سردار يعقوبي گفت: در حال حاضر جامعه اطلاعاتي کشور از انسجام و همگرايي قابل قبولي برخوردار است و با الهام از منويات و رهنمودهاي فرمانده معظم کل قوا بصورت يکپارچه و پيکري واحد عمل مي کند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار يعقوبي معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با ارزيابي از نحوه همکاري و هم‌افزايي جامعه اطلاعاتي کشور بويژه در حوزه نيروهاي مسلح اظهار داشت: جامعه اطلاعاتي در هر کجاي دنيا داراي انقباض و انبساط خاص خود است و شرايط حاکم بر اين جامعه در انجام تعاملات با ساير حوزه‌ها بسيار متفاوت است چرا که اصولاً افراد اطلاعاتي نسبت به ماموريت‌هاي تعريف شده در محيط‌هاي گوناگون باريک بيني خاصي دارند و اين از خصوصيات ژنتيکي و سخت کارهاي اطلاعاتي و حفاظتي است.

وي ادامه داد: مراکز اطلاعاتي در جمهوري اسلامي از همکاري، تعامل و هم افزايي بسيار خوبي برخوردار هستند و با توجه به محورهاي مشترک در ماموريت‌ها و نگاه سرشار از معنويت گرايي که بر سيستم هاي حفاظت اطلاعات حاکم است توانسته‌ايم بر برخي مولفه‌هاي واگرا فائق آييم.

دبير همايش حفاظت اطلاعات آينده ‌گفت: در حال حاضر جامعه اطلاعاتي کشور از انسجام و همگرايي قابل قبولي برخوردار بوده و با الهام از منويات و رهنمودهاي فرمانده معظم کل قوا بصورت يکپارچه و پيکري واحد عمل مي‌کند.

يعقوبي به علل ناکامي‌هاي دشمنان در نبرد اطلاعاتي با نظام مقدس جمهوري اسلامي اشاره کرد و گفت: در طول سي و دو سال گذشته دشمن سعي کرده است با روش‌هاي مختلف به ما ضربه بزند اما به لطف خداوند متعال نتوانسته انسجام نظام را تغيير دهد و ملت ايران با اتکا به خداوند و پيروي از مولاي خود مقام معظم رهبري و نيز برخورداري از بينش و بصيرت بي نظير، دشمنان نظام و انقلاب را همچنان ناکام گذارده است.


دبير همايش حفاظت اطلاعات آينده، ناکامي دشمنان را به سه محور اساسي معطوف کرد و تصريح کرد: اين ناکامي بر سه محور بنيادين استواراست، نخست جايگاه و نقش رهبري است‌، بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام (ره) آنجا که لازم بود همه مردم را به صحنه آورد و فرمود يک مملکتي که 36 ميليون جمعيت دارد بايد 36 ميليون اطلاعاتي داشته باشد. در اوج توطئه ترورهاي کور توسط گروهک منافقين و ضد انقلاب، رويکرد و راهبرد امام (ره) انفجار اطلاعاتي در کشور بوجود آورد و مادر، فرزند خطاکار و زوجه همسر منافق خود را معرفي کرد و نيروهاي اطلاعاتي کشور توانستند بر آن فتنه بزرگ فائق و بر پروسه ترور و براندازي و خط بطلان بکشند.

وي در ادامه افزود: نه تنها ديگر نقش مردم و به واقع حضور دائمي آنها در صحنه است و همه خود را مسئول امنيت ملي کشور مي‌دانند و اين ويژگي ما را در مقايسه با ساير کشورها از تاسيس سازمانهاي اطلاعاتي در هم تنيده و گسترده بي نياز کرده است، بلکه خود مردم براساس هوش ناشي از ديانت و آموزه‌هاي ديني و انقلابي و تعلقي که به نظام اسلامي دارند توطئه ها را خنثي مي‌کنند.

يعقوبي در پايان سخنانش ايمان و دين محوري را سومين عامل ناکامي دشمنان دانست و تصريح کرد: تا زماني که عنصر دين و ايمان بر تمامي سطوح و لايه هاي جامعه ايران حاکم است دشمن هرگز در رفتارهاي پنهان و کارکردهاي اطلاعاتي خود عليه انقلاب و ميهن اسلامي توفيقي بدست نخواهد آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس