کد خبر 31236
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

قدرت بازرگاني بارسلونا و رئال مادريد 'لاليگا' ي اسپانيا را به صدر جدول ليگ هاي اروپايي به لحاظ بازاريابي و بازرگاني رساند. <BR>

به گزارش مشرق، روزنامه لس آنجلس تايمز، مطالعاتي که در زمينه تبليغات در فوتبال اروپا شده نشان مي دهد در فصل 10-2009 لاليگاي اسپانيا به لحاظ درآمد 190 ميليون يورويي از محل تبليغات بازرگاني توانست ' بارکلي' ليگ برتر انگليس را کنار بزند.
البته بيش از 80 درصد از اين درآمد را دو باشگاه بزرگ اسپانيا ، رئال مادريد و بارسلونا توليد کرده اند حال آنکه سهم باشگاه هاي ليگ برتر انگليس در توليد درآمد 168 ميليوني از محل تبليغات بازرگاني تقريبا يکسان است.
اين مطالعه نشان مي دهد که گردش مالي باشگاه هاي پنج ليگ بزرگ اروپا در فصل10-2009 در حدود 631 ميليون يورو بوده که شش درصد بيش از سال 2008 است.
بوندس ليگاي آلمان به لحاظ درآمد بازرگاني با 130 ميليون يورو در رده سوم است و سري آ ايتاليا با 77 ميليون يورو و ليگ يک فرانسه با 67 ميليون يورو در رده هاي بعدي قرار دارند.
مهمترين منبع درآمد باشگاه هاي اروپايي از محل تبليغات بازرگاني بر روي پيراهن تيم ها است . تيم هاي اروپايي در فصل 10-2009 از اين محل 13 ميليون و 700 هزار يورو درآمد کسب کرده اند.
دکتر پيتر رولمان گفت:تحولات مهمتر در زمينه تبليغات بازرگاني در فوتبال اروپا در راه است. هنوز ليگ هاي تازه تاسيسي در اروپا هستند که مراحل اوليه را رشد خود را طي مي کنند و به تدريج هويت خاص خود را پيدا مي کنند و شاخه مديريت بازرگاني آنها قويتر خواهد شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس