی و مسلط به امور فرهنگی روز است با اصل قرار دادن موضوع همایش که رویکرد عفاف و حیا در جامعه بود از دغدغه‌ها و آرمانهای جامعه ایرانی گفت و در ادامه خاطرنشان کرد: قدرت نه گفتن در مقابل ناهنجاری‌های جامعه را داشته باشیم که متاسفانه خیلی از ماها این قدرت را نداریم که باید این را در خود تقویت کنیم. غربی‌ها قصد تغییر شاخص‌های ما را دارند و مسئولین باید توجه بیشتری به موضوعات فرهنگی داشته باشند. بی‌عفتی و پرده‌دری شاخص‌های زندگی حیوانی و شهوانی است و این را بدانیم که هر طوری که در این دنیا زندگی کنیم در آخرت هم همان طور محشور می‌شویم.

رائفی‌پور در ادامه این را نیز اضافه کرد که شاعران و فرهیختگان بازتاب عقل جمعی‌اند و متاسفانه در شعر برخی از این شاعران هم حرف‌های سخیف، زننده و بی‌عفتی دیده می‌شود که این اثر مستقیم سیاست‌های غرب در این آثار است. بی‌عفتی یک قوه است که بر اثر افراط به وجود می‌آید اگر در جامعه بی‌عفتی منتشر شود غضب هم به دنبالش می‌آید.

وی در ادامه به نقش دین اسلام در بهبود فضای جامعه اشاره کرد و گفت: اسلام شهوت و مسائل جنسی را ممنوع نکرده و حتی آنقدر سطح بالا با این قضیه برخورد کرده که ازدواج موقت را نیز یکی از راهکارهای مقابله با فساد و بی‌عفتی در جامعه اسلامی قرار داده است و مسلمان هرگز زیر بار ظلم و ذلت نمی‌رود و این اسلام است که بیشترین توجه را به علم و عقل داشته است و در احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) و ایات قرآن به این موضوع تاکید زیادی دارد. و حوزه علم‌آموزی در اسلام از گواره تا گور می‌باشد.

سپس در ادامه برنامه جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت از همسر شهید مددخانی شهید آمر به معروف و ناهی از منکر که به تازگی به خیل شهدا پیوسته است دعوت شد و ایشان روی سن آمد و برای حضار قسمت‌هایی از دست‌نوشته‌های باقیمانده از شهید که در رابطه با اهمیت فروع مهم دین اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر بود را قرائت کرد.

در انتها نیز از مسئولین امر سرهنگ سالم فرمانده ناحیه مقاومت جماران، سرهنگ کلاهی و جناب آقای سیدحسین رضائیان دبیر کل سایبری ناحیه جماران سرهنگ شعبانی و دکتر محراب معاون رئیس شورای عالی امنیت ملی دعوت شد تا به رسم یادبود از خانواده معظم شهدا و فعالان حوزه‌های سایبری (نفرات برگزیده مسابقات وبلاک‌نویسی) هدایایی اهداء گردد.

لازم به ذکر است جنبش سایبری مدافعان حریم ولایت در سال 1392 با همکاری ناحیه مقاومت بسیج جماران راه‌اندازی گردید و در راستای دفاع از حریم کبریایی ولایت و مقابله با برخی تحرکات دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری همایش‌های مردمی، مسابقات اینترنتی، برگزاری نمایشگاه و... به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در اولین اقدام در سال گذشته مسابقه بزرگ وبلاک‌نویسی و طراحی سایت حریم ولایت را با موضوع ضد وهابیت و جریان‌های تکفیری برگزار کرد که بازتاب قابل توجهی نیز داشت و به نوعی دومین همایش آن که با رویکرد عفاف و حیا ضامن سلامت جامعه در سال 93 برگزار شد اختنامیه همایش اول با موضوع ضدوهابی و جریان تکفیری نیز بود.

شما می‌توانید در جشنواره بزرگ جهاد فرهنگی با رویکرد عفاف و حیا ضامن سلامت جامعه که در قالب‌های طراحی سایت و وبلاک، طراحی پوستر و اینفوگرافی، ساخت کلیپ و نماهنگ، ساخت مستند، فیلمنامه‌«ویسی و مقاله‌نویسی شرکت کنید.

علاقه مندان جهت ثبت نام به سایت www.modafan.com مراجعه کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    2 0
    آدرس سایتو اشتباه زدین درستش اینه http://www.modafean.com/
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    این که سایتش خرابه
  • سروش ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    سایتش خرابه؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس