کد خبر 311583
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: اثر مفاسد اقتصادی بر اوضاع داخلی کشور به مراتب تخریب‌کننده ‌تر از تحریم‌های ظالمانه است و روسای ۳ قوه باید این مبارزه را از دفاتر خود آغاز کنند.

 به گزارش مشرق، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان طی تذکری با اشاره به حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، محمود دولت‌آبادی و قاضی سراج در نشست علنی نمایندگان مجلس برای توضیح مفاسد اقتصادی اظهار داشت: من و آقای بیرانوند سوالی از وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفیدها در مفاسد اقتصادی داشتیم که امروز به حضور دادستان تبدیل شد و بنده نیز از رئیس مجلس خواستم تا چند دقیقه نسبت به سوالاتی که مردم درباره مفاسد اقتصادی دارند، توضیح دهند.

وی  با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم خدمت آقای اژه‌ای رسیدیم و ایشان فرمودند من می‌خواهم با این یقه سفیدها و افراد موثر در مفاسد اقتصادی برخورد کنم اما می‌گویند آبرو می‌رود؛ همچنین آقای سراج در رسانه ملی اعلام کرد که اگر با 10 یقه سفید در کشور برخورد شود ریشه مفاسد خشکانده می‌شود.

همچنین آقای اژه‌ای در مصاحبه‌ دیگری گفت: چرا دادگاه مفاسد اقتصادی علنا برگزار نمی‌شود تا مردم قضاوت کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم در فتنه 88 به قوه قضائیه نمره 20 دادند، چرا که قوه قضائیه در آن قضایا هم با ستاد فتنه و هم با سران فتنه برخورد کرد. اما مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه نمره 10 می‌دهند چرا که با مفاسد و یا افرادی مثل امیرمنصور آریا که دانه درشت نیستند، برخورد کرده، اما با کسانی که موثر بودند برخورد نشده است.

کریمی قدوسی افزود: اثر مفاسد اقتصادی بر اوضاع داخلی ما به مراتب تخریب‌کننده‌تر از اثر تحریم‌های ظالمانه است و این اثر نسبت 20 به 80 دارد یعنی 20 درصد مشکلات امروز اقتصادی ما به تحریم‌ها و 80 درصد آن مربوط به مفاسد اقتصادی است و مبارزه با مفاسد اقتصادی به فرموده رهبری باید از مجلس شروع شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های قدرت همواره مورد طمع مفاسد اقتصادی هستند، گفت: دفاتر روسای قوا هدف اصلی این مفاسد هستند. لذا باید این مبارزه را از مجلس شروع کنیم و همه ما و روسای 3 قوه باید این مبارزه را از دور و بر خود و دفاتر خود آغاز کنیم؛ آبروی نظام، شهدای نظام هستند و اگر یکی از مسئولین ولو اندک تخلف و فسادی کرد، این به منزله از دست رفتن آبروی نظام نیست.

وی برهمین اساس تاکید کرد: صاحب این انقلاب مردم هستند و متاسفانه 50 درصد ثروت جهان در اختیار 85 نفر است. همچنین موقعی که می‌شنویم 70 درصد تسهیلات بانکی در اختیار 100 نفر است، باید بترسیم و بلرزیم.

وی در ادامه سخنان خود و در حالی که قصد داشت مطالبی را راجع به "رانت و اختلاس 3 هزار میلیاردی، امپراتوری دانشگاه آزاد و افرادی مانند فاضل خداداد و بابک زنجانی" بیان کند، میکروفونش قطع شد و صحبت‌هایش نیمه تمام ماند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    ابروی چه کسی میرود کسی که چنین کار مخربی انجام می دهد باید ابرویش حفظ شود کسی که از خدا ترسی ندارد بگذارید از رفتن ابرویش بترسد و حداقل بازدارنده ای جلو چشم خود ببیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس