کد خبر 31281
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸

سرگرد 'عبد المنعم الهوني' يکي از چهره هاي بارز همراهان قذافي در جبهه' فاتح' در 1969ميلادي که قبلا وزير کشور، خارجه ومدير اطلاعات کشور ليبي بوده است،گفت: امام موسي صدر طي سفر مشهور خود به ليبي به قتل رسيده و در منطقه 'سبها' در جنوب کشور دفن شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، الهوني در ادامه مصاحبه خود با شماره امروز چهارشنبه روزنامه الحيات تصريح کرد: باجناق من يعني 'نجم الدين اليازچي' که خلباني هواپيماي شخصي معمر قذافي را بر عهده داشت، مأموريت حمل پيکر امام موسي صدر و دفن آن در منطقه سبها را بر عهده داشت.
وي ادامه داد: وي پس از اين مأموريت توسط نيروهاي امنيتي ليبي کشته شد که قتل وي به منظور مخفي ماندن خبر قتل موسي صدر و دفن وي بوده است.

الهوني ادامه داد: منصور الکيخيا وزير خارجه اسبق ليبي و البشاري مدير اطلاعات مصر که از اين ماجرا با خبر بودند هم چندي بعد طي تصادفهاي ساختگي کشته شدند.

از سوي ديگر سيد 'احمد موسوي' سفير ايران در سوريه در مصاحبه با روزنامه 'النهار' نگراني خود را از سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش که در 32 سال پيش ربوده شدند، ابراز داشت.
وي که مسئول کميته پيگيري سرنوشت امام موسي صدر است، افزود: ما بارها اعلام کرديم و هم اکنون نيز تأکيد مي کنيم که امام موسي صدر همچنان در قيد حيات در ليبي هستند و ايران سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش را متوجه قذافي مي داند.

وي با اشاره به تحولات جاري در ليبي و بمباران مناطق مسکوني توسط هواپيماهاي جنگي گفت: ما در اين راستا نگران سلامتي امام موسي صدر و همراهانش هستنم و از بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد مي خواهيم براي آزادي آنها اقدام کند.

موسوي همچنين از مردم ليبي خواست که پيگيري کنندگان اين پرونده را در جريان اطلاعاتي که به رهايي اين اسرا مي‌انجامد، قرار دهند.

روزنامه 'الاخبار' لبنان هم پيرامون حکم بازداشت هفت نفر به اتهام ربوده شدن امام موسي صدر و دو همراه وي،نوشت: حکم بازداشت هفت نفر ليبايي از جمله 'معمر قذافي' رييس جمهوري ليبي از سوي شوراي دادگستري لبنان که قبلا رد شده بود، مجددا پيگيري مي شود.

'سمير منصور' رييس شوراي دادگستري لبنان هم در اين زمينه گفت: شوراي دادگستري لبنان مساله امام موسي صدر را همچنان دنبال خواهد کرد و در اين راستا با اعضاي خود حداکثر يک ماه ديگر جلسه خواهد داشت.

از سوي ديگر 'طلال حاتوم' مسئول اطلاع رساني جنبش امل در گفتگو با روزنامه فرامنطقه اي 'الشرق الاوسط' گفت: در حال حاضر مساله امام موسي صدر در بالاترين حد از ابهام قرار دارد.

وي ادامه داد: جنبش امل در بالاترين سطوح به پيگيري اين موضوع با تمام دقت پرداخته است.
طلال حاتوم تصريح کرد: ما ايمان راسخ داريم که امام موسي صدر در قيد حيات است و ما اين مساله را برغم تمام فشارها پي گيري کرده و رها نخواهيم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس