کد خبر 312848
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

منابع خبری تایلندی از آزادی نخست وزیر این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق،  پایگاه خبری بی بی سی نوشت: یینگلاک شیناواترا نخست وزیر برکنار شده تایلند دو روز قبل از سوی شورای نظامی حاکم بر این کشور آزاد شد.

منابع خبری وابسته به شورای نظامی حاکم بر تایلند در این باره اعلام کرد: ما از نخست وزیر سابق تایلند خواستیم از فعالیت سیاسی دست بکشد و اگر نیازی به خروج از کشور داشته باشد می‌تواند در خواست خود را به شورای نظامی ارائه دهد تا مجوز لازم به این منظور به وی تحویل داده شود.

گفتنی است شیناواترا یکی از 150 شخصیت تایلندی است که بعد از کودتا در کشور تایلند از سوی مقامات نظامی کودتاچی در این کشور از بیم اعتراض‌ها دستگیر شدند وهم اکنون نیز گفته شده سرانجام وی در قبال سپردن تعهد مبنی بر نداشتن فعالیت سیاسی آزاد شده است.

براساس گزارش‌های رسیده از تایلند امروز هم اعتراض ها به کودتا برای سومین روز متوالی در بخش هایی از بانکوک پایتخت این کشور ادامه داشت، و مقامات نظامی کودتاچی شماری از معترضان را دستگیر کردند، حتی شورای عالی نظامی کودتا در تایلند با صدور بیانیه‌ای تجمع بیش از 5 نفر را ممنوع اعلام کرده است.

سخنگوی شورای نظامی کودتا در تایلند گفته است: از مردم می‌خواهیم در اعتراض‌های خیابانی شرکت نکنند، از این رو از استفاده گروه های مردمی برای حضور در خیابان ها بوسیله شبکه های اجتماعی هشدار می دهیم.

گفتنی است ارتش تایلند تاکنون 12 مرتبه دست به کودتای نظامی در این کشور زده این کودتاها از زمان لغو حکومت مطلقه پادشاهی در این کشور آغاز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس