کد خبر 31265
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶

وزير بازرگاني گفت: شوراي عالي نظارت برخي گزارشات را درباره انتخابات اتاقهاي بازرگاني به رئيس جمهور ارايه کرد که در نهايت، دکتر محمود احمدي نژاد دستور اکيد داد که براي تعامل با بخش خصوصي بررسي بيشتري انجام شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مهدي غضنفري امروز چهارشنبه در حاشيه بازديد از حوزه انتخابيه اتاق بازرگاني تهران گفت: شوراي عالي نظارت برخي از گزارشات را به رئيس جمهور ارايه کرده است که بر اساس اين گزارشات، وي دستور اکيد داد تا براي تعامل بيشتر و بالاتر با بخش خصوصي در اقتصاد کشور، هر حوزه انتخابيه که به دليل موضوع تاييد صلاحيتها نيازمند بررسي بيشتري است، اين کار انجام شود.

وزير بازرگاني افزود: بر همين اساس، شوراي عالي نظارت در ?? حوزه انتخابيه برگزاري انتخابات را ملغي اعلام کرد، البته دستور رئيس جمهور براي حفظ حقوق شهروندي و تعامل بخش خصوصي اين بود که اگر مشکلي در مورد رد صلاحيتها باشد بررسي بيشتر شود و تاريخ جديدي اعلام شود.

وي تصريح کرد: نگاه رئيس جمهور به بخش خصوصي در انتخابات اتاقهاي بازرگاني و اقتصاد کشور، موسع است که براساس آن، اختلاف سليقه ها مديريت شود.

غضنفري در پاسخ به سئوالي مبني بر حضور شبه دولتي ها و دولتي ها در انتخابات اتاقهاي بازرگاني خاطرنشان کرد: داوطلبان و راي دهندگان در چارچوب قانون در انتخابات اتاقهاي بازرگاني شرکت مي کنند و آنها بايد تصميم بگيرند که با راي خود، چه گروههايي را به هيات نمايندگان اتاق بازرگاني راه مي دهند.

وي اظهار داشت: هيئت رئيسه اتاقهاي بازرگاني با تلاش خود اتاق را به جايگاه مناسبي در اقتصاد کشور رساندند که اين امر نشانگر اين است که هرچقدر که ما به بخش خصوصي در اقتصاد کشور نسبت به گذشته اهميت بيشتري دهيم، منجر به شکوفايي اقتصاد کشور خواهيم شد.

به گفته وزير بازرگاني، اتاق بازرگاني دوره هفتم بايد براي سرمايه گذاري بيشتر و بهبود فضاي کسب و کار تعامل بالاتري با دولت داشته باشد و اقتصاد بخش خصوصي را توسعه دهد.

وي ادامه داد: به دليل اينکه برنامه پنجم توسعه جايگاه بالاتري را براي بخش خصوصي نسبت به ساير برنامه هاي توسعه اي در نظر گرفته است، نقش بخش خصوصي و اتاق بازرگاني بيش از گذشته بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير بازرگاني در خصوص عملکرد انجمن نظارت بر انتخابات اتاقهاي بازرگاني خاطرنشان کرد: از ابتدايي که انجمن نظارت آغاز به کار کرد، تمام تلاشش اين بود که تمام موازين قانوني را براي انتخابات به خوبي رعايت شود و کار بزرگي را نيز به سامان رساندند.

وي با بيان اينکه اگر نکته اي باشد حتما به انجمن عالي نظارت تذکر خواهم داد، افزود: فراموش نکنيم که انتخابات اين دوره از اتاقهاي بازرگاني از حساسيت بالايي برخوردار بود و انجمن نظارت نيز تلاش خود را به کار بست تا نظارت دقيقي داشته باشد.

هفتمين دوره انتخابات اتاقهاي بازرگاني از امروز در اتاقهاي بازرگاني سراسر کشور از ساعت ? صبح آغاز شده است و تا ? بعدازظهر نيز ادامه خواهد داشت، البته انجمن نظارت بنا به برخي دلايل، انتخابات را در ?? استان کشور به زمان ديگري موکول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس