کد خبر 312903
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

رئیس جمهور آمریکا به صورت سرزده به افغانستان سفر کرد و از حامد کرزی خواست تا با حضور در پایگاه نظامی «بگرام» با وی در این پایگاه دیدار کند که این درخواست توسط حامد کرزی رد شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته به صورت سرزده به افغانستان سفر کرد و از حامد کرزی خواست تا با حضور در پایگاه نظامی «بگرام» با وی در این پایگاه دیدار کند که این درخواست وی توسط حامد کرزی رد شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که سفارت آمریکا در کابل طی یک تماس خواستار ملاقات کرزی با اوباما در پایگاه هوایی بگرام شد. 

در این اطلاعیه آمده است که دولت افغانستان حاضر است در کاخ ریاست جمهوری از رئیس جمهور آمریکا بر اساس رسوم افغانی پذیرایی گرمی به عمل آورد اما قصد ندارد در بگرام به ملاقات رئیس جمهور آمریکا برود.

اوباما شب گذشته در سخنرانی برای نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام گفت: «القاعده» به زانو در آمده و طالبان تضعیف شده است اما در برخی نقاط دیگر مانند «وزیرستان» پاکستان قوت گرفته است.

وی اظهار داشت: میراث نظامیان آمریکا در افغانستان حضور بیشتر دختران در مدرسه است.

اوباما اظهار داشت که انتظار دارد: رئیس جمهور آینده افغانستان پیمان امنیتی میان 2 کشور را امضا کند.

گزارش‎های منتشر شده در آمریکا حاکی از آن است که دولت و بیمارستان‎های مخصوص نظامیان سابق آمریکا در درمان نظامیان اهمال می‎کنند و اوباما در این سفر نیم نگاهی هم به کاهش انتقادهای داخلی دارد.

این چهارمین سفر اوباما به افغانستان و نخستین سفر او پس از انتخاب مجددش بعنوان رئیس جمهوری آمریکا در سال 2012 است.

اوباما زمانی وارد افغانستان شده است که موضوع شنود مکالمات تلفنی مردم افغانستان از سوی آمریکایی‌ها موضوع اصلی جلسه کابینه بوده و دولت افغانستان آن را نقض صریح حاکمیت ملی خود خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    در طی دهها سال افغانستان را با طالبان و حمله ی نظامی به عقب بردن حالا منتم سرشون میذارن که دختراتون میرن مدرسه خب اگه خود امریکا طالبانو درست نمیکرد که اینجوری نمیشد!
  • حاج احمد ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    دمت گرم حامد جون
  • مریم سراوانی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    نه بابا اوبامان اون رو تحویل نگرفته الکی رفته اونا رو تحقیر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس