هیچکس شک ندارد که رشد ابزار و تکنولوژی آثار خودش را در اذهان مردم و روح و روان جامعه می‌گذارد.

حجت الاسلام احمد سالک رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مشرق، با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر بی تاثیر بودن جلوگیری‌ها از نصب دیش‌های ماهواره ای در خانه‌ها گفت: این سخنان آقای رئیس جمهور که جلوگیری از نصب ماهواره‌ها تاکنون هیچ تاثیری نداشته است به هیچ وجه اینگونه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچکس شک ندارد که رشد ابزار و تکنولوژی آثار خودش را در اذهان مردم و روح و روان جامعه می‌گذارد.

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر رشد شبکه های فارسی زبان خیلی زیاد شده است، عنوان کرد: بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای در حال تبلیغ علیه ارزش ها و آرمان های جمهوری اسلامی هستند.

وی در ادامه گفت: شبکه های فارسی زبان بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار داده‌اند و آثار مخربی را در اذهان مردم بجای می‌گذارند.

حجت الاسلام سالک در ادامه با اشاره به تحرک انتخاباتی اصلاح طلبان درحالی که دو سال تا زمان انتخابات باقی مانده است, گفت: انتخاباتی کردن فضای جامعه در حالی که هنوز دو سال از عمر مجلس نهم باقی مانده است اقدام کاملا نادرستی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خودشان قضاوت می کنند که مجلس اصولگرا می تواند در مقابل ضعف ها و انحرافات  و غربزدگی مسئولین بایستد و یا مجلس اصلاح طلب، گفت: مردم باید برای چنین قضاوتی به اندیشه و تفکر این دو گروه بازگردند و عملکرد و سوابق آنها را نگاه کنند.

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: در سوابق هر دو گروه خطا و ضعف وجود دارد ولی آن چیزی که پای اصول انقلابی می ایستد و در مقابل زیر سوال رفتن ارزش ها قد علم می کند، ارزشمند است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است برخی از اصلاح‌طلب‌ها با مارک اصلاح طلبی تمام قد در مقابل انحرافات و زیر سوال رفتن ارزشهای اسلامی قد علم کنند و پای اصول انقلاب اسلامی بیاستند، پس آن چیزی که برای مردم مهم است تطبیق عملکرد و سوابق افراد با محتوای انقلاب اسلامی است که در قضاوت آنها نیز موثر واقع می شود.

سالک در ادامه عنوان کرد: بی‌تردید جامعه اصولگرایی که بر اساس ارزش های اسلامی حرکت می‌کند مطمئنا می تواند حافظ ارزش های انقلابی باشد، در حالی که ما دیدیم برخی از عناصر تندرو اصلاح طلب که 8 ماه فتنه را در کشور طرح ریزی کردند اکنون بعد از پایان دوران محکومیت‌شان در حال برنامه ریزی برای انتخابات و تسخیر مسئولیت های مهم کشور هستند.

وی گفت: مردم نباید به کسانی که ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زیر سوال بردند اجازه گرفتن پست‌ها و مسئولیت های مهم و تاثیرگذار را بدهند.

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروز ما شاهد مسئولیت گرفتن برخی از عناصر تندرو هستیم که به کلی ارزش های اسلامی را زیر سوال می برند، عنوان کرد: نمونه‌هایی از این افراد در دانشگاه های اصفهان و تهران مشغول فعالیت شده‌اند که اساس دین و انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند.

وی در خصوص عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در مقابله با انحرافات و ضعف های فرهنگی برخی مسئولین عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی در سه زمینه تنظیم قوانین، نظارت بر قوانین، ایجاد ارتباطات بین مسئولین فرهنگی فعال  است و اکنون 13 طرح فرهنگی مهم در کمیسیون در حال بررسی داریم.

سالک در ادامه عنوان کرد: البته کمیسیون فرهنگی در حد مطلوب نتوانست قوی عمل کند و توان ما بیش از این است و باید از ابزارها و امکاناتی که برای نظارت در اختیار داریم بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضعف های متعدد در برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: جلساتی در این زمینه با مسئولین ارشاد برقرار شد که در نهایت برخی از اشکالات بوجود آمده در نمایشگاه کتاب برطرف شد و برخی دیگر نیز در حال بررسی است.

وی در انتها در مورد برخی انتقادات کمیسیون فرهنگی به عملکرد وزارت ارشاد، گفت: چند موضوع مختلف با وزارت فرهنگ ارشاد داریم، یکی قوانین مربوط به ممیزی کتب است. بسیاری از کتب در حال آماده سازی و توزیع است که ما در نمایشگاه کتاب امسال شاهد توزیع برخی از آنها بودیم. این مسئله بعضا با تایید مسئولین ارشاد صورت گرفته بود که ما نسبت به آن انتقاد داریم.

سالک در ادامه با بیان اینکه به نحوه برخورد وزارت ارشاد با مطبوعات نیز انتقاد داریم، افزود: نظارت بر مطبوعات از رسالت‌های مهم این وزارت خانه است و ما در ماه‌های اخیر شاهد برخی بی اخلاقی ها در برخی از مطبوعات بودیم که جا دارد وزارت ارشاد برخورد قاطعانه با آنها داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بنظر بنده حرف های دکتر روحانی منطقی بود
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    مجلس در راس امورم آرزوست
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بنظر بنده هم حرف های حجت اسلام سالک منطقی بود
  • جلال ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    راست گفته هرچقدرم دیش جمع کنند بازم سراغش میریم همیشه تو خونه زاپاس داریم
  • حسین ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    نظر بنده و جنابعالی و آقای روحانی تاموقعی قابل قبول است که صریحا در مقابل نظر پروردگار نباشد آقای روحانی اگر آیه 2 سوره نور را یکبار دیگر نگاه کند که "میفرماید زن و مرد زناکار را شلاق بزنید و در اجرای حکم خدا رافت بخرج ندهید " حتما از گفته خود پشیمان میشود.
  • norozi ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    درست استفاده کر دن از ما هواره و خوب اند یشیدن مثبت فکر کردن در مورد این رسانه خوب است ولی نمی شود با اجبار و خسارت وارد کردن به مردم دستوری یا عملی تحمیل شود انشا؟ الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس